Devolo adapters weer aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alyb
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-08-2020
(Achtergrondinfo: Ik heb een vage herinnering van een automatische update van de Devolo adapters die ik van de week in de haast met Ja heb beantwoord.)

Anyway:

De Devolo 550 adapter in de woonkamer gaf van de week ineens geen wifi-signaal meer. Dus ik drukte bij een goed werkende adapter op de Home-knop en vervolgens op de Home-knop van de woonkamer-adapter.

Dat leverde niet het gewenste resultaat op. Ik besloot om de adapter te resetten en de procedure hierboven nogmaals te proberen. Tevergeefs.

De Cockpit-software werkt blijkbaar niet meer onder macOS 10.15.6 Supplement, de iOS app van Devolo vindt geen adapters meer, gelukkig heb ik nog wel op één 550 adapter (zo eentje met een stopcontact) wifi.

Ik heb alle niet-werkende adapters gereset en gekoppeld (althans dat denk ik) door bij de basisadapter op het lipje aan de zijkant te drukken en vervolgens bij de wifi-adapters op de Home-knop. Op alle adapters brandt zowel de Home- als de wifi-knop continu.

Maar toch kan ik met m'n iPhone geen verbinding met ze maken, noch een webpagina oproepen.

Ik zou een suggestie voor een volgende stap zeer op prijs stellen.

Oh ja, mocht het relevant zijn: alles is aangesloten op een Ziggo Connectbox.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:46
Gebruik de Devolo Cockpit software om de Powerline Adapters te pairen/koppelen via het netwerk ID.
Je kan ook de adapters één voor één verbinden met de netwerk kabel en een gemeenschappelijk Powerline wachtwoord geven.
Updaten kan ook met de Devolo Cockpit software.
Koppelen van Powerline Adapters via de hardware knopjes is vaak lastig zijn en is onoverzichtelijk wat betreft beveiliging.

Ok ik lees dat het op MAC OS dus momenteel niet werkt, tja dan tijdelijk met een PC ergens configureren?

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 28-08-2020 17:45 ]