Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Via mijn "bijbaan" naast de studie ben ik in contact gekomen met BVA Auctions. Op de betreffende website wordt van alles geveild, waaronder pallets met geretourneerde goederen waarvan de werking en conditie onbekend is.

Een voorbeeld van de pallets: https://www.bva-auctions..../lot/48673/15462595?pid=0

Hoewel het voor mijzelf nog totaal geen vorm heeft (er is opslag nodig, transport, een manier om het te verkopen, misschien zelfs nog een legaal onderdeel / vergunningen / registraties etcetera etcetera), ben ik toch eens benieuwd naar de ervaringen van andere Tweakers met deze vorm van handelen. Het idee is dat de totale verkoopwaarde van de producten enkele malen hoger ligt dan de veilingprijs.

Is het te mooi om waar te zijn? Zijn de producten vaak afgetrapt en derhalve waardeloos? Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Benieuwd waarnaar? Youtube staat vol met figuren die dat soort pallets opkopen en uitpakken. Daar al eens gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is een reden dat dit verkocht wordt. Zij vinden het financieel niet interessant om de producten te testen en los te gaan verkopen. De vraag is dus waarom het voor jou wel financieel interessant zou zijn.

Als hobby gaan testen en doorverkopen kan leuk zijn, zeker omdat je als paticulier veel minder gedoe hebt met garantie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:13

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Je kunt er in ieder geval van uit gaan dat je nergens garantie op hebt. Als je niet bent gaan kijken, en alle dozen zijn leeg, dan is dat geen reden tot klagen of niet betalen, bijvoorbeeld.

Hou er verder natuurlijk rekening mee dat de veilingprijs slechts het begin is - daar komt altijd BTW + veilingkosten bij, en verplicht afhalen (meestal op één dag, en die kun je niet kiezen). Let er ook op dat er geen garantie is dat er daar vervoer is, als het 3 hoog achter in het magazijn staat en je krijgt het er niet uit, is het jouw probleem.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

thunder7 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:19:
Je kunt er in ieder geval van uit gaan dat je nergens garantie op hebt. Als je niet bent gaan kijken, en alle dozen zijn leeg, dan is dat geen reden tot klagen of niet betalen, bijvoorbeeld.

Hou er verder natuurlijk rekening mee dat de veilingprijs slechts het begin is - daar komt altijd BTW + veilingkosten bij, en verplicht afhalen (meestal op één dag, en die kun je niet kiezen). Let er ook op dat er geen garantie is dat er daar vervoer is, als het 3 hoog achter in het magazijn staat en je krijgt het er niet uit, is het jouw probleem.
Dat word allemaal netjes aangegeven als je een bod doet. En BVA zorgt dat het altijd voor je klaar word gezet als je het komt halen. Ja, het is jouw pakkie aan hoe je dat pallet meeneemt maar je hoeft het niet zelf ergens 3 hoog achter uit een stelling te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:30

