X-windows starten-> Interprocesscommunicatie hangt

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:02

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Als ik X-Windows opstart in Redhat 7.1, krijg ik mooi m'n laadscherm/opstartscherm te zien met een mooi KDE-logo, en onderaan kun je zien hoe ver hij gevorderd is met laden van verschillende onderdelen.

Probleem: hij blijft hangen bij het eerste gedeelte "Bezig met laden van Interproces-communicatie" (=atoomicoontje).

Ik heb Redhat 7.1 geinstalleerd en x-windows heeft altijd goed gewerkt, maar sinds ik wat heb zitten kloten met DNS/DHCP e.d. komt hij dus niet verder dan dit (zou kunnen dat dat er dus iets mee te maken heeft :?)

Help! Iemand die me een oplossing kan geven?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Ehhh, ja dat zou wel kunnen ja. Sendmail bv. kan ook minuten lang blijven hangen omdatíe bepaalde dns-en op wil zoeken die hij niet kan vinden.
Is het toevallig een interne bak op je subnet?

Verwijderd

Wat ook nog kan is dat je MC (Midnight Commander) op de achtergrond hebt draaien.
Dit geeft bij meerder pc's een kde probleem.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:02

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Hmmz, ik heb DHCP uitstaan, geen DNS meer draaien en nog steeds blijft X-windows hangen bij Interproces gedeelte :(

En xie al1 maar (met ps-commando) kdeinit opgestart worden met een dcopserver --nosid en klauncher, verder komt-ie niet :(.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Kijk eens bij de xfree berichten. Waarschijnlijk staat er dat de DCOPServer al gestart is terwijl dit niet zo is. Ga naar de map van de gebruiker waarmee je ingelogd bent en verwijder daar het bestand dat genoemd wordt bij de xfree berichten.