In mijn Windows laptop zit een nVidia Geforce GTX 960m videokaart. Gek genoeg zie ik bij de geavanceerde Beeldscherminstellingen staan dat het beeldscherm is gekoppeld aan de (standaard op het moederbord meegleverde?) Intel HD Graphics 530.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BAdTZ7acAERu8bij5lrXC6Gf.jpg?f=user_large)
Als ik probeer te forceren de nVidia te gebruiken door bij Apparaatbeheer (ik zie daar zowel de HD530 als de GTX960m staan) de HD530 uit te zetten valt het beeldscherm terug op Microsoft Basic Display.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iAb2oQhJXNdUNyKJ7yg5iiY1.jpg?f=user_large)
Hoe krijg ik mijn laptop zover dat hij gebruik maakt van de nVidia-videokaart?
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BAdTZ7acAERu8bij5lrXC6Gf.jpg?f=user_large)
Als ik probeer te forceren de nVidia te gebruiken door bij Apparaatbeheer (ik zie daar zowel de HD530 als de GTX960m staan) de HD530 uit te zetten valt het beeldscherm terug op Microsoft Basic Display.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iAb2oQhJXNdUNyKJ7yg5iiY1.jpg?f=user_large)
Hoe krijg ik mijn laptop zover dat hij gebruik maakt van de nVidia-videokaart?
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Intel HD 530 uitgeschakeld onder Apparaatbeheer > Beeldschermadapters (ik ben te schijterig om te verwijderen)
- updates van de beelschermadapters gezocht en geïnstalleerd
- belangrijkste:computer opnieuw opgestart