Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02 15:24
-

[ Voor 101% gewijzigd door wooshx op 10-07-2022 20:22 ]

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:44
Pech bestaat natuurlijk, maar zo véél én zo specifieke pech, daar geloof ik niet in ;).
Ik zou sowieso Windows er helemaal opnieuw opzetten. De schijf/partitie waar het OS op staat/zal staan helemaal leeg halen, formatteren en dan (als je dat wil) nieuwe partitie(s) aanmaken.
Voor de rest is het lastig om inhoudelijk wat te zeggen over de problematiek. Het lijkt erop dat de eerste error (no boot device) een symptoom is van een achterliggend probleem omdat het telkens terug komt.
'Gewoon' er een nieuw moederbord in zetten klinkt leuk maar dan moet het werkgeheugen wel compatible zijn met het MoBo. Als dat niet zo is kan je een error krijgen. Nogmaals - speculatie omdat ik niet weet welke componenten er in de PC zitten en ik niet meer details heb over de foutmeldingen.

Je kan door blijven klooien tot de PC het doet. Dat zal op een gegeven moment wel lukken, alleen is dan de vraag hoe lang dat goed gaat. Ik krijg de indruk dat er componenten zijn die niet heel erg gelukkig zijn samen. Dit kan komen omdat ze niet goed matchen of omdat er een (of meerdere) componenten aan het sterven zijn. Je kan je orienteren op een nieuwe PC. Dit lijkt misschien niet het leukste moment (je hebt al zo veel gedoe er mee gehad) maar als jij het moment voor vervanging niet kiest, dan kiest het moment jou (nogmaals :P).
Bij 'de computerwinkel' is de kennis vaak niet aanwezig om dit soort problematiek echt goed in kaart te brengen. En als die er is, dan krijgt de medewerker niet de uren om de PC goed te diagnosticeren/fixen. Dan kan je beter je heil zoeken bij een stel nerds online B)

Deel eens met ons de componenten die in de huidige PC zitten. Voeding, processor, videokaart, moederbord, werkgeheugen - alles wat er in/aan je PC zit.

Installeer Windows een keer helemaal opnieuw. Schone schijf/partitie. Vergeet niet back ups te maken!

Berust je er in dat dit naar is en dat er waarschijnlijk geen cheap & easy fix is - anders hadden ze dat bij de winkel al wel gevonden en gedaan.

Team anti-scalp - wauw..

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11 23:50
Voor wat het waard is: ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad, dat bleek een slechte SATA kabel te komen uit een medion-pc. Laagdrempelig om uit te sluiten lijkt mij!

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02 15:24
Deze hebben ze helaas ook al vervangen. Ze dachten inderdaad dat de problemen hiermee opgelost zouden zijn.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:44
Pixxel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:38:
Voor wat het waard is: ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad, dat bleek een slechte SATA kabel te komen uit een medion-pc. Laagdrempelig om uit te sluiten lijkt mij!
Die het van de ene op de andere dag niet meer deed? Laten we hopen dat dat het probleem is. Al lijkt me dat meer iets van hij doet 't óf hij doet het niet - niet zo van 'hij doet het af en toe een beetje'. }:O

Team anti-scalp - wauw..

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Oud type Crucial SSD? Reageren te laat waardoor systeem SSD niet ziet met dit als gevolg. Wanneer computer uit is gezet dan zelfde liedje.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11 23:50
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:45:
[...]

Die het van de ene op de andere dag niet meer deed? Laten we hopen dat dat het probleem is. Al lijkt me dat meer iets van hij doet 't óf hij doet het niet - niet zo van 'hij doet het af en toe een beetje'. }:O
Jep, beetje met de stofzuiger tegen de kast tikken was genoeg om de boel te slopen. Laat staan een onderdeel in de kast veranderen.
Pagina: 1