product verkocht via marktplaats, koper niet tevreden

Pagina: 1
Acties:
  • 13.398 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 40ducks
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 10:19
Ik heb recent een monitor op marktplaats verkocht. Deze werkte goed en is zowel door mij als door de koper getest. De koper heeft aan mij vervolgens het geld overgemaakt en heeft de monitor mee naar huis genomen. Een paar uur later kreeg ik een bericht dat de monitor defekt was en een afbeelding van de monitor met een streep door het beeldscherm.

Ben ik aansprakelijk voor deze schade? Ik ben bereid om een deel van het bedrag terug te sturen naar de koper, echter niet het hele bedrag, omdat --zoals al gezegd-- de monitor goed werkte en zowel door mij als door de koper is getest.

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:03
Niet jouw probleem. Het is sneu maar de monitor is getest en werkend bevonden door de koper zelf.

Weet jij veel wat er in die paar uur is gebeurt.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Veel gehoorde scam, achteraf wat euro's terug claimen om er een mooie deal uit te halen. Zeker als er bij jou ook getest is zou ik er niet op ingaan.

Er zijn hier genoeg internetadvocaten die vinden dat de koper recht heeft op garantie, wat die ook heeft, zelfs bij een consumenten<>consumenten koop. My 2 cts is je poot stijf houden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan zels een scam zijn: koper heeft een kapotte monitor en zoekt op MP een zelfde type op. Vervolgens stuurt hij een foto van zijn oude kapotte monitor op en claimt dat het de monitor is die hij net van je gekocht heeft....
Heb je toevallig het serienummer van de monitor nog, of kun je ergens aan zien dat het echt om dezelfde monitor gaat ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Garantie tot over de drempel tenzij bij verzwegen gebreken, Als het echt kapot is laat de koper maar met de monitor bij je komen en laten zien wat het defect is (altijd goed kijken of dit ook daadwerkelijk de monitor is)

Bij mij is ook helaas meerderen malen geprobeerd achteraf ''defect'' te melden met 'doe maar deel of gehele bedrag terug' zodra ik antwoord met 'stuur maar terug' of 'laat maar zien' geven ze niet meer thuis of willen ze niet risico lopen dat je het terug gestuurde ;''defecte'' product gaat achterhouden en geld ook niet terug doet.

Maar voorop gesteld gene koopt een tweedehands product het product is werkend in de handen gegeven het kan binnen 24 uur kapot gaan een maand later of nooit, maar dat risico neem je nou eenmaal met een tweedehands product (paritculier zonder afspraken over ''garantie'')

Je bent nergens toe verplicht als de deal zogegaan is als je beschrijft.

Strepen ontstaan ook niet zomaar in een monitor (laptops wel maar dat is altijd de kabel in het scharnier slijtage) op vaste monitor 99% impact/druk schade omdat het een geisoleerde streep is.

Heb je foto's van de schade?

[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 28-08-2020 01:39 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:27
42dpi schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 01:36:
Garantie tot over de drempel tenzij bij verzwegen gebreken, Als het echt kapot is laat de koper maar met de monitor bij je komen en laten zien wat het defect is (altijd goed kijken of dit ook daadwerkelijk de monitor is)

Bij mij is ook helaas meerderen malen geprobeerd achteraf ''defect'' te melden met 'doe maar deel of gehele bedrag terug' zodra ik antwoord met 'stuur maar terug' of 'laat maar zien' geven ze niet meer thuis of willen ze niet risico lopen dat je het terug gestuurde ;''defecte'' product gaat achterhouden en geld ook niet terug doet.

Maar voorop gesteld gene koopt een tweedehands product het product is werkend in de handen gegeven het kan binnen 24 uur kapot gaan een maand later of nooit, maar dat risico neem je nou eenmaal met een tweedehands product (paritculier zonder afspraken over ''garantie'')

Je bent nergens toe verplicht als de deal zogegaan is als je beschrijft.

Strepen ontstaan ook niet zomaar in een monitor (laptops wel maar dat is altijd de kabel in het scharnier slijtage) op vaste monitor 99% impact/druk schade omdat het een geisoleerde streep is.

Heb je foto's van de schade?
Stop daar nu eens mee. Er kan altijd ineens iets kapot gaat aan een monitor. Het gebeurt niet extreem vaak. Maar gebeurt wel degelijk. Logisch ook. Want er zitten printplaten in. En die kunnen falen. Heb 1 tv en een laptop scherm gehad die ineens kapot gingen.
Terwijl de tv al enkele jaren in een nis aan de muur hing. En een laptop scherm die ineens na enkele uren open zijn ineens druk schade kreeg. Dus ja het kan zeker wel ineens.

