Dag iedereen! Ik heb een PC gebouwd en die werkte perfect tot gisterenavond. Terwijl ik aan het gamen was, viel de PC uit. Wanneer ik hem terug aanzette, draaide de fan aan het moederbord heel traag en brandde er een rood lichtje aan de zijkant van het moederbord onder cpu en er is geen contact met de monitor. Ik heb de batterij reeds uit het MB gehaald, nu draait de fan normaal, maar ik heb nog steeds 'no signal' op de monitor.
Ik heb de hdmi al veranderd van CPU naar MB, andere kabel en ander scherm genomen, batterij uit de MB gehaald en 30s op de powerknop geduwd,... maar nu weet ik het niet meer. Het is een MSI moederbord waarbij ik de BIOS kan resetten door een jumper cap te gebruiken (JBAT1 heeft 2 pinnetjes) maar ik vind die jumper cap niet in de doos. Zou er een onderdeel defect zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hieronder de samenstelling:
AMD Ryzen 5 3600 processor
Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular PSU / PC voeding
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
Gigabyte Geforce RTX 2060 Super Gaming OC 3X 8G Videokaart
Kingston A2000 500GB M.2 SSD
MSI MAG B550 TOMAHAWK moederbord
NZXT H510 White - Black Midi Tower Behuizing
Ik heb de hdmi al veranderd van CPU naar MB, andere kabel en ander scherm genomen, batterij uit de MB gehaald en 30s op de powerknop geduwd,... maar nu weet ik het niet meer. Het is een MSI moederbord waarbij ik de BIOS kan resetten door een jumper cap te gebruiken (JBAT1 heeft 2 pinnetjes) maar ik vind die jumper cap niet in de doos. Zou er een onderdeel defect zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hieronder de samenstelling:
AMD Ryzen 5 3600 processor
Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular PSU / PC voeding
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
Gigabyte Geforce RTX 2060 Super Gaming OC 3X 8G Videokaart
Kingston A2000 500GB M.2 SSD
MSI MAG B550 TOMAHAWK moederbord
NZXT H510 White - Black Midi Tower Behuizing