Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikob
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2023
Vraag:
Is het mogelijk om d.m.v. een Chromecast het geluid te streamen naar draadloze (Google home) speakers?

Toelichting:
Ik zoek een manier om met zo min mogelijk kabels een redelijk goed beeld en geluid te creëren in mijn woonkamer.

Ik heb hiervoor een beamer naast de bank staan, dat projecteert op een projectiescherm in het raamkozijn. Tot zo ver perfect en groot beeld, echter wordt de beamer gevoed door een laptop via een HDMI kabel (met geluid uit mijn laptop). Met name de bron en het geluid moet beter kunnen. Het geluid vanaf de laptop via bluetooth naar een bluetooth speaker werkt vertragend en is daarom niet wenselijk.

Ik heb het idee om hiervoor een Chromecast te kopen en deze te gebruiken als bron achterin de beamer (mede vanwege de mogelijkheden van Netflix, Videoland, interactieve KPN TV en Youtube, eigenlijk alles wat ik nodig heb). Daarnaast is het lekker klein en weinig kabels.

Nu twijfel ik echter over het geluid. Is het mogelijk om het geluid vanuit de Chromecast te streamen naar een of meerdere draadloze speakers? Ik hoef echt geen dolby surround systeem, als het maar een vollere geluidsbeleving geeft dan bijvoorbeeld de laptop speakers en synchroon loopt met het beeld. Het liefst met zo min mogelijk versterkers en kabels, kastjes en geknutsel.

Mocht dat mogelijk zijn, moet ik dan gebruik maken van een specifieke dienst, zoals Google Home? Ik heb geprobeerd om deze vraag op te zoeken, maar kom geen vergelijkbare topics tegen 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:09
het kan wel - maar dan krijg je net als bij je laptop vertraging. Je zou dan namelijk bij de audio uitgang van de chromecast een bluetooth-zender zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 110% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikob
Nee, ik word er helaas niet wijzer van. Op enigszins vergelijkbare topics op support.google van een paar jaar geleden lijkt het niet mogelijk te zijn. Ik heb ook nog geen enkele ervaring met Google Home/Chromecast, wat ook niet echt helpt.

Het zou mooi zijn om in de 'Google app' op mijn telefoon te kiezen dat ik bijvoorbeeld Youtube wil afspelen op de Chromecast (beeld beamer) en 2 Google speakers (voor geluid) als een soort van gebundelde set/ samengestelde 'kamer'.

Elke andere mogelijkheid (Sonos, Apple TV) is ook welkom, bij voorkeur met zo min mogelijk kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 122% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikob
Dat snap ik inderdaad. Maar werkt je Chromecast niet samen met draadloze luidsprekers als een soort 'groep'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 121% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:16
Bluetooth AptX LL zender met een bluetooth AptX LL ontvanger?

Latency van niks, mooi HD geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tischa77
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
aikob schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:03:
Vraag:
Is het mogelijk om d.m.v. een Chromecast het geluid te streamen naar draadloze (Google home) speakers?
Hoi Aikob,

Is het nog gelukt? Ik heb precies dezelfde vraag, en vroeg me af als ik een beamer met Bluetooth aanschaf of dat uitmaakt. Dus chromecast aan beamer, dan speakers via Bluetooth in beamer naar twee Bluetooth speakers?

Zou dit een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikob
Tischa77 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:25:
[...]

Hoi Aikob,

Is het nog gelukt? Ik heb precies dezelfde vraag, en vroeg me af als ik een beamer met Bluetooth aanschaf of dat uitmaakt. Dus chromecast aan beamer, dan speakers via Bluetooth in beamer naar twee Bluetooth speakers?

Zou dit een optie zijn?
Hi Tischa77,

Sorry voor de late reactie. Helaas lijkt het erop dat de Chromecast dit niet ondersteund. Het werd al snel een geknutsel met verschillende apparaten en kabels om dit werkend te krijgen, precies dat wou ik voorkomen. Hierdoor de beamer maar verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkmoraal
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02-2021
hoi, ik heb een soortgelijke vraag.

Ik heb de chromecast aangesloten op de hdmi van mijn beamer (Epson EH TW5650). Nu komt het geluid echter uit de speaker van de beamer. Ik wil het geluid vanaf mijn device via bluetooth streamen naar mijn versterker waar een logitech bluetooth adapter op is aangesloten. Normaliter werkt dat goed (bijv. Spotify) maar als ik verbindt met de chromecast dan komt het geluid toch uit de beamer. De beamer heeft een audio-out die ik met een kabel zou kunnen verbinden met de versterker, maar dat is in mijn geval geen optie. Ik wil dus graag het geluid draadloos naar de versterker krijgen. Heeft iemand een idee of dit mogelijk is en zo je hoe?
Pagina: 1