Ik wil mijn PC graag voorzien van een geheugen upgrade.
De reden voor de upgrade is omdat ik mijn oude hobby (muziek productie) weer wil oppakken. Ik gebruik Ableton, diverse VST's en Maschine MK3.
Daarnaast gebruik ik de PC voor fotobewerking (Lightroom, Capture One, photoshop).
Qua gamen speel ik enkel Assetto Corsa (race sim). Maar daar is mijn huidige systeem prima zat voor. Kan altijd nog eens een videokaart upgrade doen.
Dus kort gezegd: Ik wil van 16gb naar 32GB
Mijn huidige PC bevat o.a.:
• Asus Z87 Pro moederbord
• Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz
• GeIL EVO Leggera Dual Channel Kit 2 x 8 GB - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.5 V - ni
• GF GTX 660 Ti - 2 GB GDDR5 videokaart
• Samsung 860 EVO 1TB (en diverse andere HD's)
• Focusrite Saffire 8i6 Audio Interface
• Diverse midi controllers
Het geheugen dat er nu in zit is niet meer verkrijgbaar. Dus ik moet er een 2x8gb setje naast zetten (kan, want ik heb 4 ddr3 sloten). Of ik koop een 2x16gb setje.
Het budget is in dit geval niet echt relevant. Ik zal n.a.w. sowieso rond de 100-200 euro kwijt zijn.
Echte merkvoorkeuren heb ik niet. Wel zoek ik naar A-merken.
Hoe belangrijk is het aantal mhz van het geheugen? Op dit moment gebruik ik 1600mhz geheugen. Maar in de specs van mijn moederbord staat het volgende:
Als ik zelf eens de webshops afloop kom ik o.a. deze tegen: Corsair Vengeance of de Pro versie hiervan. Is dat iets? Of zijn er betere alternatieven?
Ik zie graag enkele tips tegemoet.
De reden voor de upgrade is omdat ik mijn oude hobby (muziek productie) weer wil oppakken. Ik gebruik Ableton, diverse VST's en Maschine MK3.
Daarnaast gebruik ik de PC voor fotobewerking (Lightroom, Capture One, photoshop).
Qua gamen speel ik enkel Assetto Corsa (race sim). Maar daar is mijn huidige systeem prima zat voor. Kan altijd nog eens een videokaart upgrade doen.
Dus kort gezegd: Ik wil van 16gb naar 32GB
Mijn huidige PC bevat o.a.:
• Asus Z87 Pro moederbord
• Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz
• GeIL EVO Leggera Dual Channel Kit 2 x 8 GB - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.5 V - ni
• GF GTX 660 Ti - 2 GB GDDR5 videokaart
• Samsung 860 EVO 1TB (en diverse andere HD's)
• Focusrite Saffire 8i6 Audio Interface
• Diverse midi controllers
Het geheugen dat er nu in zit is niet meer verkrijgbaar. Dus ik moet er een 2x8gb setje naast zetten (kan, want ik heb 4 ddr3 sloten). Of ik koop een 2x16gb setje.
Het budget is in dit geval niet echt relevant. Ik zal n.a.w. sowieso rond de 100-200 euro kwijt zijn.
Echte merkvoorkeuren heb ik niet. Wel zoek ik naar A-merken.
Hoe belangrijk is het aantal mhz van het geheugen? Op dit moment gebruik ik 1600mhz geheugen. Maar in de specs van mijn moederbord staat het volgende:
Dan zou ik dus ook sneller geheugen kunnen nemen? Geen idee of dit iets toevoegt.4 x DIMM, Max. 32GB, DDR3 3000(O.C.)/2933(O.C.)/2800(O.C.)/2666(O.C.)/2600(O.C.)/2500(O.C.)/2400(O.C.)/2200(O.C.)/2133(O.C.)/2000(O.C.)/1866(O.C.)/1800(O.C.)/1600/1333 MHz Non-ECC, Un-buffered Memory
Dual Channel Memory Architecture
Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)
* Hyper DIMM support is subject to the physical characteristics of individual CPUs.
Als ik zelf eens de webshops afloop kom ik o.a. deze tegen: Corsair Vengeance of de Pro versie hiervan. Is dat iets? Of zijn er betere alternatieven?
Ik zie graag enkele tips tegemoet.
[ Voor 6% gewijzigd door Dacide op 28-08-2020 09:53 ]