Sony af9 center speaker setup/ receiver speakers

Pagina: 1
Acties:

• FuriousB
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-02 18:43
Hallo Tweakers,

Mijn soundplate heeft het gisterenavond out of the blue begeven (mega lagg, verbinden duurde 10min, optie menu werkt niet meer) reset, andere kabel, andere aansluiting... Niets werkt

Maar dus heb ik me een beetje zitten verdiepen en zou ik de Sony af9 gebruiken als center speaker aangezien dat kan.

Ik heb ook nog 2 Bluetooth /wifi speakers - Sony srs zr5 en vroeg me af of ik die met audio kabels dan ook op de receiver zou kunnen aansluiten?

En dan zou ik naast de tv nog 2 passieve speakers willen bijplaatsen

Iemand met gelijkaardige setup? Ervaringen, advies.. Do's en Dont's

Heel de audio wereld is echt immens.. En Sony support is echt belachelijk slecht...

Alvast bedank voor de Input!

Advies voor speakers en receivers zijn welkom

Ik zou het graag onder de duizend euro houden en als ik die zr's 5 kan hergebruiken zou dat fijn zijn

• FuriousB
pricewatch: Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart)

Deze had ik eventueel gevonden om dan aan te sluiten op een receiver maar dan moet ik die Sony speakers verkopen..

Maar mss is er ook al nieuwer en beter op de markt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:56
Wat ik kan vinden is dat de SRS ZR5 speakers aan te sluiten zijn met zowel HDMI als 3,5 mm jack
HDMI: https://helpguide.sony.ne...ontents/TP0001151640.html
3,5mm: https://helpguide.sony.ne...ontents/TP0001111881.html

Je kan in het laatste geval je speaker kabel vanaf je receiver trekken en aansluiten op je Sony speakers m.b.v een dergelijke connector: https://www.bol.com/nl/p/...t-groen/9200000018320212/

Heb zelf ook de AF9 en heb de center speaker vrij kort gebruikt (om te testen) omdat ik al een losse center speaker in de kast heb staan. Het geluid van de TV is wel ok maar niet werelds ofzo. Ik ben dus terug gegaan naar mijn losse center speaker. Maar wellicht zou je dat eerst kunnen proberen te testen of het je uberhaupt bevalt?

*sowieso

• FuriousB
Thanks voor die bol link! Zoiets kende ik niet. Dan is dat alvast een optie. Ik vind het geluid van de tv oké maar daar stopt het idd ook.. Ik dacht mss als center speaker dat het wel oké is. Maar kan het idd testen

Wat gebruik jij zelf met de tv van audio?

• DonJunior
Maar juist de centerspeaker is de belangrijkste speaker voor wat betreft het kijken van films. Alle dialogen gaan over dat kanaal.

Voor muziek gebruik ik mijn setup in 2.1 modus (dus alleen front speakers (evt met sub), zonder de center) maar bij films is een goede center speaker wel fijn en ik vond de AF9 daarvoor niet echt toereikend.

Ik ben absoluut geen audiofiel.. ik kan wel genieten van goed geluid en hoor wel verschil in diverse oplossingen.

Ik gebruik de TV audio eigenlijk nooit. Ik heb eigenlijk alle apparatuur aan mijn receiver hangen mijn TV is wat dat betreft een passieve monitor.

*sowieso

• FuriousB
En welke receiver en boxen enzo heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Dat zou niet uit moeten maken voor jouw setup eigenlijk maar here go's:

Receiver: pricewatch: Denon AVR-X3500H
Fronts: pricewatch: JBL Northridge E80 (Zwart)
Rears: pricewatch: JBL Northridge E20 (Zwart)
Center: pricewatch: JBL EC 25 (Zwart)
Sub: pricewatch: JBL Northridge E150P (Zwart)

[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 27-08-2020 16:25 ]

*sowieso

• FuriousB
Ziet er mooi uit.. Maar ook prijzig?

Die zuil speakers voor naast de tv vind ik ook vet.

Nee wat je hebt maakt niet uit, maar ik zoek gwn wat referenties enzo, aangezien ik semi verloren loop in deze audio wereld lol.