En ja officieel is hij verplicht een conform product te leveren. Alleen zal de koper wel moeten bewijzen dat het product niet conform is. En dat betekent dat hij een expert zal moeten inschakelen. En ik zie dat niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:02
Product is bij afhalen getest, en werkend bevonden. Einde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Daar zou ik niets mee doen, een streep komt er over het algemeen niet zomaar.

Ook een deel van het geld terugstorten is niet nodig. Getest en werkend bevonden.

De wet is er wat onduidelijker in - conform product is ook bij 2ehands aan de orde, maar hier is wel op zn minst een uitleg bij nodig of een grondige check HOE dit gebeurd is.

Zowiezo het scherm terugkrijgen fysiek als je al van plan bent ook maar IETS terug te sturen. Anders ben je gewoon een scammer aan het financieren. En dan ook checken dat het wel echt jou scherm is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

loki504 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:37:
[...]

Stop daar nu eens mee. Er kan altijd ineens iets kapot gaat aan een monitor. Het gebeurt niet extreem vaak. Maar gebeurt wel degelijk. Logisch ook. Want er zitten printplaten in. En die kunnen falen. Heb 1 tv en een laptop scherm gehad die ineens kapot gingen.
Terwijl de tv al enkele jaren in een nis aan de muur hing. En een laptop scherm die ineens na enkele uren open zijn ineens druk schade kreeg. Dus ja het kan zeker wel ineens.

En ja officieel is hij verplicht een conform product te leveren. Alleen zal de koper wel moeten bewijzen dat het product niet conform is. En dat betekent dat hij een expert zal moeten inschakelen. En ik zie dat niet zo snel gebeuren.
Stop waarmee?
Printplaten die jij bedoel zijn de voeding en driver board heel simpel:
  1. Voeding stuk = geen beeld
  2. Driver Board stuk = Horizontale lijn, flikkerend beeld, geen beeld.
  3. Horizontale lijnen = schade tussen de panelen die het LCD opmaken door impact/druk en of lucht tussen de panelen door los laten van lijm/seal en spontaan zo lijm die los laat meh heel toevallig
Dat er ooit een scherm bij je is stuk gegaan en wat aan de muur heeft gehangen gefeliciteerd dat vertegenwoordigd alle scherm defecten ooit niet.

En officieel/verplicht conform?! TS verkoopt scherm koper ziet scherm, scherm werkt, koper betaald TS ,done deal.

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 28-08-2020 08:06 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
42dpi schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:03:
[...]

Stop waarmee?
Printplaten die jij bedoel zijn de voeding en driver board heel simpel:
  1. Voeding stuk = geen beeld
  2. Driver Board stuk = Horizontale lijn, flikkerend beeld, geen beeld.
  3. Horizontale lijnen = schade tussen de panelen die het LCD opmaken door impact/druk en of lucht tussen de panelen door los laten van lijm/seal en spontaan zo lijm die los laat meh heel toevallig
Dat er ooit een scherm bij je is stuk gegaan en wat aan de muur heeft gehangen gefeliciteerd dat vertegenwoordigd alle scherm defecten ooit niet.

En officieel/verplicht conform?! TS verkoopt scherm koper ziet scherm, scherm werkt, koper betaald TS ,done deal.
met dat strepen niet zomaar ontstaan.(wat ik ook dik gedrukt had voor je) want dat doen ze wel. zoals ik aangaf en jij ook toegeeft.

Ja TS zal een conform product moeten leveren. en een monitor die na x uur strepen heeft is niet conform en zal TS het officieel terug moeten nemen dan wel repareren etc. Maar of dit een non conform monitor of een gebruikersschade/Scame. zal de koper moeten bewijzen. En dat zal lastig zijn.
Maar dit een Done Deal noemen... nee daar gaat de wet niet in mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:32

ikt

loki504 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:56:
[...]

met dat strepen niet zomaar ontstaan.(wat ik ook dik gedrukt had voor je) want dat doen ze wel. zoals ik aangaf en jij ook toegeeft.

