Subwoofer installeren in een Lexus CT200h 2014

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05 13:21
Hallo allemaal!

Ik was benieuwd of er hier iemand ervaring heeft met het installeren van subwoofers in een Lexus CT200h? Een poos terug heb ik namelijk mijn radio eruit gehaald, maar volgens mij beschikt deze niet over een RCA output voor een subwoofer.

Ik heb het model met een scherm op mijn dashboard die niet in te klappen is, een draaiknop en de "standaard" speakers (Geen speakers op het midden van mijn dashboard).

Ik heb gehoord dat je kan tappen vanaf bijvoorbeeld de achterspeakers voor het signaal, maar dan is het onmogelijk om het geluid goed af te stellen en het mooi te laten klinken.

Heeft er iemand nog advies? Of bestaat er de mogelijkheid om RCA aan te sluiten op mijn originele unit?

Bedankt alvast! En alvast een fijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:24

LankHoar

Langharig tuig

@ArjanOskam97 is dit je gelukt? Hoe heb je het aangepakt? Ik heb geen Lexus, maar een Opel Astra uit 2019, ook met boordcomputer. Ben niet van plan deze er uit te halen om obvious redenen, maar zou toch graag het genot van een subwoofer hebben.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

ArjanOskam97 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:47:
Ik heb gehoord dat je kan tappen vanaf bijvoorbeeld de achterspeakers voor het signaal, maar dan is het onmogelijk om het geluid goed af te stellen en het mooi te laten klinken.
Subwoofers, auto en mooi laten klinken in 1 zin 8)7 :+ _/-\o_ |:( :X

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Wim-Bart schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

I hear you but.. Hoewel je het nooit zo kunt laten klinken als bijvoorbeeld een goede setup thuis, klinkt een subwoofer in je auto en degelijke speakers nog altijd beter dan fabrieksaf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjanOskam97
LankHoar schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:27:
@ArjanOskam97 is dit je gelukt? Hoe heb je het aangepakt? Ik heb geen Lexus, maar een Opel Astra uit 2019, ook met boordcomputer. Ben niet van plan deze er uit te halen om obvious redenen, maar zou toch graag het genot van een subwoofer hebben.
Goede vraag! Ik ben bezig met het installatie proces. Hij is dus nog niet aangesloten. Maar ik heb een LC2i Line Output converter aangeschaft die ik ga aansluiten doormiddel van speakerdraad aan mijn front speakers.

Deze Line Output converter is uniek door AccuBass (Zeggen ze... Moet natuurlijk nog blijken) Die dus compenseert wanneer de autoradio de bass output lager zet om de voorspeakers te sparen. Ik moet alleen nog even een vrije zaterdag of zondag zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:33

Nibbz

Postmaster General

Wim-Bart schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

Niet iedereen met een subwoofer in de auto, heeft de sub out op +10 staan, en blaast alleen maar happy hardcore ;)

Een subtiele sub doet zoveel voor het geluid in de auto

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
LankHoar schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

I hear you but.. Hoewel je het nooit zo kunt laten klinken als bijvoorbeeld een goede setup thuis, klinkt een subwoofer in je auto en degelijke speakers nog altijd beter dan fabrieksaf :+
I wish dat het even goed zou gaan klinken als mijn Klipsch set thuis haha. Maar ik heb nu via een omweg mijn JBL Fuse subwoofer aangesloten, en het is wel een degelijke verbetering. Eindelijk geen nummers meer weer halverwege de bassline volledig wegvalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
Nibbz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Niet iedereen met een subwoofer in de auto, heeft de sub out op +10 staan, en blaast alleen maar happy hardcore ;)

Een subtiele sub doet zoveel voor het geluid in de auto
Mijn muzieksmaak is heel breed en ik sta volledig achter jouw standpunt! Ook klassieke muziek klinkt niet goed wanneer de bass soms wegvalt. Soms luister ik ook Pentatonix, beetje jammer als de basszanger dan niet te horen is :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Begrijp ik goed dat je zo'n apparaat er tussen hangt? https://www.amazon.com/Au...S-Subwoofer/dp/B00IIL0LW0

