Toon posts:

Freesco install zonder floppy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een oude 486 freesco installeren maar mn floppy drive is kapot. Is het op een of andere manier mogelijk dat hij freesco vanaf de harde schijf boot en hoe moet ik dat dan installeren?
Er zit wel een cd-rom in maar daar kan ik helaas niet van booten. :(

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Je moet ergens van kunnen booten, als die hd niet bootable is, kom je dus ook niet ver...
Dus ff een floppy drive uit een andere pc slopen, freesco op hd installeren en floppy drive weer terug... en klaar is klara :+

Zoek wat je niet eerder vond

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Kun je nu wel vanaf je hdd booten in dos?

Verwijderd

Topicstarter
Nu staat er windows 95 op.
Ik denk trouwens niet dat het aan mn floppy drive ligt maar dat die I/O controller kapot is.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
kun je dan niet een cdtje branden met freesco erop en dan vanaf die cdrom overzetten naar hdd?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op donderdag 09 augustus 2001 19:32 schreef x-wolf het volgende:
kun je dan niet een cdtje branden met freesco erop en dan vanaf die cdrom overzetten naar hdd?
Dit kan niet omdat je boot-device dan niet gemount kan worden. Het is al eerder gezegd; de oplossingen zijn:

1) Andere floppydrive gebruiken
2) Hdd ff overzetten in comp met goede fdd en op die machine de handel overzetten.

De architectuur van Freesco laat helaas geen andere keuzes tenzij je alle ins en outs van Linux kent. En als je echt alle ins en outs van Linux kent, gebruik je hoogstwaarschijnlijk geen Freesco.

Succes.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Pagina: 1