RAM upgrade (8GB > 16GB?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• k3v
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-01-2025
Hi.

Ik heb een MSI laptop en ik zou graag hiervan de RAM willen upgraden. Ik heb momenteel 8GB RAM en ik zat eraan te denken om deze te upgraden naar 16GB door er 8GB bij toe te voegen (wat mogelijk is, gezien ik nog een lege slot heb). 32GB ram lijkt me overkill / heb gelezen dat het vrijwel onnodig is.

Ik heb de volgende laptop: MSI GP62M 7RDX-1265NL
pricewatch: MSI GP62M 7RDX-1265NL
Intel Core i7-7700HQ / DDR4 / 8GB Ram

Ik heb rondgekeken en zag van allerlei criteria waar (een tweede) RAM geheugen wel of niet aan moet voldoen. (zo zag ik o.a. dat er een max snelheid is, of iets dergelijk?)

Nu zou ik graag om advies willen vragen. Waar zou ik het beste voor kunnen kiezen? Heeft iemand suggesties of iets dergelijk?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via k3v op 27-08-2020 17:33)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Kijk wat er nu in zit, en koop hetzelfde reepje nog een keer. Grootste kans dat het goed werkt.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hahn
  • Nu online
Kijk wat er nu in zit, en koop hetzelfde reepje nog een keer. Grootste kans dat het goed werkt.

• k3v
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-01-2025
Hahn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:32:
Ja, right! Zat ik ook aan te denken, maar kon 't eerst niet vinden. Ondertussen CPU-Z gedownload en via daar gekeken welke ik momenteel heb.

Het zou deze moeten zijn,
pricewatch: Samsung M471A1K43CB1-CRC

Is er in dit geval geen betere/nieuwere die ik kan kopen, of maakt het geen ene fluit uit wanneer je een 'nieuwere' of 'betere' hebt? Ik snap uiteraard dat dezelfde kopen de veiligste optie is (had ergens gelezen dat je anders evt. problemen kan krijgen ofzo).

Verwijderd

In principe maakt het voor een laptop niet echt uit als je naar de mhz verhaal kijkt.

• Hahn
  • Nu online
Als je niet kan vinden welk geheugen je hebt, dan had je ook je laptop open kunnen maken en kunnen kijken naar het reepje dat je al hebt ;) (Kan alsnog geen kwaad om het fysiek te dubbelchecken overigens.)

Beter/sneller geheugen kopen heeft weinig nut, want je huidige geheugen kan niet sneller, en het gaat allebei op dezelfde snelheid werken. Dus bespaar jezelf het geld en ga voor hetzelfde, niet sneller/beter. Tenzij je je huidige geheugen ook wilt vervangen, maar dat is ook weer beetje zonde van het geld.