PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kuperus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik zoek een?
Moederbord en 240mm waterkoeling AIO

Wat is je budget?
Heb niet echt een compleet budget in gedachten, net als de huidige BBG wil ik best bang voor de euro, maar wil ook niet overdreven veel geld kwijt zijn, net als huidige systeem wil ik hier de komende jaren weer mee vooruit, gfx kaart zal in de toekomst een upgrade krijgen.

Keuze voor AIO -> wil niet zo`n enorme lucht radiator in de kast hebben, vind het geen porum :).
ook hier weer.... 13 in een dozijn, maar springt er nou 1 bovenuit?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet zozeer merk vast, maar systeem is op dit moment helemaal in rood licht gehuld, zou daar het MB wel op aangepast hebben, belangrijker is behalve dat rest van de hardware er op werkt, is dat het MB bleutooth heeft. de keuze is zo groot op dit moment dat ik het lastig vind om een keuze te maken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben gamer in hart en nieren, heb 6 jaar geleden systeem gekocht, maar MB heeft kuren (Geheugen slot defect) en verliest soms rand apparatuur (o.a. harde schijven) in de bios waardoor de computer niet op start.
Pasgeleden heb ik de voeding vervangen wat het iets beter heeft gemaakt, maar loopt nog niet lekker.

Voorlopig neem ik de gfx kaart nog mee naar nieuwe systeem, wil daar nog even mee wachten tot de nieuwe generatie kaarten uit komt, en tevens loopt deze kaart nog redelijk netjes mee.

Ik heb onderstaande wat ik uit de huidige pc mee wil nemen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenAsus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 79,86€ 79,86
1VoedingenCorsair RM550x€ 170,56€ 170,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,42

Volgende componenten wil ik plaatsen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 57,38€ 57,38
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,91€ 101,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 328,29

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Gezien je wens paar jaar vooruit te kunnen incl een 3xxx kaart is een b550 bord misschien een idee?

Waterkoeling is zwaar overdreven, maar pak iets wat je zelf mooi vindt. Wat heb je op dit moment? Als het op am4 past is het waarschijnlijk al overdreven sterk.

PS je hebt verkeerde voeding gelinkt denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door 99ruud99 op 29-08-2020 08:59 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:19
Ik zou eerder €100 in een behuizing steken dan in een AIO want een Spec-03 is nogal een budget kast. pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart bijvoorbeeld.
99ruud99 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:59:

Waarom denk je dat? Hij kan die voeding al prima een aantal jaar hebben.

• 99ruud99
  • Nu online
Omdat in pricewatch staat dat die op 18 augustus 2020 uitgekomen is.

[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 29-08-2020 09:30 ]

• Uszka
Is op 18 augustus 2020 aan de pricewatch toegevoegd zal je bedoelen. Het is niets anders dan het UK model van de deze RM550x alleen kon @Kuperus die waarschijnlijk niet vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Uszka op 29-08-2020 09:45 ]

• 99ruud99
  • Nu online
Ahhh ik dacht hem al te herkennen, dank je wel !

• Kuperus
Had gezocht op RM550X en netjes het plaatje gekregen en specs die in mijn computer nu zit, had niet gezien dat het een aparte versie was :).

• Kuperus
99ruud99 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:59:
Gezien je wens paar jaar vooruit te kunnen incl een 3xxx kaart is een b550 bord misschien een idee?

Waterkoeling is zwaar overdreven, maar pak iets wat je zelf mooi vindt. Wat heb je op dit moment? Als het op am4 past is het waarschijnlijk al overdreven sterk.

Waterkoeling is overkill ben ik met je eens, maar vind de luchtkoelings blokken zo groot dat het alle zicht aan alles wat er omheen zit onttrekt. dus vandaar de keuze voor een waterkoelings setje, keuze voor AIO setje is puur gemak. :)

ik hoef niet aantal jaren vooruit incl 3xxx kaart.. ik wil nu alleen nog geen gfx kaart kopen, juist omdat deze het nog goed doet en ik dan beter paar maanden kan wachten voordat ik dat doe. ik hoef ook geen onboard gfx ofzo, ik wil een degelijk MB met o.a. Bluetooth zodat ik bepaalde randapparatuur makkelijk aan kan sluiten.

