Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is dit overpriced?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Megamatti12
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Hoi

Ik heb een klein vraagje: Is deze (https://www.krefel.be/nl/...4-2020-core-i7-space-grey) laptop zwaar overpriced volgens jullie?

Ik zoek een snelle laptop die niet te veel weegt om te gebruiken voor mijn studies. Overigens moet het zeker een azerty-toetsenbord hebben.

Hebben jullie alternatieven? Of is het een goed idee om deze laptop te kopen? (Mijn budget is 1300 euro)

Anyways, have a nice day :)

Beste antwoord (via Megamatti12 op 28-08-2020 21:51)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
Ik zou dan eerder voor deze gaan:

https://www.mediamarkt.be...u-82a20033mb-1878987.html

De videokaart in de huawei is ietsjes sneller maar weer niet snel genoeg om fanatiek op te gamen. Dus dan kan je beter het geld in je zak houden en voor de slim 7 gaan. De 4800U variant is hier getest op tweakers en kwam er zeer goed uit.

reviews: Lenovo Yoga Slim 7 - Snelheidsmonstertje met acht Ryzen-cores

Alle reacties

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Je kan hem altijd naast deze zetten:
https://tweakers.net/lapt...MQXZaYo2QVrWRqZKQUW1tbCwA

Het schijnt dat Krefel zijn eigen EAN aan dit ding gehangen heeft.

Welke eisen zijn er exact want voor € 1300 kan je zoals je ziet aardig wat kanten op?

[ Voor 29% gewijzigd door Leeghoofd21 op 28-08-2020 14:28 ]

HANDTEKENING!!!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:16

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

Standeman

Prutser 1e klasse

En dan nog deze lijst. Zelfde videokaart / geheugen / etc.

https://tweakers.net/lapt...vItBim1F6sHlBDh6F8SCb33Xw

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:16
maarja - ik zou ook gewoon r7 erin houden, want waarom niet, als die beter is (net als, als er toevallig betere GPU in zit voor minder geld :P )

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

Standeman

Prutser 1e klasse

99ruud99 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:36:
maarja - ik zou ook gewoon r7 erin houden, want waarom niet, als die beter is (net als, als er toevallig betere GPU in zit voor minder geld :P )
Uiteraard.

De vraag was dat of de laptop overpriced was. Als dan kijk naar laptops met vergelijkbare specs, zijn die ~300 euro goedkoper. Imo wel enigzins overpriced dan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Megamatti12
  • Niet online
Nogmaals hoi

Er zijn idd goedkopere laptops te vinden met ongeveer dezelfde (of zelfs betere) specs.

Voor mij is een goed design belangrijk (stevig gebouwd, hoge body-screen ratio) en een gewicht onder 1,5kg. Ook een fingerprint vind ik handig. Ik vind het best mooi dat het design duidelijk een kopie van apple is. Ik ga er eigenlijk nooit op gamen of andere zware taken op uitvoeren dus het hoeft niet persé een powerhouse te zijn. Toch is fan noise iets dat ik zeker wil vermijden!

Het enige dat ik niet goed vind aan deze (https://www.krefel.be/nl/...4-2020-core-i7-space-grey) huawei is dat hij geen backlight keyboard heeft, slechts 9,5 u batterij heeft en dat het zeker geen goedkope laptop is. Ook het gewicht is al aan de hoge kant naar mijn zin.

Het gaat ook direct een desktop-replacement worden, vandaar dat een goede schermkwaliteit en minstens een 14inch scherm handig zijn :)

Ik vind niet direct iets beters op tweakers, maar ik ben ook maar een studentje dat eventjes wat tijd heeft om een goede laptop te zoeken wegens corona :) (en overigens gaat bijna al mijn spaargeld van mijn vakantiejob erin!)

Hopelijk kan ik de juiste beslissing nemen voor 14 september (dan begint mijn academiejaar)

Ik vind deze laptop echt nice (vooral wegens 22u accuduur!) https://www.asus.com/be-nl/Laptops/ASUS-ZenBook-14-UX425JA/

Maar weet iemand waar en wanneer er een versie met een azerty keyboard te koop zal zijn?

Sorry als blijkt dat ik niet zo veel van laptops ken, ik ben geen professional :)

Acties:
  • Beste antwoord

• Cinemaskoop
Ik zou dan eerder voor deze gaan:

https://www.mediamarkt.be...u-82a20033mb-1878987.html

De videokaart in de huawei is ietsjes sneller maar weer niet snel genoeg om fanatiek op te gamen. Dus dan kan je beter het geld in je zak houden en voor de slim 7 gaan. De 4800U variant is hier getest op tweakers en kwam er zeer goed uit.

reviews: Lenovo Yoga Slim 7 - Snelheidsmonstertje met acht Ryzen-cores

• Megamatti12
  • Niet online
Hoi Cinemaskoop

Die lenovo lijkt me inderdaad een betere optie, jammer dat ie geen fingerprint sensor heeft en dat ie een mat scherm heeft (vind ik persoonlijk iets minder mooi). Voor de rest is ie veel beter dan die huawei dus ik denk dat ik dan toch voor die lenovo ga gaan.

