Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Mijn vrouw heeft sinds een paar weken een Samsung A41. Ze vindt het een fijn toestel (vergelijkbaar maar sneller dan haar oude A6), maar tijdens het bellen blijft het scherm aan staan waardoor ze onbedoeld allerlei items op het scherm aantikt. Degene die gebeld wordt kan haar dan niet verstaan omdat elke aanraking een bliepje geeft. Ze heeft zelfs al bijna een keer 112 gebeld.

De vraag is dus: hoe zorgen we dat het scherm uit gaat (en blijft) tijdens het bellen?

Volgens Samsung heeft de telefoon geen proximity sensor, maar detecteert hij "slim" via software of er iets in de buurt is.
Ik heb ook geprobeerd om "slim sluimeren" aan of uit te zetten, maar dat lijkt niet het gewenste effect te hebben.

Op haar oude A6, en mijn S8 en S20 hebben we hier geen last van, dus ik weet ook niet echt waar ik het zoeken moet.

Verdere info: er zit een vrij dun TPU hoesje omheen, en ze heeft halflang haar wat gedeeltelijk langs haar oor/gezicht valt. Zou één van beide dit kunnen veroorzaken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:26
Zet ophangen met aan uit knop uit, zodra je belt duw je 1x op die knop. Dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:53:
Zet ophangen met aan uit knop uit, zodra je belt duw je 1x op die knop. Dat werkt :)
Ze heeft wel geprobeerd om het scherm uit te zetten met de power-knop tijdens het bellen, maar dat werkt niet volgens haar. Is dat wat je bedoelt? Ik ga in ieder geval zoeken waar die instelling zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:26
Dat is inderdaad wat ik bedoelde.
Raar dat die knop niet werkt, bij schoonvader werkt die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VFwNImDUFOPFPlaBLjZs3b9BFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d9E6mzkgkFnsbeIB85b60Q9o.jpg?f=user_large
Die instelling staat volgens mij goed zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

superblaag

Mooi spul hoor!

Hier hetzelfde probleem.

Ik heb het vermoeden dat de "sensor" werkt via het scherm.

Via het *#0*# menu kan je de test uitvoeren.

Bij mij werkt de "sensor" pas als ik een gedeelte van het scherm naast de camera "blokeer" met mijn vinger.

Als dit dan niet gebeurd tijdens het bellen (door je bijvoorbeeld je oor) dan blijft het scherm logisch gezien even aan.

Er lijkt mij dus geen nabijheids-sensor in te zitten.

Als dit zo is dan is het toch wel een groot gemis want het geeft mij ook de nodige frustratie.

Echter snap ik ook dat je niet alles kan hebben voor dat geld/formaat.

Om deze rede maak ik, met tegenzin, gebuik van de s-view case van Samsung zelf.
Die dekt het scherm grotendeels af :)

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Pagina: 1