Ja TS zal een conform product moeten leveren. en een monitor die na x uur strepen heeft is niet conform en zal TS het officieel terug moeten nemen dan wel repareren etc. Maar of dit een non conform monitor of een gebruikersschade/Scame. zal de koper moeten bewijzen. En dat zal lastig zijn.
TS lijkt gewoon een goed product te hebben verkocht - toen het de deur uit ging, was alles nog prima. Na aankomst blijkt het scherm (naar wat lijkt) drukschade te hebben opgelopen - dit moet gebeurd zijn tijdens het vervoer. TS kan daar toch niet aansprakelijk voor zijn? Voor hetzelfde geld heeft de koper het gewoon achter in z'n kofferbak gemikt en is met 100 km/h over alle drempels gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 14:55
Bij verkoop getest en door koper meegenomen. Wat daarna is gebeurt blijft gissen. Als je begaan bent met koper kun je wellicht compromis sluiten.. Ik zelf had dat niet gedaan. Hij werkte met verkoop, door koper meegenomen --> einde verhaal.
Succes met de afhandeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ikt schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:07:
[...]

TS lijkt gewoon een goed product te hebben verkocht - toen het de deur uit ging, was alles nog prima. Na aankomst blijkt het scherm (naar wat lijkt) drukschade te hebben opgelopen - dit moet gebeurd zijn tijdens het vervoer. TS kan daar toch niet aansprakelijk voor zijn? Voor hetzelfde geld heeft de koper het gewoon achter in z'n kofferbak gemikt en is met 100 km/h over alle drempels gereden.
TS is inderdaad niet verantwoordelijk voor druk/gebruikersschade(net zoals een winkel). En daarom is het ook aan de koper om te bewijzen dat het euvel aanwezig was bij de koop. en pas later tot uiting is gekomen. en dat zal vrijwel(alniet) onmogelijk zijn om te bewijzen. Maar om het direct een done deal te noemen omdat hij getest is bij ophalen is niet correct.

En uiteraard is het 9/10 keer via marktplaats een scam. maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 21:38
[...]

Echter heeft de koper bij een particulier - particulier aankoop ook onderzoeksrecht.
Dus had de koper kunnen weten dat de monitor niet nieuw is en dus geen garantie heeft.

Het stukje conformiteit is bij koop bij een handelaar / bedrijf / noem maar op.

Dus in dit geval geef ik de rest gelijk, werkend gezien en garantie tot aan de deur. Verkoper kan natuurlijk niet zien wat er nog is gebeurd na de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Wettelijk gezien geldt dat de koper recht heeft op een conform product. Dit werkt bij marktplaatsaankopen (bijna) net zo als bij een koop in de winkel. Anders dan bij een koop in de winkel mag je garantie uitsluiten, maar dat moet je dan wel van te voren afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13
Tom-Z schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:32:
Wettelijk gezien geldt dat de koper recht heeft op een conform product. Dit werkt bij marktplaatsaankopen (bijna) net zo als bij een koop in de winkel. Anders dan bij een koop in de winkel mag je garantie uitsluiten, maar dat moet je dan wel van te voren afspreken.
Garantie gaat over van de originele koper naar degene die het 2e hands heeft gekocht, koper van Marktplaats kan dus terecht bij de winkel als hij van mening is dat het een niet-conform produt is.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 17:17
Tuupie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:17:
[...]

Echter heeft de koper bij een particulier - particulier aankoop ook onderzoeksrecht.
Dus had de koper kunnen weten dat de monitor niet nieuw is en dus geen garantie heeft.

Het stukje conformiteit is bij koop bij een handelaar / bedrijf / noem maar op.

Dus in dit geval geef ik de rest gelijk, werkend gezien en garantie tot aan de deur. Verkoper kan natuurlijk niet zien wat er nog is gebeurd na de verkoop.
Exact, voor de koop heeft verkoper aan koper een werkende monitor zonder klachten of schade laten zien.
De koper heeft vervolgens middels betaling ingestemd met de verkoper en heeft de monitor meegenomen.
Bij een overdracht tussen particulieren is zondermeer geen garantieclaim als bij een winkel mogelijk.
Wat de koper nadien met de monitor heeft gedaan, of dat er een zwak punt in zat, dat is altijd zijn risico.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

40ducks schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:57:
Ik heb recent een monitor op marktplaats verkocht. Deze werkte goed en is zowel door mij als door de koper getest. De koper heeft aan mij vervolgens het geld overgemaakt en heeft de monitor mee naar huis genomen. Een paar uur later kreeg ik een bericht dat de monitor defekt was en een afbeelding van de monitor met een streep door het beeldscherm.

