Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

allround performance pc: video editing, fs2020 en wat gaming

Pagina: 1
Acties:

• bertkuipers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 10:28
Hallo,
Ik ben bezig met de volgende setup.
Budget tot 2500 compleet met alle toeters en bellen (monitor, muis, keyboard)

Doel:
- video editing van mijn osmo pocket en gopro films
- FS2020 Ik ben al een piloot, maar geen hele serieuze simmer. Puur om de dingen te kunnen doen die in je in het echt niet zomaar in het hoofd haalt. Verder om mijn dochter te interesseren voor principles of flight.
- DCS world

keuzes:
2 ssd's van 1tb en een WD red van 4tb:
-ssd 1 voor het os en program files
-ssd 2 voor video editing
-hdd voor het opslaan van de videos

graag jullie meningen, tips en tops. Verder zijn tops voor goede muizen en toestenbord combinaties welkom. Voorkeur is wireless.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 424,43€ 424,43
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 Pro AC€ 173,75€ 173,75
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G€ 517,-€ 517,-
1Interne harde schijvenWD Red (64MB cache), 4TB€ 111,01€ 111,01
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Zwart€ 72,91€ 72,91
1MonitorenGigabyte G32QC Zwart€ 372,93€ 372,93
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 280€ 89,90€ 89,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC€ 169,-€ 169,-
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,05€ 94,05
2Solid state drivesSamsung PM961 1TB€ 111,95€ 223,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.248,88

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Weet je zeker dat je op dit moment een 2070 super wilt kopen, terwijl volgende week de nieuwe serie uitkomt?
Gezien je voor zwareCPU / GPU gaat, zou ik 2x een 140mm be quiet wings 2 fan bijplaatsen, voor de extra afvoer :)
RGB - ramstickjes zie je haast niet, maar het mag natuurlijk altijd als je het graag wilt :)
Goede pc mag goede voeding- pak een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W (vandaag ineens heel aantrekkelijk geprijsd!)
Dat zijn hele mooie ssd kaarten voor deze prijs, maar ze fluctueren hard, en de verkoper (bol.com plaza) is niet de allerbeste. Alternatief is samsung 970 evo of kingston a2000.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Op een 1 of andere manier linkt je moederbord naar een duurder ITX bord met de naam van deze: pricewatch: Gigabyte Aorus B550 Pro. Prima bord, maar het mikt een beetje op gamers (rgb licht) en daar heb je niet veel aan in een dichte kast. Neem dan deze: pricewatch: MSI B550-A PRO

Een aio ziet er met name tof uit. Heeft dan weinig zin in een dichte kast. Bovendien kan een aio lekken en is deze aio niet beter in koelprestaties of geluidsprestaties dan een goede luchtkoeler. Neem dan liever pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition.

WD Red is gemaakt om 24/7 aan te staan voor server en NAS doeleinden. In jouw geval kun je beter gaan voor de relatief stille pricewatch: WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB

Verder eens met de punten van @99ruud99 met als toevoeging dat de de Gigabyte 2070 Super een stuk minder is dan de pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X. Ik zou echter eerst wachten op de nieuwe kaarten.
Geheugen kun je veranderen naar pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK zonder lampjes.
De Kingston A2000 presteert trouwens relatief net zo goed als een Samsung 970 Evo: Zie hier.

• bertkuipers
@Djarune Foutje van mijn kant. De kast zou eerst dicht zijn, maar mijn dochter wil graag RGB. ik heb de lijst bijgewerkt.

-Dit moederbord heeft verder BT4.2 ondersteuning, wat ik gebruik voor mijn sony 1000xm3. Vandaar de keuze. Geen idee waarom die naar de verkeerde linkte, maar ik heb het lijstje opnieuw aangemaakt en linkt nu naar de goede: Gigabyte Aorus B550 Pro AC met bluetooth 4.2 en 4 ram slots.