• Kuperus
Uszka schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:25:
Ik zou eerder €100 in een behuizing steken dan in een AIO want een Spec-03 is nogal een budget kast. pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart bijvoorbeeld.

[...]

Waarom denk je dat? Hij kan die voeding al prima een aantal jaar hebben.
De kast... tja... over smaak valt niet te twisten, ook al is het een budget kast en heeft ie bepaalde dingen waar ik niet helemaal blij mee ben, is het toch een blijvertje. :)

• 99ruud99
  • Nu online
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition hoeven niet per se groot te zijn :)

• Kuperus
@99ruud99 is nog steeds een blok van 16 cm hoog, 12 breed en 8 diep in de kast.... vind het nog steeds een flink blok ribben. een radiator boven in de kast met 2 leidingen geeft veel meer zicht IN de kast.

• 99ruud99
  • Nu online
Dat klopt - bovendien is en blijft het natuurlijk je eigen keuze :)

• Uszka
Kuperus schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:25:
[een radiator boven in de kast met 2 leidingen geeft veel meer zicht IN de kast.
Neem een kast met TG paneel als je goed zicht in de kast wilt want nu is nog steeds de helft van de zijkant bedekt door metaal.

• Kuperus
Zoals gezegd, de kast blijft, ben dus nog steeds op zoek naar wat suggesties voor moederborden.

heb zoek functie in tweakers gebruikt... M2 slots minimaal 1, bleutooth en AM4 slot... maar blijven er nog steeds 60 over...

• 99ruud99
  • Nu online
https://tweakers.net/moed...5qRFY3MjAwhwuoeSVqFRbWwsA

Misschien helpt dit :) . Je wilt enkel met een am4 aansluiting, anders past je cpu niet.
Ik heb atx geselecteerd omdat dat mooier is dan een mars in een atx kast. Na reviews van je kast te lezen kan een m ATX toch wel heel handig zijn, ATX past net wel/niet.
Gezien je nieuwe gen gpu wilt gaan plaatsen kan b550 nuttig zijn. Als je wilt is b450 het alteenatief.

[ Voor 33% gewijzigd door 99ruud99 op 30-08-2020 06:40 ]

• Uszka
Met alle respect, heb je wel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden? Volgens de specs past alleen een 120 rad in de kast. 240 lijkt wel te kunnen bovenin maar dan een uitvoering met dunne radiator en/of bij gebruik van slim fans als deze bijvoorbeeld om geen ruzie te krijgen met de geheugenmodules. Voorin kan ook maar doen moet de hdd kooi verwijderd worden.
ben dus nog steeds op zoek naar wat suggesties voor moederborden.
pricewatch: Asus Prime B550M-A (WI-FI) een optie?

• kajvans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-12-2025
ik heb recentelijk ook zelf een pc gebouwd en daar ook de AMD ryzen 5 3600 gebruikt ben daar erg blij mee. wat ik zou aanpassen aan jouw pc is om twee verschillende drives te nemen, zodat je Windows drive niet langzamer wordt als jij meer programma's er op gaat zetten. ik weet dat dit niet jouw vraag beantwoord maar het zeker anteraden zelf heb ik een kinsgton a2000 250gb voor Windows en een seagate barracuda 2tb om al mijn bestanden op te zetten.

• Kuperus
@99ruud99 Ik heb er nu ook een ATX bord in hangen, past prima, echter wat @Uszka zegt is wel een goed punt :/. zitten nu aan de bovenkant 2x stille normal size 120mm fans in. zal dit toch even verder moeten bekijken.

tnx voor de heads up Uszka! :F

• Kuperus
@kajvans ik heb nog meerdere schijven er in hangen (SATA) voor foto`s en andere spullen, zit nu een 250 GB SSD in die snokkie vol begint te raken als C-schijf. wellicht niet helemaal duidelijk in de eerste post... gaat me vooral even om het MB en AIO, echter door @Uszka ben ik bang dat ik ook naar nieuwe kast moet gaan kijken. sjips.
Pagina: 1