Ben ik aansprakelijk voor deze schade? Ik ben bereid om een deel van het bedrag terug te sturen naar de koper, echter niet het hele bedrag, omdat --zoals al gezegd-- de monitor goed werkte en zowel door mij als door de koper is getest.
Nee, dat ben je niet !

Gekocht goed is getest, en goed bevonden. Hoe de koper het verder transporteert, of wat er mee gedaan wordt, kun jij geen verantwoording voor hebben.

Ik lees dat je een gebruikte monitor aanbied, als particulier op MP. De koper heeft het afgehaald en getest, en goed bevonden.

Maar hij lijkt nu een slag te willen slaan met alom bekende truc.
Iets kopen wat jezelf al thuis hebt en defect is, en op MP kopen en dan zeggen dat het defect is. Zo proberen mensen geld te slaan uit dit.

Verder is het van belang wat er is afgesproken met elkaar. Gaat het om een monitor waar jij als verkoper nog garantie op hebt, dan kun je die overdragen. gaat het gewoon om ouder scherm, voor kleine prijs. dan is dat het risico van de koper bij 2e hands kopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
[...]

De koper heeft de monitor los in de kofferbak gegooid waar die lekker heen en weer kon schuiven toen deze de rotondes op 2 wielen nam.

En dan moet de verkoper opeens zorgen dat die gerepareerd wordt? Je weet als verkoper niet wat er allemaal gebeurd is sinds de monitor de drempel over gedragen is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
LordSinclair schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:06:
[...]

De koper heeft de monitor los in de kofferbak gegooid waar die lekker heen en weer kon schuiven toen deze de rotondes op 2 wielen nam.

En dan moet de verkoper opeens zorgen dat die gerepareerd wordt? Je weet als verkoper niet wat er allemaal gebeurd is sinds de monitor de drempel over gedragen is.
kunnen mensen niet lezen? zoals ik al aangaf zal hij het moeten bewijzen....

het staat letterlijk in die zelfde post |:(

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 28-08-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 13:56
Er bestaat zoiets als onderzoeksplicht. Het feit dat de koper het product bij jou werkend getest heeft, betaald heeft en is vertrokken is afdoende. Tenzij de koper feitelijk kan bewijzen dat jij hem een defect product, of een product met bekende gebreken verkocht hebt, hoef je hier verder niks mee te doen.

Een ander aspect is natuurlijk jouw gemoedsrust. Je voelt je nu wellicht schuldig of onder druk gezet. Wat je daarmee wil doen, is aan jou natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Ik verkoop nogal wat via MP, ik sta erop dat ze het testen of goed bekijken voor ze weggaan en zeg erbij dat ik achteraf geen gedoe wil. Of ze zijn er tevreden mee of ze laten hem staan. Ik geef geen garantie buiten mijn drempel. Als er een fabrieksgarantie aanwezig is krijgen ze die zo mee.

In jouw geval OP, zou ik zeggen jammer voor die koper, weet jij veel wat ermee is gebeurd onderweg naar huis en of het wel dezelfde monitor is. Bij zijn volgende monitor aankoop moet ie maar beter controleren of voorzichtiger transporteren. Dat is dan zijn leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 10:35
Ruikt naar een vies spelletje.
een streep door een monitor komt niet zomaar, zeker niet met de huidige monitoren er van uitgaand dat de monitor niet 10 jaar oud is en geen B merk is en altijd normaal mee om is gegaan.

Plus je weet inderdaad niet hoe de koper het heeft vervoert.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:05
Het hangt er inderdaad maar net vanaf wat je afspreekt.
Heb ook wel eens wel 3 maanden garantie gegeven op een RC zender waarvan de koper twijfelde en ik wel goed gevoel had, want aardige gast en zo goed als nieuw, maar geen winkelgarantie meer.

Voor de meeste spullen echter....
Ik zeg (en zet in de advertentie) er letterlijk altijd met een glimlach bij: "garantie tot de drempel!" Graag of helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

De wet niet, maar zoals al gezegd: wie eist bewijst. Dus koper mag gaan bewijzen, en die stonden er samen bij dat ie het deed.
Kom maar met een advocaat halen dan. Doel heiligt de middelen niet.

