Wifi mesh set advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stik
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-01-2024
Goede avond

Sins kort heb ik eindelijk een glasvezel verbinding van 500 mbits echter is mijn wifi in ons huis altijd al zeer slecht geweest combinatie van de bouw van het huis en buurt bewoners.

Ben zelf al een paar dagen opzoek naar een goede mesh set of alternatief. Maar zie door de bomen het bos niet meer en hoop dat jullie mij kunnen helpen

Het huis bestaat uit 3 verdiepingen waar de prioriteit ligt op de eerste 2 verdiepingen op de 2 verdieping ligt 1 cat5e netwerk kabel. Die ik kan gebruiken voor de backload Van de ISP heb ik een fritzbox 7530 gekregen die ik in bridge mode kan zetten indien nodig. Het netwerk word voornamelijk gebruikt om te streamen gamen thuiswerken en natuurlijk een aantal telefoons.

Een aantal wensen die ik heb zijn

2 ssid 1 eigen gebruik 1 voor gasten die niet op mijn eigen netwerk kunnen komen

Naadloze overgang tussen de nodes

Wifi 6

Minimaal 2 ge aanstuitingen

Buget max 400 euro

Het oog wilt ook wat

Het onderstaande heb ik gevonden
Netgear nighthawlk mk63
Tp link deco x60

Echter lees ik gemengde review's hier over dus vroeg ik me af of er betere alternatieven zijn.

Zoals eerder aangegeven hoop ik dat jullie mij in een goede richting kunnen duwen

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:56

Illusion

(the art of)

Als je al een fritzbox modem/router hebt, dan zou ik 1 of 2 fritz-repeater 3000 (bekabeld) erbij zetten. Dat werkt dan met elkaar samen voor ap-steering dmv 802.11k en 802.11v.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stik
Illusion schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:55:
Als je al een fritzbox modem/router hebt, dan zou ik 1 of 2 fritz-repeater 3000 (bekabeld) erbij zetten. Dat werkt dan met elkaar samen voor ap-steering dmv 802.11k en 802.11v.
Bedankt voor uw reactie deze ga ik zeker mee nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Stik als je de term "mesh" eens intypt boven aan in zoek in deze forum kom je talloze topics tegen die gaan over mesh systemen.

In het kort drop het idee mesh en ga voor een router + goede accespoints is het algemene advies hier.

Zelf zit ik met Ubiquiti hardware en ben er zeer tevreden over maar er is niks mis mee met Fritzbox als je deze al bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stik
@Arthion-nl

Bedankt voor uw reactie

Router acces point zal ik zeker mee gaan nemen zat hier zelf ook aan te denken echter had ik hier nog niet in verdiept

Het zelfde geld voor de ubiquiti hardware lees er hier veel positieve reacties op

Mvg

Stik