Ik ben op zoek naar een zo goed mogelijke oplossing voor het beluisteren van muziek
Mijn muziek interesse is klassiek, beetje jazz en beetje pop.
De kwaliteit van weergave is voor mij het belangrijkst.
Wat ik heb
Marantz SR 6014
Speakers Dali
Spotify heb ik een tijdje maar vind de muziek te vlak overkomen
Tidal komt goed binnen, vol, ruimtelijk en warm. Alleen moet dit via Heos wat niet gebruikersvriendelijk is.
Nu heb ik de volgende vragen.
Om muziek te streamen naar je versterker is wifi dan voldoen of wordt de kwaliteit van muziek beter als dit met een kabeltje gaat, dus vanaf laptop naar de Receiver?
Nu lees ik ook over een Roon. Deze kan ook gebruik maken van verschillende muziek streamdiensten. Is dit handiger? NAS is niet interessant voor mij want ik heb weinig CD's. Als ik het goed begrijp kan je via Roon muziek luisteren via een online server. Tot nu toe vind ik het wat complex overkomen.
Ik kan natuurlijk ook CD's afspelen via mijn Blu-ray speler maar ik houd van variatie.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
Alvast mijn hartelijk dank
Mijn muziek interesse is klassiek, beetje jazz en beetje pop.
De kwaliteit van weergave is voor mij het belangrijkst.
Wat ik heb
Marantz SR 6014
Speakers Dali
Spotify heb ik een tijdje maar vind de muziek te vlak overkomen
Tidal komt goed binnen, vol, ruimtelijk en warm. Alleen moet dit via Heos wat niet gebruikersvriendelijk is.
Nu heb ik de volgende vragen.
Om muziek te streamen naar je versterker is wifi dan voldoen of wordt de kwaliteit van muziek beter als dit met een kabeltje gaat, dus vanaf laptop naar de Receiver?
Nu lees ik ook over een Roon. Deze kan ook gebruik maken van verschillende muziek streamdiensten. Is dit handiger? NAS is niet interessant voor mij want ik heb weinig CD's. Als ik het goed begrijp kan je via Roon muziek luisteren via een online server. Tot nu toe vind ik het wat complex overkomen.
Ik kan natuurlijk ook CD's afspelen via mijn Blu-ray speler maar ik houd van variatie.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
Alvast mijn hartelijk dank
[ Voor 9% gewijzigd door Ronaldcycling op 28-08-2020 10:24 ]