Mijn antwoord aan de koper zou zijn: "he wat vervelend nou. Je hebt hem hier gezien en werkend meegenomen, ik heb je een werkend product verkocht. Nadat je bij mij weg was heb ik er geen zicht meer op dus moet ik er mijn handen vanaf trekken. Ik ga dan ook niks teruggeven"

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 20:48
Ik heb dit ook eens meegemaakt. Ik was toen nog maar een jaar of 16. Ik heb destijds mijn computer in onderdelen verkocht. Alles werkte, maar ik heb het niet werkend laten zien omdat de computer al uit elkaar gehaald was.
De man die het kocht belde 's avonds op: dat niets werkte. Hij dreigde er ook nog bij. Heel vervelend. Gelukkig stond mijn vader erbij. Die nam de telefoon over, zei heel rustig dat de man zijn geld niet terug zou krijgen, en hing op. Daarna hebben we er niets meer van gehoord. Maar een fijne ervaring is het niet.

Ik wens je wijsheid hoe je hiermee het beste om kunt gaan. Ik zou zeggen: je hebt hem werkend laten zien, vanaf het moment dat diegene de deur ermee uitliep was het zijn verantwoordelijkheid. Je weet niet hoe hij hem vervoerd heeft, bijvoorbeeld. Of hij ermee gegooid heeft, om maar wat te zeggen. En je kunt ook niet testen of de monitor echt kapot is, je moet hem op zijn woord geloven.

Wie weet is de kabel die hij gebruikt gewoon kapot, dat zou ook nog kunnen ;)

Het is voor mij wel de reden om computeronderdelen via Tweakers te kopen/verkopen, en niet via marktplaats.

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 28-08-2020 11:03 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
Misschien gebruikt de koper wel de VGA aansluiting van de monitor en is de demo op de displayport gegeven, en heeft de verkoper heel voorzichtig gedaan met het vervoer. Dan hebben beide partijen gelijk als de VGA defect is. Het is allemaal niet zo zwart wit.

Ten alle tijde een vervelende situatie voor beiden, de vraag is hoever je hierin mee wil gaan. Ik geef zoals de meesten hier garantie tot de voordeur.

(Bovenstaande is hypothetisch!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 14:23

Eren

Boss of this gym

ik zou zeggen garantie tot aan de deur.

4HEad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:37
Marktplaats kunnen ze wat mij betreft hernoemen naar Scamplaats...

Krijg je een keer een bod van iemand die geen scammer lijkt en er komt ook nog iemand langs, proberen ze je ná aankoop een oor aan te naaien.

Wanneer je zoekt naar soortgelijke topics dan zijn er (helaas) genoeg te vinden. Natuurlijk kán het een defect zijn dat reeds aanwezig was en nu pas zichtbaar is geworden, maar ik schat die kans op 0,1% vs 99,9% oplichting/trucje.

Ik heb deze ook een keer meegemaakt. Aangegeven dat indien de koper product X met serienummer Y retour zou sturen ik ernaar zou kijken. Indien defect bedrag + verzendkosten retour. Nooit meer een reactie gekregen. Zoals verwacht overigens :z

Ik had laatst nog iets op MP geplaatst. De 1e 2 die reageerden waren beide oplichters. Men wilde het product graag voor de vraagprijs en vooruit betalen omdat ze niet direct konden komen en niet mis wilden grijpen. Ik mocht een betaal verzoek sturen. Toen graag liever niet via MP vanwege de extra kosten (rode vlag 1). Ik dacht... eens kijken wat er gaat gebeuren. Tikkie gestuurd, toen was met al eerder opgelicht en wilde graag via een andere wijze aanbetalen. Toen kreeg ik een link van een of andere vage site waarbij ik mijn gegevens moest invoeren waarna ik een cent ofzo moest overmaken ter verificatie. De gehele chat geschiedenis met MP gedeeld en nooit meer wat van gehoord. :+

Anyways... Via Tweakers zou ik een dergelijke claim zeker serieus nemen en nagaan hoe/wat. Op MP is het scam gehalte zodanig hoog dat ik er niet eens moeite voor doen. Altijd de mogelijkheid geboden om iets te testen, en risico op schade bij verzending altijd voor de koper benoemen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-09-2024
ongeacht dat deze topic oud is.. je kan altijd vragen of ze een video maken met het probleem ( via externe camera van telefoon bijv ) en dan rechtstreeks in de zelfde opnamen het Serie nummer etc. laat zien want elke monitor heeft zijn eigen serie nummer dan weet je of het jouw monitor is geweest of zoals andere hier hadden gemeld een monitor die kapot was met hetzelfde merk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:13

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En gezien de leeftijd van dit topic krijgt deze van mij wel een slotje. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.