Qwerty-273

Meukposter

Grootste probleem is dat je als niet particuliere verkoper, toch garantie moet leveren op de producten die je verkoopt. Zie https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Daar zit dus voor de ondernemer een behoorlijk risico aan vast. Dat is ook de reden dat de (online)winkel die deze spullen retour heeft genomen er voor kiest om op deze manier via een veiling van de geretourneerde producten af te komen. Ja er is geld mee te verdienen, maar het kost behoorlijk wat werk om door alles heen te gaan, en kan je voldoende kopers vinden die een retour product willen aanschaffen die ergens onder de nieuw prijs zal zitten. Daarnaast kan je de "inkoop" niet plannen, de ene week zullen er pallets zijn met voornamelijk ventilatoren of lampen, de andere week weer iets compleet anders. Je aanbod zal daardoor behoorlijk wisselen, waarvoor je dan ook elke keer de juiste doelgroep zal moeten zoeken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Nu online
Qwerty-273 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:50:
Grootste probleem is dat je als niet particuliere verkoper, toch garantie moet leveren op de producten die je verkoopt. Zie https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Daar zit dus voor de ondernemer een behoorlijk risico aan vast. Dat is ook de reden dat de (online)winkel die deze spullen retour heeft genomen er voor kiest om op deze manier via een veiling van de geretourneerde producten af te komen. Ja er is geld mee te verdienen, maar het kost behoorlijk wat werk om door alles heen te gaan, en kan je voldoende kopers vinden die een retour product willen aanschaffen die ergens onder de nieuw prijs zal zitten. Daarnaast kan je de "inkoop" niet plannen, de ene week zullen er pallets zijn met voornamelijk ventilatoren of lampen, de andere week weer iets compleet anders. Je aanbod zal daardoor behoorlijk wisselen, waarvoor je dan ook elke keer de juiste doelgroep zal moeten zoeken.
Nee precies, ik denk dat je eerder op bol.com of marktplaats terechtkomt. Voor een shop met vaste voorraad is dit inderdaad totaal niet handig. Met een duidelijke beschrijving van het product en de werking / conditie ben je wel redelijk ingedekt qua garantie lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 09:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het probleem bij veilingen, vooral van elektronica, is dat er altijd wel iemand is die hoger biedt dan wat het waard is.

Je kunt alleen "meedoen" in deze wereld, als je praktisch alles uit een partij kunt doorverkopen (desnoods tegen kostprijs aan bevriende handelaren) en ook zelf heel goedkoop alles kunt repareren.

Je ziet ook wel eens dat de verpakkingen niet de producten bevatten waar de doos van is (je ziet op de foto alleen de doos). Heel soms zit er een duurder apparaat in, maar ook wel eens zitten er misschien nog wel de accessoires in maar het apparaat zelf niet meer.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:39
Jaaaaaaa de retourpallets! Ook wel eens over nagedacht, en het zal vast wel eens positief zijn, maar vaak ook niet.

Jouw link: Staat bij, mogelijk defect, incompleet, etc (dus open geweest) en alleen maar tri-star meuk die je bij de blokker in de aanbieding vaak voor een tientje al koopt. Het huidige bod (130) zou voor mij de potentiele ellende al niet waard zijn. Houd je van een gokje: leuk. Maar mijn verwachtingen zijn laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:09

Rmg

Tjah, een princess airfryer en een Philips strijkijzer, als ze werken is dat de eerste 80 tot 100 euro als je de juiste gek vind op marktplaats. Dan nog wat ventilatoren die je misschien voor een 10tje per stuk zou kunnen slijten (hoewel de hittegolven al wel een beetje voorbij zijn). En een foto studiotje die 2 tientjes zou kunnen opleveren.

Dan zit je, met genoeg geluk, op het geld dat je er in hebt gestoken. Heeft je wel al een halve dag aan testen en schoonmaken gekost. maar ja elke bus kit die je vervolgens verkoopt is winst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:24

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tot je een tientje per uur wilt verdienen aan alle ellende die je dan over je heen krijgt... Dan kom je erachter dat je gauw een dag of 5 kwijt bent aan het ophalen, uitzoeken en verkopen (inclusief berichtjes om 3:00 AM) en dan zijn benzinekosten nog niet meegerekend. Er is een reden dat niet meer mensen zich erop storten ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Nu online
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:16:
Benieuwd waarnaar? Youtube staat vol met figuren die dat soort pallets opkopen en uitpakken. Daar al eens gekeken?
Deze youtubers plaatsen volgens mij alleen de positieve kant van het verhaal.. De mooie mogelijkheden zijn er natuurlijk, maar negatieve verhalen of inhoudelijke uitleg kom je er niet tegen.
FreezeXJ schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:43:
Tot je een tientje per uur wilt verdienen aan alle ellende die je dan over je heen krijgt... Dan kom je erachter dat je gauw een dag of 5 kwijt bent aan het ophalen, uitzoeken en verkopen (inclusief berichtjes om 3:00 AM) en dan zijn benzinekosten nog niet meegerekend. Er is een reden dat niet meer mensen zich erop storten ;)
Nee, vandaar dat het allemaal nog hypothetisch is. Maar hoe mooi is het om de vrije avonduurtjes nuttig te kunnen besteden? In die zin is ook €0,50 per uur beter dan €0.