-De WD-Red is inderdaad voor speciaal voor NAS. (er draaien er hier reeds 2 in mijn Synology) Maar een hele bewuste keuze in dit systeem. De taak is namelijk net als bij een NAS lange sequentiële reads en writes. Bovendien inmiddels kunnen bemachtigen voor 95 Euro in Duitsland. Voor 5 euro meer heb ik dus een schijf die sneller, zuinige, koelerr en stiller is dan de Blue. Bovendien met een jaar langer garantie.

-MBT de GPU: dit is een beetje een gulden middenweg. Ik kan wachten op de nieuwe 3000 serie, maar die zal ongetwijfeld na release in de retail hoger geprijsd zijn. Bovendien misschien slecht verkrijgbaar. Daarnaast is de productie van de 2070 super, kort geleden gestopt. Door schaarste zouden die best kort in prijs kunnen stijgen, totdat er 3rd party versies van de nieuwe kaart overvloedig op de markt zijn. Daar wil ik niet op wachten. De MSI is inderdaad een fractie beter, maar ook duurder. Bovendien levert Gigabyte op de Gaming OC 4 jaar garantie. Verder staat het mooi dat zowel de GPU en het mainboard beide van Gigabyte zijn. Ook zal de RGB aansturing dan met 1 softwaretool kunnen worden uitgevoerd. Vandaar de keuze. Verder vind ik het prijsverschil tussen de 2070super en de 2080super te groot voor de winst die je er voor krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door bertkuipers op 29-08-2020 13:34 ]

• bertkuipers
99ruud99 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:42:
Weet je zeker dat je op dit moment een 2070 super wilt kopen, terwijl volgende week de nieuwe serie uitkomt?
Gezien je voor zwareCPU / GPU gaat, zou ik 2x een 140mm be quiet wings 2 fan bijplaatsen, voor de extra afvoer :)
RGB - ramstickjes zie je haast niet, maar het mag natuurlijk altijd als je het graag wilt :)
Goede pc mag goede voeding- pak een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W (vandaag ineens heel aantrekkelijk geprijsd!)
Dat zijn hele mooie ssd kaarten voor deze prijs, maar ze fluctueren hard, en de verkoper (bol.com plaza) is niet de allerbeste. Alternatief is samsung 970 evo of kingston a2000.
De ssd's al gekocht voor 98 euro ps! katjing! :-)
@99ruud99 Wat maakt de bequiet voeding zoveel beter dan de corsair? Ik vond juist de 650W continue erg interessant omdat je dan heel mooi in de efficiënte zone zit met deze configuratie.

[ Voor 9% gewijzigd door bertkuipers op 28-08-2020 22:43 ]

• bertkuipers
Een andere vraag: zou het veel opleveren door er direct 64gb ram in te stoppen? (het kitje x2)

• Djarune
@bertkuipers
Let erop dat Gigabyte uitblinkt in stroomvoorziening (VRM) en prijs / kwaliteit voor de hardware. De software daarentegen :N. RGB Fusion blinkt niet uit in compatibiliteit en stabiliteit. Het Trident Z Neo zal waarschijnlijk niet out of the box werken. Er schijnt wel een fix voor te zijn. Zie hier. Voor stabiliteit wil je liever MSI’s Mystic light of Asus’s Aura software.

Wat betreft de voeding. De Be Quiet! Straight Power 11 heeft vooral een kwalitatief betere en stillere fan. Nog beter dan de Corsair RM650x. Bovendien hebben Corsair voedingen wat stuggere kabels wat sommige Tweakers irritant vinden bij kabelmanagement.
bertkuipers schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:35:
Een andere vraag: zou het veel opleveren door er direct 64gb ram in te stoppen? (het kitje x2)
Nee, steek dat liever in een betere videokaart. Is veel belangrijker voor FS2020 en games. Voor professioneel videobewerking begint het pas interessant te worden bij 10bit 8K footage.

