Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• oner
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-02-2024
Allen,

ik heb een vraagje:
hardware: Zonneboiler + palletkachel + zonnepanelen.
Huidige situatie momenteel voed ik mijn boiler met 2 spiralen (bovenste spiraal via de palletkachel en de onderste via de zonneboilerpanelen) dit werkt opzich prima.

Wat ik graag zou willen:
Ik zou graag een oplossing willen bedenken voor de winter. Het zou mooi zijn dat wanneer de zonneboiler panelen genoeg warmte ontwikkelen om de boiler te verwarmen dat vanaf de onderkant kunnen blijven doen, maar in de winter gebeurt dit niet zo vaak, daarom zou ik de boiler dan vanaf de onderkant met de palletkachel willen voeden zodat je meer warm water hebt.
Het makkelijkste zou een 3-wegklep zijn die schakelt maar de boilerpanelen zijn gevuld met Glycol en palletkachel met water.

Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

kampenpower

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Zonder gehinderd te worden door enige kennis van Glycol: Mag dat toevallig niet ook gebruikt worden in de leidingen van de pelletkachel?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
Heb je nog aansluitingen over op je boiler? Anders zou je misschien met een waterpomp de gelaagdheid kunnen vebreken waardoor de bovenste spiraal toch de volledige inhoud verwarmt.

• oner
AllesKan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:53:
Zonder gehinderd te worden door enige kennis van Glycol: Mag dat toevallig niet ook gebruikt worden in de leidingen van de pelletkachel?
Ja dat mag wel, je kan de palletkachel met glycol vullen maar dat word een hele dure grap

kampenpower

• oner
Nielson schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:54:
Heb je nog aansluitingen over op je boiler? Anders zou je misschien met een waterpomp de gelaagdheid kunnen vebreken waardoor de bovenste spiraal toch de volledige inhoud verwarmt.
Ik snap niet precies wat je bedoel. boiler heeft 2 spiralen en een aansluitmogelijkheid voor electrische spiraal.

kampenpower