Precies dat maakt het aantrekkelijk, probleem blijft inderdaad logistiek en alle bijkomende kosten voor het vervoeren en opslaan van het spul. Zal er eens een berekening op loslaten ;)

Berichtjes om 03:00, waarom dat dan?

[ Voor 50% gewijzigd door nieksvd op 28-08-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 20:54
Enkele ervaringen met BVA/domeinen:
Dure datatester, nieuwprijs rond de 8K. Toevallig werkte een broer van een collega bij de domeinen (toendertijd). Ding is zgan, niks mis mee! Mijn werkgever durfde gokje wel aan, maar wat bied je dan :? 1800 geboden en gewonnen! Ik samen met mn werkgever erheen, ding deed niks, en aan de stekkers te zien waterschade. Opgestuurd ter reparatie: 5500 reparatiekosten. Dus iets goedkoper dan nieuw een gereviseerde dure datatester...

Eigen ervaring:
op de gok een 4x4 gekocht voor achteraf teveel geld. Contact aan: dashboard één grote kerstboom, elk storingslampje dat kon branden, brandde ook. uiteindelijk voor shitprijs verkocht, heeft me 1200 euro gekocht (en een mooi verhaal opgeleverd, dat wel, maar of dat verhaal 1200 waard is? LX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 15:00
Heerlijk die hebberigheid. De meeste handelaren hebben het werkende en courante spul al (door)verkocht, en alles wat dan nog teveel tijd/moeite kost, gaat een veiling op.

Het laaghangende fruit is al weg. :+

[ Voor 10% gewijzigd door msteggink op 29-08-2020 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:49
In 2007/2008 heb ik dit ook een keer gedaan met een vriend van me. Toen niet bij BVA maar bij Netline Holland in Enschede. Ging toen om retouren van de Neckermann. Zijn daar toen heen gereden en je kon daar toen gewoon een beetje rondneuzen. Grote hal met veel pallets met retouren. Ook een hal met tv’s enzo. Uiteindelijk een pallet uitgekozen en de Volvo station helemaal volgeladen. Even in mijn archief gedoken of ik nog wat cijfers heb.

Ging toen om 31 items (ovens/contactgrills/broodbakmachines/stofzuigers) waar we 390 euro voor hebben betaald. Daar waren 7 dingen defect en niet (door ons) te repareren. Waren ook dingen nog wel te repareren en voor onderdelen hebben we 49,80 betaald. Kan me ook herinneren dat we sommige onderdelen nog gratis hebben gekregen van fabrikanten. Verder nog 42,71 aan benzinekosten om de spullen op te halen.

Alles is uiteindelijk via marktplaats verkocht voor in totaal 766,20. Hebben er dus 283 euro aan overgehouden. Zet je dat weg tegen het aantal uren dat je er mee bezig bent geweest dan heb je niet veel verdiend per uur. Maar het was best leuk om een keer gedaan te hebben.

Daarna via daanveilingen ook nog een keer een pallet koffiezetapparaten gekocht. Maar daar was alles van kapot en dat kon dus door naar de stort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zie dat het winnende bod €320,00 is. 😳
Je ziet inderdaad dat het laaghangend fruit al weg is en dit de restjes zijn. Ik vraag me af hoe de koper hier mee gaat wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:56
Zeker als je nog de extra kosten rekent die bovenop die 320 komen. Lijkt mij iig niet echt de moeite waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
`Bij BVA moet je sowieso geluk hebben met bieden, zeer veel kavels gaan weg voor een belachelijke prijs. Soms zelf duurder dan nieuw bij een gewone webshop. Vraag me nog altijd af hoe dat kan.

