Aankoopadvies Dinrail switch voor consumenten

Pagina: 1
Acties:

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 22:30
Beste allen,

Het is op dit moment een zooitje in mijn meterkast. Dus ik dacht als ik nu een Din rail monteer en daarop mijn Raspberry Pi monteer (daarvoor is netjes een kastje beschikbaar) met bijbehorende Din rail voeding dan ruimt dit al aardig op. Kom ik op het punt dat ik ook een 5 poorts switch heb die ik op de Din rail wil monteren. Echter kom ik alleen industriële switches van 80 euro of meer tegen die op een Din rail passen. Dat wordt mij wat te gek.

Heeft iemand een ideeën hoe je vrij goedkoop een switch met bijbehorende voeding op een Din rail plaatst?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

D'r is een digitus switch die DIN-rail mountable is voor 40€

Oh, maar die is 100 Mb

[ Voor 59% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-08-2020 15:29 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Er bestaan geen goedkope din rail switches. Die zitten gewoon rond de 100 euro.
Maar ik heb gisteren nog een adapterplaat gemaakt met de 3D printer om een Mikrotik op din rail te monteren.
Dit op basis van een phoenix contact EM-MP70 (€10).
Dat zou je kunnen doen?

Of gewoon met een din rail clip van een euro.
https://www.reichelt.nl/d...-clip-drp-02-p188578.html

Ik heb ook ooit eens een plaatje gemaakt om een Netgear GS-305 op rail te monteren met wat lange bouten die phoenix em-mp70.

@Brahiewahiewa Die zijn ook gewoon 90 euro.
pricewatch: Digitus DN-651107

• hydex
Ha Jeroen,

Bedankt ik had nog niet gedacht aan een Din rail clip. Daar kun je natuurlijk alles op schroeven.

• hydex
Nog een vraag. Hoe hebben jullie de voeding geregeld? Zijn er instelbare voedingen voor din rail of is het zoeken naar de juiste ampere en volt combinatie?

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ze bestaan wel, maar zijn ook erg duur, gewoon de juiste combi zoeken en die bestellen.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• hydex
Oke ga ik doen thnx

• jeroen3
  • Nu online
hydex schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:39:
Nog een vraag. Hoe hebben jullie de voeding geregeld? Zijn er instelbare voedingen voor din rail of is het zoeken naar de juiste ampere en volt combinatie?
Met een din rail wcd. https://www.elektramat.nl...andcontactdoos-met-aarde/

• hydex
Kan ook is een goedkope oplossing, maar dan zit je nog steeds met een hoop kabels van alle adapters.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:55
Ik denk dat je de keuze moet maken tussen of kabels en normale prijs betalen of alles in DIN rail en de hoofdprijs betalen.

Daar komt nog bij de DIN rail switches 99/100 keer maar 10/100 zijn om de simpele reden dan 99% van de tijd het nodig is voor status wijzigingen of logging apparatuur. Met andere woorden het loggen van kleine hoeveelheden data.

Dan heb je bij de DIN switch ook nog een din voeding nodig. Zag hier ergens een link je naar een China shop maar ik zou persoonlijk daarvoor gewoon een gekeurde voeding halen. Kost je een tientje meer maar weet je zeker dan ze aan alle wetgeving voldoen. Is namelijk wel iets wat 24/7 draait en over algemeen wel warm worden.

Uiteindelijk gaat de deur van de meterkast maar 10* per jaar open dus is dat die extra kosten waard ? En kabels zijn ook prima weg te werken.

[ Voor 88% gewijzigd door Jan-man op 27-08-2020 17:47 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Ach alles wat je hier in europa koopt wordt ook allemaal in china gemaakt alleen hier voor peperdure prijzen verkocht.
En meanwell is een gerespecteerd merk.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jeroen3
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQ5s46itJxPtuA8NEcbrVK-Zqlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1aKigcVfgTjjpUcI8gUAYLS.jpg?f=fotoalbum_large
Heb je hier wat aan?

• hydex

• hydex
Ben(V) schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:01:
Ach alles wat je hier in europa koopt wordt ook allemaal in china gemaakt alleen hier voor peperdure prijzen verkocht.
En meanwell is een gerespecteerd merk.
Dat is deels waar. Er wordt ook een hoop nagemaakt in China en verkocht als merk artikel.
Het CE keurmerk wat erop staat is ook nep en zo te herkennen https://www.vrt.be/vrtnws...-en-het-chinese-ce-label/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Dat is het beugeltje waar ik een pricewatch: MikroTik Routerboard RB952Ui-5ac2nD hAP ac lite op monteer.

Ik kan er ook wel een maken voor een Netgear GS305 denk ik, maar het nadeel is dat die de power jack aan de tegenovergestelde zijd heeft als de ethernet poorten, dat is erg onhandig.
Pagina: 1