Dankjewel voor je hulp!😃

• Megamatti12
  • Niet online
Nog een klein vraagje Cinemaskoop:

Op Tweakers staat dat de laptop rond 1200 euro kost terwijl de link van mediamarkt slechts 1000 euro aangeeft. Gaat dit over dezelfde laptop?

Nogmaals dankje voor de hulp 😃

• blasje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 18:11
Megamatti12 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:02:

Op Tweakers staat dat de laptop rond 1200 euro kost terwijl de link van mediamarkt slechts 1000 euro aangeeft. Gaat dit over dezelfde laptop?

Dit zijn het zelfde model.
Naar de tweakers geteste heeft 4800 u processor en 1tb SSD.
Daar de Mediamarkt de 4700 u heeft en 512 gb SSD

• Cinemaskoop
Megamatti12 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:02:

Die van de review heeft een 4800u en 1tb en die van mediamarkt heeft een 4700u en 512GB. De 4700u heeft 8 cores en 8 threads en de 4800u heeft 8 cores en 16 threads. Op Lenovo.com verkopen ze versies met een glasplaat voor het scherm.

• Cinemaskoop
Megamatti12 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:53:
Hoi Cinemaskoop

Die lenovo lijkt me inderdaad een betere optie, jammer dat ie geen fingerprint sensor heeft en dat ie een mat scherm heeft (vind ik persoonlijk iets minder mooi). Voor de rest is ie veel beter dan die huawei dus ik denk dat ik dan toch voor die lenovo ga gaan.

Dankjewel voor je hulp!😃
Waar heb je een fingerprint sensor voor nodig? Voor snel in te loggen? De yoga slim 7 heeft een infrarood camera die Windows hello gezichtsherkenning ondersteunt. Beetje zoals Face ID op iPhone. Je kan dus nog sneller inloggen met je gezicht.

• Megamatti12
  • Niet online
Beste Cinemaskoop

Ik koop dus best de versie van op de site van Lenovo? Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik kan het juiste model niet vinden op de site van Lenovo! Een linkje hiervan zou handig zijn😀

Een fingerprint ben ik gewoon gewend, maar is bij nader inzien idd overbodig aangezien ik met mijn gezicht kan unlocken😊

(Ik ben dan enkel nog een beetje ontevreden dat het 'maar' een fullHD scherm heeft, niet zo fantastisch voor bijv. netflix, maar ik denk dat als er geen model bestaat dat hetzelfde is met een iets beter scherm dat ik toch voor deze ga kiezen aangezien het maar om een detail gaat)

Slaapwel en dankje voor de hulp😆

• Cinemaskoop
Megamatti12 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:24:
Beste Cinemaskoop

Ik koop dus best de versie van op de site van Lenovo? Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik kan het juiste model niet vinden op de site van Lenovo! Een linkje hiervan zou handig zijn😀

Een fingerprint ben ik gewoon gewend, maar is bij nader inzien idd overbodig aangezien ik met mijn gezicht kan unlocken😊

(Ik ben dan enkel nog een beetje ontevreden dat het 'maar' een fullHD scherm heeft, niet zo fantastisch voor bijv. netflix, maar ik denk dat als er geen model bestaat dat hetzelfde is met een iets beter scherm dat ik toch voor deze ga kiezen aangezien het maar om een detail gaat)

Slaapwel en dankje voor de hulp😆
Nou het kan zijn dat niet alle connfigs beschikbaar zijn. De AMD ryzen 4000 serie laptops zijn zeer populair en telkens uitverkocht.

Op psref.lenovo.com kan je altijd checken wat de specs zijn. Daar zie je ook of er een glassplaat opzit.

In Nederland hebben ze iig Slim7's gehad op lenovo.com en deze waren allemaal met glasplaat.

Zo te zien is op de BE site momenteel alleen de goedkoopste versie te krijgen. Als je dus er een wil zal je toch voor die van mediamarkt moeten gaan.

• Megamatti12
  • Niet online
Dag Cinemaskoop

Spijtig dat enkel de versie van Mediamarkt beschikbaar is in België!

Zou ik die dan best kopen, of raad je me toch een andere laptop aan? (de laptop van Mediamarkt is immers 300 euro onder mijn budget)

😀

• Cinemaskoop
Ja het is een aanrader en voldoet volgens mij volledig aan je eisen. Voor die 300 zou ik aanraden om een paar tientjes te besteden aan de uitbreiding van de garantie naar premium care. Dan heb je next business day on-site garantie. En dan hou je 260€ ofzo over voor andere leuke dingen 😊 . Ga lekker uit eten of koop wat leuks 😊

• Megamatti12
  • Niet online
Dag Cinemaskoop

Oké, dan ga ik die laptop bij Mediamarkt kopen.

Dankje voor de hulp 😆

• Cinemaskoop
Megamatti12 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:39:
Dag Cinemaskoop

Oké, dan ga ik die laptop bij Mediamarkt kopen.

Dankje voor de hulp 😆
Geen dank! Veel fun er mee!

• Megamatti12
  • Niet online
Ik wou nog eventjes zeggen dat mijn nieuwe yoga slim 7 het tot nu aan toe al heel erg goed doet. Bedankt voor het advies :)
Pagina: 1