Dit kavel is ook zoiets, zal wel door snelle jongens worden gekocht, die de spullen dan "als bijna nieuw" op markplaats doorverkopen aan onschuldige "mensen", die vervolgens met de schade zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door mvrhrln op 30-08-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heel veel mensen willen ook graag iets nieuw kopen. Dus een afzetmarkt verkrijgen kan lastig zijn.

Ik denk niet dat het in me opkomt dat ik een gebruikte ventilator kan kopen. Een nieuwe ventilator kost niet heel veel, terwijl je dan wel garantie hebt en nog belangrijker, rustig even de ventilator kan uitproberen. Dat heb je met veel goedkope spullen. Vooral de wat duurdere spullen zou ik tweedehands kopen, omdat het dan nog een significant bedrag kan schelen. Maar veel mensen hebben niet de juiste kennis om de staat van een product te bepalen, dat weerhoudt denk ik ook om tweedehands te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als vuistregel kan je hanteren dat een handelaar als inkoop niet meer kan betalen dan de helft van de prijs waartegen hij het denkt te kunnen gaan doorverkopen. Maar dan moet het wel goed zijn en werken.

Voor een handelaar moet een partij groot genoeg zijn en moeten er genoeg identieke apparaten in een partij zitten, want anders kost de partij meer moeite dan wat het oplevert. Je kunt geen dingen uit een partij weggooien, want dan gooi je waarschijnlijk precies de winst weg die je anders had kunnen behalen; een echte handelaar kan alles doorverkopen, zelfs ongewassen tweedehands kleding als die er tussen zou zitten. Een handelaar met een fysieke winkel moet elke week voldoende aanvoer hebben om zijn winkel gevuld te houden, ook dat kan een reden zijn om af en toe meer te bieden dan wat het eigenlijk waard is.

En inderdaad, als particulieren gaan meebieden in een veiling, dan loopt de prijs snel op tot boven de actuele nieuwprijs in een webshop. Op de failissementsveiling van NCIX, de voormalige werkgever van Linus TechTips himself, heeft Linus een aantal mensen gevraagd waarom ze zoveel overboden. Het algemene antwoord was dat ze het product dan direct in handen hadden, in plaats van dat ze moesten wachten.

Ik denk wel dat je met partijenhandel een bovenmodaal inkomen kunt verdienen, maar dan mag je zeker geen 9-tot-5 mentaliteit hebben, je moet bovengemiddeld slim zijn, keihard werken en je moet gebruik maken van alle mogelijkheden die je kunt krijgen om kosten te besparen en extra te verdienen.

Kortom: een kantoorbaan op niveau is gemakkelijker en heeft minder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
Het is een beetje hetzelfde idee als met die (slechte) tv programma's waarin ze van die storage boxes opkopen (storage wars enzo).

Een stel van die garageboxen waarvan de huur niet meer betaald wordt. Kan een fortuin aan waren in zitten, of een boel ouwe troep. Maar goed binnen kijken mag je niet (dat is over het algemeen in het nadeel van de verkoper). Gewoon semi-blind bieden en maar hopen dat er wat fatsoenlijks in zit.

Kun je prima geld mee verdienen, maar ook prima geld mee verliezen. en je zult er wel het een en ander aan uren in moeten gaat stoppen. Dus je "wil" per pallet ook wel een redelijke winstmarge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Laatst online: 23-05 17:22
Zoals @timberleek aangeeft, het is net als die storageboxes. We zien een pallet meuk, maar wellicht zit er tussen wel een xxx ter waarde van yyy tussen die dozen.

Daarnaast ook het type persoon. Als je je hiermee bezig wilt houden, koop je meerdere lots in een keer, trucklading vol (meest efficient), heb je een loods/schuur (boer, of je handelde al, etc), en toch al een heftruck die je toch al nodig had, etc etc.

