Wharfedale Crystal 4 vs Jamo HCS 426/626?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zeng
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-05 20:50
Ik zoek een?
Een budget HCS die toch deftig geluid verzorgt.

Wat is je budget?
Ik zoek alleen binnen de 2dehandse markt. Rond de 300 euro. Misschien tot 500 euro als het echt veel meer waar is. voor 500 euro vind je bv de 807HCS. Weet niet of dat de moeite is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]Vooral games en films. Muziek is zelden relevant voor mij/i]

Wat heb je zelf al gevonden?
Bovenstaande speakers dus. Soms geraak ik even verleid door een hi end soundbar. Maar ik weet niet of bv. Een samsung HW Q90r beter is dan bovenstaande set.

Hopelijk kunnen jullie me de juiste richting insturen.

Alle reacties

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Wharfedale heeft een goed geluid en is prima betaalbaar.

Jamo is niet zo heel erg denderend qua geluid.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• zeng
Thx. Zal zo'n Wharfedale set beter klinken dan een high end soundbar? Misschien een overbodige vraag, maar ik stel em toch voor de zekerheid.

• digifun
  • Niet online

digifun

Klinkt stukken beter.

Voor onder de 200 heb je trouwens ook de diamond 220 nieuw, heeft een heel mooi geluid.

• zeng
Zouden die beter zijn dan de Crystal 4.3 torens? Sorry als ik teveel vragen stel.

• digifun
  • Niet online

digifun

Het is meer het verschil dan tussen torens en boekenkast formaat.

Persoonlijk vind ik de 220 wat praktischer, een stuk kleiner maar toch een goed laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:10
digifun schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:57:
Wharfedale heeft een goed geluid en is prima betaalbaar.

Jamo is niet zo heel erg denderend qua geluid.
Dit is natuurlijk heel erg persoonlijk. Veel mensen prijzen Bowers en Wilkins en dat vind ik echt niet om aan te horen.

@zeng. 2 losse speakers klinken al snel beter dan een soundbar. Jamo speakers zijn prima speakers voor weinig geld. Wharfedale is ook een gerenommeerd speakermerk, maar daar zijn er zo veel van. Wellicht vindt jij een Klipsch RP500F of Q Acoustics 3050i veel beter klinken. De Teufel Ultima 40 kosten € 399 nieuw en kun je zelfs 8 weken op proef gebruiken. Wellicht is dat wat voor je. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het heel erg persoonlijk is wat jij mooi vindt klinken, dat kunnen wij niet voor jou beslissen. Eigenlijk zou je een luistersessie moeten plannen bij een hifizaak om te luisteren wat jij mooi vindt.

Op marktplaats staat een setje Focal Chorus 714v voor € 275 te koop. Dat is wel een stuk meer speaker dan de meeste Jamo's.

Vergeet niet dat je dergelijke speakers nog aan een stereo versterker of AV receiver moet hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 28-08-2020 13:22 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1