Thanks voor de info

• DonJunior
Prijzig valt wel mee.. heb het niet allemaal in één keer gekocht. Die speakers heb ik al jaren en grotendeels (m.u.v. de centerspeakers) tweedehands gekocht.
De receiver en TV toevallig afgelopen jaar vervangen omdat mijn vorige TV defect ging (en ik eerst dacht dat het aan de receiver lag :p )

*sowieso

• FuriousB
Ik ben helaas zo iemand die meteen BAM alles wilt 😂 maar in delen kopen is idd beter soms. Ik heb al spijt want had vorig jaar een onkyo gekocht voor 420 en terug gestuurd wegens niet functioneren met die soundplate en nu staat die aan 600€+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50

FeaR

In GoT we trust

DonJunior schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:10:
Je kan in het laatste geval je speaker kabel vanaf je receiver trekken en aansluiten op je Sony speakers m.b.v een dergelijke connector: https://www.bol.com/nl/p/...t-groen/9200000018320212/
Die weg zou ik niet aanraden. Je kan niet zomaar op versterkte uitgangen een verloopje maken naar 3,5 mm jack om via die weg een actieve speaker aan te sluiten. Je wilt alleen het signaal afvangen en met het vermogen als het ware niets doen. Er zal nog iets tussen moeten om dat voor elkaar te krijgen, een High to Low Level Converter. Via die converter kan je dan weer verlopen naar 3,5mm jack voor naar de SRS ZR5. Of je zoekt een receiver met Pre-Outs voor de kanalen waar je de SRS ZR5 voor wilt gebruiken, dan kan je zonder verloopjes werken.
FuriousB schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:59:
Advies voor speakers en receivers zijn welkom

Ik zou het graag onder de duizend euro houden en als ik die zr's 5 kan hergebruiken zou dat fijn zijn
Zo gaat het niet werken. Er zijn tientallen, honderden zo niet duizenden opties van speakers en versterkers die je voor dit geld samen kan stellen. Het is niet de bedoeling dat wij die combinaties aan gaan leveren, je zal zelf met een short list moeten komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FuriousB
Of je zoekt een receiver met Pre-Outs voor de kanalen waar je de SRS ZR5 voor wilt gebruiken, dan kan je zonder verloopjes werken.
Kan je dat verder uitleggen? Als ik dit zoek in de filter op de site, wat moet ik dan filteren?

De srs Zr5 hebben hdmi en jack.. Ik dacht ze zo aansluiten zou moeten lukken.

En er is net zo veel dat ik geen idee heb... Ik ben al zover dat in weet dat het een receiver zal worden die 5.1 moet ondersteunen.. En dat het naast de tv passieve speakers zullen worden. Het belangrijkste in de vraag is eig vooral of ik die sony's kan gebruiken

Thanks voor de feedback!

• DonJunior
FeaR schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:19:
[...]

Die weg zou ik niet aanraden. Je kan niet zomaar op versterkte uitgangen een verloopje maken naar 3,5 mm jack om via die weg een actieve speaker aan te sluiten. Je wilt alleen het signaal afvangen en met het vermogen als het ware niets doen. Er zal nog iets tussen moeten om dat voor elkaar te krijgen, een High to Low Level Converter. Via die converter kan je dan weer verlopen naar 3,5mm jack voor naar de SRS ZR5. Of je zoekt een receiver met Pre-Outs voor de kanalen waar je de SRS ZR5 voor wilt gebruiken, dan kan je zonder verloopjes werken.
Héél goed punt! En héél stom dat ik daar niet aan gedacht heb zeg!

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
FuriousB schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:25:
[...]

Kan je dat verder uitleggen? Als ik dit zoek in de filter op de site, wat moet ik dan filteren?

De srs Zr5 hebben hdmi en jack.. Ik dacht ze zo aansluiten zou moeten lukken.

..
Wat @FeaR bedoelt, en daar heeft hij terecht een goed punt, is dat je niet de ZR5 via een jack direct op je speaker output wilt monteren. Die zijn namelijk versterkt en daarmee sloop je hoogstwaarschijnlijk de ZR5 (tenzij deze een optie (switch) heeft voor hi-level-input)
Wat je moet hebben is een receiver met zogenaamde 'pre-out' kanalen (zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: https://www.lifewire.com/thmb/Ibivy5U2bNfZ2jyLCAGgM1FDu0k=/1500x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():format(webp)/Yamaha-rx-a-3070-1500-b-dk-yellow-7ac68f146d764051861a2106fad58155.jpg

Je kan dan je ZR5 via een verloopstekker (RCA naar 3.5mm ) daarop aansluiten.

*sowieso

• FuriousB
Dat is duidelijk ja.. Bedankt! Hier kan ik wel mee aan de slag
Pagina: 1