Dan kan het leuk en lucratief zijn om ernaast te doen. Beetje de liquidator achtig verhaal. Maar dat ben je of ben je niet.

In vorige werk ook wel branche gerelateerde handelaren gesproken, dat is apart volk. Ook niet bijster slim. Kortzichtig. Tussen inkoop en verkoop moet een flinke marge zitten, maar ze zijn dus ook in staat onverkoopbare meuk 6 jaar lang te laten liggen omdat het dus niet aan die voorwaarde voldoet.

Ik kan het ze honderd keer voor rekenen dat je beter na een arbitraire grens van bv 1 jaar gewoon afscheid moet nemen met minmarge als damage control, gaat er niet in. Want zolang het niet met minmarge is verkocht, is het namelijk wel verkoopprijs waard in hun ogen. Die opslagkosten bestaan dan gewoon niet.

Toch zonde, want handelen kunnen ze bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Toch is er wel een essentieel verschil tussen storage en retourpallets.

Bij storage heeft iemand besloten dat een product waardevol is en dat hij*zij er de komende jaren voor wil gaan betalen om het in een storagebox te laten bewaren.

Bij een retourpallet heeft iemand besloten dat het product het niet waard is om terug te leggen in de winkel, waarschijnlijk omdat het verouderd of beschadigd is of gewoon niet werkt.

Veel van de spullen die in Nederland in een gewone winkel liggen, kan je ook nieuw voor de helft van de prijs inkopen, als je er een container vol van in China bestelt. Maar dat doe je ook niet voor de hobby.

Ik kijk wel eens naar de YouTube video's van TronicsFix, hij koopt vaak partijen defecte elektronische apparaten (de laatste tijd vaak spelcomputers) en gaat deze dan in beeld repareren. Die gast is briljant en meestal lukt het hem om de meeste apparaten uit een partij te repareren, maar volgens mij is het onder de streep desondanks nog steeds meer hobby dan dat hij er gemakkelijk rijk van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

aawe mwan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:59:
Toch is er wel een essentieel verschil tussen storage en retourpallets.

Bij storage heeft iemand besloten dat een product waardevol is en dat hij*zij er de komende jaren voor wil gaan betalen om het in een storagebox te laten bewaren.
En waarom stopt iemand dan met het betalen zonder de box eerst leeg te halen? Als de spullen echt zo veel waard waren dan zou iemand ze wel op tijd leeg halen en des noods een deel verkopen om de huur van de box te betalen.

Enkel in de zeldzame gevallen dat iemand overlijd en er geen erfgenamen gevonden kunnen worden kan ik me voorstellen dat ze een box met waardevolle inhoud over houden. Maar dat zal, zeker in Nederland, niet vaak voorkomen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pritt
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
ybos schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:09:
Enkele ervaringen met BVA/domeinen:
Dure datatester, nieuwprijs rond de 8K. Toevallig werkte een broer van een collega bij de domeinen (toendertijd). Ding is zgan, niks mis mee! Mijn werkgever durfde gokje wel aan, maar wat bied je dan :? 1800 geboden en gewonnen! Ik samen met mn werkgever erheen, ding deed niks, en aan de stekkers te zien waterschade. Opgestuurd ter reparatie: 5500 reparatiekosten. Dus iets goedkoper dan nieuw een gereviseerde dure datatester...

Eigen ervaring:
op de gok een 4x4 gekocht voor achteraf teveel geld. Contact aan: dashboard één grote kerstboom, elk storingslampje dat kon branden, brandde ook. uiteindelijk voor shitprijs verkocht, heeft me 1200 euro gekocht (en een mooi verhaal opgeleverd, dat wel, maar of dat verhaal 1200 waard is? LX )
BVA is totaal niet interessant. De meeste artikelen worden veel te duur betaald en bovendien heel vaak niet compleet en met defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een 2 jaar oud topic hiervoor omhoog te halen, is niet nodig. Ik doe het topic dan op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.