[Car] Subwoofer voor Volkswagen Lupo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleplop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-09-2020
Mijn vraag,
ik heb zojuist een volkswagen lupo aangeschaft als eerste auto,
nou wil ik er graag en mooie/goede subwoofer in zetten alleen heb ik er (nog) niet veel verstand van
ik heb zelf deze 2 subwoofers gezien

Pioneer TS-WX300A Active autosubwoofer 30 cm - 350 W
Caliber Pack12D - Subwooferset - 12 inch - Zwart

ik heb een budget van 500 euro om een subwoofer te halen en de benodigde kabels ect.

nou is mijn vraag welke subwoofer zou het beste zijn voor mijn auto

[ Voor 7% gewijzigd door jelleplop op 29-08-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Dan is de eerste tip, zorg zat jij er verstand van krijgt. Geluid is zeer persoonlijk.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleplop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-09-2020
Mel33 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:15:
Dan is de eerste tip, zorg zat jij er verstand van krijgt. Geluid is zeer persoonlijk.
ik probeer me er all in te verdiepen heb je nog enige suggesties waar ik meer kan leren over geluid/subwoofers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
jelleplop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:17:
[...]

ik probeer me er all in te verdiepen heb je nog enige suggesties waar ik meer kan leren over geluid/subwoofers
Carshops die audio inbouwen, google, carmeetings, wat vind je lekker, een strakke bas of lange zware, enz enz, wat vind je gehoor irritant, maar je kan ook simpel gaan kijken wat in een lupo zit bij anderen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 16:58

Bestla

Kvinne

En denk aan de aanhechtingskracht van je autolak :+ Soms denk ik joh, nog even en je lak komt er af zetten. Maar zoals hierboven al gezegd, zorg dat je kennis krijgt en ga eens langs bij carshops meetings enz.

Geluid is zo persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hebben die subwoofers die je gezien hebt ook een ingebouwde versterker en crossover? Anders moet je die er ook nog bij halen. Daarmee komt je budget mogelijk in de knoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:39
Vroeger heb ik zelf heel veel informatie van onderstaande website gehaald.
https://12vhifi.nl/index.php/nl-nl/
Heb zelf meermaals audio ingebouwd bij mijn verschillende auto's. Van een simpele actieve subwoofer tot hele complete installaties met 3 versterkers, composet, 2 subwoofers, verlichting en heel de mik mak..
Ben ook veel naar meetings geweest en heb veel anderen op meetings geholpen met het inbouwen van audio.
Als je alleen van lompe bass houdt.. dan is er niets mis met deze setjes. Als je verder nog goed geluid wenst in de auto dan is een goede composet ook aan te raden. De standaard speakers van een Lupo vervang je daar mee.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:39

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA
Tevens topic titel aangepast omdat de originele wel erg globaal was.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:08

JTfoto

Work hard

Ik gok dat als je het zelf wil inbouwen, je beter een actieve subwoofer kan nemen. Dat wil zeggen, een subwoofer waarbij de versterker al ingebouwd is. Dat scheelt ook in complexiteit van het aansluiten.

Het ligt er net een beetje aan wat je wil. Ik heb zelf een VW UP! en heb "onder" m'n bagageruimte nu een Audison Prima APBX10AS2 liggen. Geeft prima volume en is erg strak. Had daarvoor een Gladen RS10RB in de ruimte waar nu m'n reservewiel ligt. Die kon net wat harder, maar klonk wel een stuk minder strak.

Mocht je echt een stapje harder willen gaan zal je snel naar een 12" subwoofer kunnen gaan. Denk aan een DD audio LE-M12-D2, gecombineerd met een mono versterker. Gaat dan een ingewikkelder verhaal worden en je raakt een hoop bagageruimte kwijt, maar dan heb je er wel een prima subwoofer voor terug.

Lang verhaal kort: Wil je het zelf doen en heb je er wat verstand van, neem dan een actieve subwoofer. Wil je misschien toch wat meer, ga dan langs een inbouwstation (gaat meer geld kosten, want ze rekenen daar ook altijd arbeid om het voor je in te bouwen, maar dan is het wel allemaal goed geregeld + je kan daar vaak ook even luisteren naar wat opties).
Pagina: 1