Dus dan moet je altijd je sub los van de muziek bedienen qua volume etc.? :? Lijkt me niet heel prettig werken. Ik hoopt dat er een oplossing zou zijn waar je d.m.v. volume aanpassen op je infotainment systeem de sub automatisch mee zou gaan (en uiteraard eenmalig goed afstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
LankHoar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:23:
Begrijp ik goed dat je zo'n apparaat er tussen hangt? https://www.amazon.com/Au...S-Subwoofer/dp/B00IIL0LW0

Dus dan moet je altijd je sub los van de muziek bedienen qua volume etc.? :? Lijkt me niet heel prettig werken. Ik hoopt dat er een oplossing zou zijn waar je d.m.v. volume aanpassen op je infotainment systeem de sub automatisch mee zou gaan (en uiteraard eenmalig goed afstellen).
Volgens mij gaat de sub wel mee met het auto volume hoor!

Alleen hebben veel auto's een bescherming in de stereo unit (Mijn Lexus ook) die ervoor zorgt dat je de speakers niet opblaast. Als ik via AUX muziek speel en mijn volume harder zet dan 30, hoor ik de bass in mijn front speakers afnemen t.o.v. de treble en mids. Dat is zodat je deze niet opblaast.

Als het goed is vangt dat apparaat dat effect ook op, waardoor hij niet opeens zachter word op hoger volume. Maar los van dat gaat hij gewoon mee met het auto volume volgens mij! Maar dat moet ik natuurlijk nog testen...

Ik heb zelf ook onder mijn voorstoel nog de volumeknop van de versterker, mocht er een keer een oma ofzo mee rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

ArjanOskam97 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Volgens mij gaat de sub wel mee met het auto volume hoor!

Alleen hebben veel auto's een bescherming in de stereo unit (Mijn Lexus ook) die ervoor zorgt dat je de speakers niet opblaast. Als ik via AUX muziek speel en mijn volume harder zet dan 30, hoor ik de bass in mijn front speakers afnemen t.o.v. de treble en mids. Dat is zodat je deze niet opblaast.

Als het goed is vangt dat apparaat dat effect ook op, waardoor hij niet opeens zachter word op hoger volume. Maar los van dat gaat hij gewoon mee met het auto volume volgens mij! Maar dat moet ik natuurlijk nog testen...

Ik heb zelf ook onder mijn voorstoel nog de volumeknop van de versterker, mocht er een keer een oma ofzo mee rijden :P
Aha OK duidelijk. Ben benieuwd hoet het allemaal gaat werken! Hoop dat je daar een update over wilt plaatsen hier ;) Momenteel moet mijn portemonnee even bijkomen van de aanschaf van de auto zelf, dus duurt toch wel even voordat ik zover ben een fatsoenlijke geluidsinstallatie te plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
UPDATE!

Ik heb de LC2i gebruikt om in de voordeur speakers in te tappen.

Dit werkt echt perfect; Sterk en clean signaal! Stuk beter dan verwacht!

Maar ik heb even issues met het aansluiten van mijn subwoofer

Ik heb de X-Fire EFX1000.1 Monoblock amp

Die heeft:
"Unbridged" Minimum 2 Ohm.
350 watt RMS op 4 Ohm
500 watt RMS op 2 Ohm

De JBL Fuse heeft dit in de handleiding:

Continuous power handling 200 watts RMS
Peak power handling 600 watts
Frequency response 30 Hz – 200 Hz
Nominal impedance 2 ohms (parallel connection)
4 ohms separating twin enclosure

Maar hoe ga ik dat nou weer aansluiten, laat ik 2 losse sets kabels lopen, of moet ik de woofers doorlussen?

Ik weet het echt niet een de handleidingen en beschrijvingen zijn zo verschrikkelijk onduidelijk.

Iemand hier die daar verstand van heeft?
Pagina: 1