.bat file werkt enkel als ik het aanroep vanuit CMD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Ik heb een batfile die wat folders aanmaakt, en registery keys aanpast.
Dat script werkt perfect als ik het gewoon uitvoer via de cmd.

Maar uitvoeren door rechtermuisklik -> openen als administrator werkt helemaal niet.

Hoe zou dat komen?

Het probleem is dat ik die batfile wil laten uitvoeren door schtask, maar dat werkt dus ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Iets meer info is gewenst. Wat gebeurt er? Vliegt je computer in de fik? Krijg je een BSOD? Eject ie je CD?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Iets te snel geweest inderdaad. Dit is het bat script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
if not exist "G:\Mijn Drive\Downloads" mkdir "G:\Mijn Drive\Downloads"
if not exist "G:\Mijn Drive\Documenten" mkdir "G:\Mijn Drive\Documenten"
if not exist "G:\Mijn Drive\Afbeeldingen" mkdir "G:\Mijn Drive\Afbeeldingen"

Reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "{374DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B}" /d "G:\Mijn Drive\Downloads" /f
Reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "Personal" /d "G:\Mijn Drive\Documenten" /f
Reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "My Pictures" /d "G:\Mijn Drive\Afbeeldingen" /f

Als ik in het register kijk zijn die keys niet aangepast. CMD uitvoeren als administrator -> datzelfde script opnenen, en het register is wel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voeg even op lijn 8 het pause statement toe, dan blijft je cmd vernster openstaan en kun je eventuele error meldingen zien

[ Voor 20% gewijzigd door Brahiewahiewa op 28-08-2020 18:05 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19
Gokje, G:\ is een drive mapping naar een netwerk schijf? Vermoedelijk kan de schtask dit zoiezo niet uitvoeren omdat die geen g:\ schijf heeft, oplossing is dan om de drive mapping aan te maken in de batch file.

Volgens mij ben je trouwens niet de enige: https://www.tenforums.com...n%20or%20if%20it%20failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Bedankt voor de tip, heb dit net getest. Het rare is, er zijn geen foutmeldingen.
Onder elke reg add staat er "De bewerking is voltooid", hoewel ik dan onmiddellijk het register open, en zie dat er niets is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Monkeybrains schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:12:
Gokje, G:\ is een drive mapping naar een netwerk schijf? Vermoedelijk kan de schtask dit zoiezo niet uitvoeren omdat die geen g:\ schijf heeft, oplossing is dan om de drive mapping aan te maken in de batch file.

Volgens mij ben je trouwens niet de enige: https://www.tenforums.com...n%20or%20if%20it%20failed.
Het klopt dat G:\ een netwerkschijf is, maar het .bat bestand wordt lokaal vanaf de C:\ schijf geopend, en voor de rest doe ik niet veel met de G :\ schijf, ik pas enkel het register aan naar waarden die wijzen naar de netwerkschijf.

Heb ook eens getest om die eerste 3 regels die eventueel nieuwe netwerkfolders aanmaken weg te laten, maar dat veranderd niets, de register aanpassingen worden niet uitgevoerd, silent fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Voor referentie, ik heb het anders opgelost, de reg add's gewoon in een .reg bestand gestoken, dan werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 00:01
Carharttguy schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:12:
Bedankt voor de tip, heb dit net getest. Het rare is, er zijn geen foutmeldingen.
Onder elke reg add staat er "De bewerking is voltooid", hoewel ik dan onmiddellijk het register open, en zie dat er niets is veranderd.
ik heb dit gebruikt en dat werkt gewoon als normale user. Ook maakt het niet uit of ik een gemapte drive gebruik (al heb ik daar wel alle rechten op).

Probeer het eens met een lokale schijf.
/note: ik heb de schijf en regsleutels iets aangepast, anders vervuil ik mijn eigen register ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
@echo off

:: check directories
if not exist "D:\temp\Downloads" mkdir "D:\temp\Downloads"
if not exist "D:\temp\Documenten" mkdir "D:\temp\Documenten"
if not exist "D:\temp\Mijn Afbeeldingen" mkdir "D:\temp\Mijn Afbeeldingen"

:: -2222 gebruikt om mijn regeditor schoon te houden.

Reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "{374DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B}-2222" /d "D:\temp\Downloads" /f
Reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "Personal-2222" /d "D:\temp\Documenten" /f
Reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "My Pictures-2222" /d "D:\temp\Mijn Afbeeldingen" /f

@pause

edit: deze regel zag ik pas na het posten:
Voor referentie, ik heb het anders opgelost, de reg add's gewoon in een .reg bestand gestoken, dan werkt het perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door NLMaca op 28-08-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
Carharttguy schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:37:
Dat is ook eigenlijk de normale weg, zowel op 1 (thuis) peeceetje of via appsense of RES bv in de enterprise wereld.

Goed gedaan :)
Pagina: 1