Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taha93
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-08-2020
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een Red Devil aangeschaft. Ben niet zo goed met computer onderdelen etc noem maar op. Mijn vraag is welke voeding ik hierbij nodig heb voor max prestatie of in ieder geval probleemloos werkt. Heb nu momenteel Sharkoon SHP550 V2 550W ATX voeding in mijn oude pc. Ik ga ervan uit dat het niet genoeg is? Want er staat dat ik min 700wat voeding nodig heb voor het videokaart. Buiten dat heb ik een Sharkoon AM5 Window Titanium ATX behuizing moet ik ook rekening houden of het nieuwe voeding die ik ga halen er in past of niet? Of is het standaard dat het past in elke behuizing? Sorry zoveel vragen door gebrek van informatie. Dus mijn vraag is welke voeding ik het beste kan halen en/of ik met mijn voeding die ik momenteel heb ook probleemloos kan draaien of ik ook mijn behuizing moet veranderen voor een nieuwe voeding.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ryzen 5 3600x
MSI B450 Gaming Plus Max
Corsair RGB 16 GB 3200MHZ

Sharkoon SHP550 V2 550W ATX
Sharkoon AM5 Window Titanium ATX behuizing

W10 64BIT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij sommige topics staat dat ik 550watt gold voeding van een bepaalde merk al genoeg is.. Maar het probeelm is dat ik min 700watt nodig heb volgens mij videokaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Taha93 op 28-08-2020 14:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:26
Welke CPU heb je ? 550W is inderdaad echt wel genoeg tenzij je ook echt nog een zware CPU hebt (ik heb zelf 550W en een R X5700XT + Ryzen 3600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taha93
Ik heb een Ryzen 5 3600x. Volgens mij valt 3600x best mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ja en nee,
700 watt is nodig as je geen kwaliteitsvoeding haalt, anders is een 550 watt voeding ook goed.
Maar de sharkoon schijnt net wat minder goed te zijn.... (ken hem zelf niet, puur google).

als je veilig wilt zitten: pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taha93
Hmm, dat kan daadwerkelijk kloppen. Ik wil daadwerkelijk veilig zitten ja:). Ik wil niet dat mijn hele systeem stuk gaat (in iedergeval videokaart niet) :). Moet ik ook rekeninghouden met het voedingstype? ATX etc dat snap ik helemaal niet eigenlijk hoe het in elkaar zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Je behuizing is atx, dus die voeding die ik aangaf (eigenlijk veel te ruim, de 550 varriant is ook ruim genoeg, scheelt weer 10 euro) past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taha93
Oh oke dan.Sorry dat ik zoveel vraag..Nou dan ga ik het gelijk bestellen en hoop dat ik hem z.s.m in elkaar kan laten zetten! Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Geen enkel probleem , daar is dit forum voor he!
welke heb je nu besteld, 550 of 650 watt? beiden zouden makkelijk de GPU aan kunnen (GPU = videokaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taha93
Ik ga voor het 650 Watt.. Maar ik had nog een vraagje. Welke type behuizing kan ik wel en niet gebruiken? Ben nu ook van plan om mijn behuizing te veranderen.. tussen 50/100 euro welke raad je me aan? Moet wel natuuurlijke alle onderdelen in passen vooral het videokaart want die is nogal groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Taha93 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:24:
Ik ga voor het 650 Watt.. Maar ik had nog een vraagje. Welke type behuizing kan ik wel en niet gebruiken? Ben nu ook van plan om mijn behuizing te veranderen.. tussen 50/100 euro welke raad je me aan? Moet wel natuuurlijke alle onderdelen in passen vooral het videokaart want die is nogal groot..
Je kast is voornamelijk afhankelijk van je moederbord formaat. En andersom ook.
Je moederbord formaat is ook afhankelijk van de grootte van je kast.

Je hebt nu een ATX moederbord, dus vrijwel elke standaard toren, zal prima zijn.

Waar je voor kan kijken om een mooie passende kast te vinden zijn zaken als:

- Cable Management in de kast (kunnen kabels aan de achterkant weg gewerkt worden)
- Hoogte (of breedte net hoe je het bekijkt) van je kast ivm keuze voor een CPU Koeler.
- Wil je RGB gebruiken? Zo ja, zou ik kijken of er een ingebouwde controller misschien al aanwezig is en anders ondersteuning bied bij plaatsen van de RGB Leds.
- Is Waterkoeling een wens? Past waterkoeling in de kast.

Dit zijn maar een paar punten dus lees je gerust verder in.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taha93
Ja ik heb liever dat kabels achterin weg gewerkt kan worden momenteel heb ik ook zo een behuizing. Kwa hoogte weet k het niet heb er geen verstand van wil wel natuurlijk dat het ruim is. Heb een 3600x met een cpu koeler samen gekregen. RGB verlichting bedoel je neem ik aan? Zou kunnen momenteel heb ik zo iets niet maar kan wel en niet zou ik zeggen. Geen waterkoeling :).
Pagina: 1