Ha tweakers,
Ik maak sinds enkele jaren gebruik van tele2 "unlimited" en heb hier eerder over gepost https://tweakers.net/nieu...ction=11917943#r_11917943TL:DR
Ik heb een mobiel abonnement i.c.m. een hotspot. Mijn dagelijks verbruik ligt ergens tussen de 15 a 20GB/dag 7/week de afgelopen 2 jaar, zonder problemen. Ik stream netflix via mijn PS4 en kijk af en toe live tv via NPOstart en kijk.
tot gisteren
Ik kreeg een vriendelijk mailtje metTot mijn verbazing zijn na de migratie van het tele2 netwerk verschillende dns servers niet meer bereikbaar. Waaronder o.a. de playstation servers en bijvoorbeeld Netflix, via PS4, niet meer werken."Hoera, je zit op een beter netwerk" etc ...
2 jaar heb ik erg genoten van het "unlimited" abbo, daar lijkt nu een einde aan te komen.
Simpel gezegd:
Mogen telecom aanbieders klanten afsluiten van bepaalde servers?Mag dit?
Ik heb kennelijk nooit een fair use policy geschonden, immers heb ik er nooit bericht van gehad en het werkte 2 jaar dan ook naar behoren.
Met de migratie zijn er toch geen voorwaarden veranderd? Niet dat ik weet in ieder geval. Echter is tele2 alleen overgenomen door T-mobile.
Mochten er veranderingen zijn na zo'n migratie, had tele2 mij hierover moeten berichten?
Bijvoorbeeld:
Deze servers kunt u vanaf [datum] niet meer bezoeken?
Groet,