• Djarune
Oja over de processor niet geheel onbelangrijk. Die is zeer geschikt voor 4k videobewerking. Voor gaming en FS2020 heb je er niet veel aan. Het prestatie verschil tussen een 3900x en 3600 is slechts 6% bij FS2020, terwijl de Intels een stuk beter presteren. Zie hier. Als het voornamelijk knip en plak werk is met de GoPro, kun je dus beter investeren in een Intel.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Overigens zijn de kabels van de be quiet nu ook niet zo flexibel, als je dat wil kan je beter de fractal Design ion nemen.
Ik zou gewoon ff tot 1 september wachten, begin komende week dus :)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Djarune
Quacka schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:20:
Overigens zijn de kabels van de be quiet nu ook niet zo flexibel, als je dat wil kan je beter de fractal Design ion nemen.
Ik zou gewoon ff tot 1 september wachten, begin komende week dus :)
Vergeleken met de Corsair zijn de Be Quiet! flexibeler, maar de Ion+ is inderdaad wel heel soepel. Die kabels hebben ook een betere lengte dan de Be Quiet! en Corsair voedingen.

• bertkuipers
@Djarune Dank! Wellicht kies ik dan voor non-rgb ram. Over die gigabyte rgb software heb ik idd het eea gelezen over instabiliteit.

Betreft de voeding. De Corsair is volgens mij een hele goede voeding. Die 650W is denk ik wel een pre. Ook omdat er ook nog best wat usb accessoires mee worden gevoed. Denk aan een tekentablet, wireless muis en keyboard. En dan nog wat fightsim spul.

MBT tot de processor. Het is zeker niet de bedoeling om een top gamepc te hebben. Vooral mijn dochter wil graag RGB, maar zal de pc voornamelijk gebruiken voor serieus grafisch en videowerk.
Ze is niet echt een gamer. De Osmopocket en de Gopro worden echter veel gebruikt. Het flightsim gedeelte is voor mij en mij dochter voor fun. Ik denk dat de Ryzen 9 echt een goede keus is voor datgene waarvoor die gebruikt gaat worden. Die extra fps voor FS2020 staan zeker lager op de prioriteitenlijst.

Ik zal zeker eens kijken wat NVidea uit de hoge hoed tovert volgende week. Al denk ik niet dat de performance/prijs verhouding direct heel interessant is. Zoals ik zei is het vaker voorgekomen dat de retail prijzen in het begin erg hoog zijn en pas dalen als er ook voldoende 3rd party gpukaarten zijn. En dan zijn we een paar maand verder. In de tussentijd zie ik dat bijvoorbeeld de Palit 2070 super kaarten al een paar weken niet meer te krijgen zijn. Het zou best eens kunnen dat de prijzen van de huidige 2000 serie gaan stijgen door schaarste. Ik vermoed iig niet dat ze nog heel drastisch zullen dalen. Bovendien is dit natuurlijk een cyclus die zich elk jaar herhaald en is er altijd wel weer iets om weer voor te wachten. Ergens moet je de knoop doorhakken.

• bertkuipers
Djarune schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:00:
[...]

Vergeleken met de Corsair zijn de Be Quiet! flexibeler, maar de Ion+ is inderdaad wel heel soepel. Die kabels hebben ook een betere lengte dan de Be Quiet! en Corsair voedingen.
ik ga er naar kijken! Dank!

• Djarune
bertkuipers schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:14:
Betreft de voeding. De Corsair is volgens mij een hele goede voeding. Die 650W is denk ik wel een pre. Ook omdat er ook nog best wat usb accessoires mee worden gevoed. Denk aan een tekentablet, wireless muis en keyboard. En dan nog wat fightsim spul.
De RM650 is een prima keuze met een genoeg vermogen, maar doe het vooral niet vanwege invoer apparatuur. Een Wacom Intuos Pro verbruikt 1W net zoals alle andere invoerapparatuur. Laten we zeggen 10W voor wat je opsomt ;).

Het zou kunnen dat de Nvidia kaarten duurder worden, omdat ze niet meer geproduceerd worden. Ik zie ze echter de laatste tijd een beetje goedkoper worden. De RTX2080 zullen het snelst in prijs dalen, want de RTX3080 komt het eerste uit. Ik vermoed dat daarom de prijzen ook lager komen te liggen. Ook de AMD kaarten zullen goedkoper worden.
Pagina: 1