Vraag

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:02
Excuus, ik had per abuis mijn vorige topic in de verkeerde categorie gepost. Eerdere posters, alsnog bedankt voor jullie waardevolle en snelle reacties.
Bedankt voor de bijdragen: Uszka, mitsumark, Quacka,

Uszka in "Na 20 jaar weer eens starten met FS nu FS2020 uit is"

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben opzoek naar een PC/Game PC waar ik weer eens wat vluchtjes met FS2020 kan uitvoeren. Voor het laatst 20 jaar geleden wil ik het nu wel weer eens oppakken met de nieuwe versie die is uitgekomen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoe iets voor rond de eur. 900,- Ik ga uit van een richtgetal, dus schuiven hierin houd ik al rekening mee ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat vast staat is dat ik een Samsung CH890WG WQHD 34"scherm heb dat ik wil gebruiken, voor de rest moet / kan de kast helemaal van scratch worden opgebouwd. .

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nee geen voorkeur, ik heb altijd op iNTEL gewerkt, maar sta ook open voor AMD. Wat ik mij verder afvraag is of ik een kant-en-klare ast van MSI, HP of ASUS zal kopen. Kan niet goed inschatten of dat juist duurder of goedkoper is. Ik ben er in ieder geval al achter dat het met een NUC a like niet gaat lukken. Het hoeft voor mij trouwens niet zo'n bakbeest van een machine te zijn, het mag compact. Geen toeters en bellen.
Waar ik zelf helemaal niet uitkom is de GPU. Is een GTX 1660 bijvoorbeeld voldoende? Is een RTX 2020 dan wel voldoende?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals gezegd, ik ben redelijk thuis in de iNTEL wereld, maar heb ook alle vertouwen in AMD. Ook qua GPU, of Nvidea of AMD, ik heb echt geen idee welke beter is. Zal dan wat mij betreft aankomen op prijs.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een compact systeem, hoeft geen ultra grote aanwezige kast te zijn met alle regenboog kleurend LED;s. .

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Het lijkt mij weer eens leuk om van NUL af aan een systeem te bouwen, alhoewel dat tegenwoordig allemaal makelijker lijkt te gaan dan 'n paar jaartjes geleden (meer universele aansluitingen, minder exotische aansluitkabels of verloopstukken). Maar waar ik ook serieus naar kijk zijn systemen van merken die zo'n GamePC al kant en klaar aanbieden, dus voors en tegens hoor ik graag. Merken voor complete PC''s heb ik al gekeken naar MSI, Lenovo, HP en Asus. Alvast excuus dat ik met de laatste 2 zinnen eigenlijk dit hele topic "te kakken zet". Dat is niet mijn bedoeling!

Alle reacties

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Nou zeg dan geen bedankt quacka, ik zei juist dat een 1660s niet voldoet....

No nein nee non...

Maar koop gewoon een hp, je kunt vast op low settings prima spelen. Das vast beter dan wat tijd besteden in wat je echt nodig hebt

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• lucas321
Quacka schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:49:
Nou zeg dan geen bedankt quacka, ik zei juist dat een 1660s niet voldoet....

No nein nee non...

Maar koop gewoon een hp, je kunt vast op low settings prima spelen. Das vast beter dan wat tijd besteden in wat je echt nodig hebt
Aangezien de vorige post op slot is gezet, heb ik een nieuwe post geplaatst met heeel veel tekst copy pasta gedaan. Ik neem je advies zeker ter harte, sterker nog ik heb geprobeerd je post te kopieren naar deze thread, maar dat lukte niet 123. Verder wil ik gewoon open en transparant zijn over mijn overwegingen zelf bouw of kant en klaar. Daar lijkt mij niks mis mee.

• Quacka
Vergelijk gewoon wat er in zit
Je zult zien dat de hps van deze wereld net commerciële bedrijven zijn die winst willen maken.
Dus voor een computer die wij samenstellen van 900 euro betaal je bij Dell 1100 euro en krijg je ook nog gratis een prutsvoeding. Maar het is de keuze hè.
Niet iedereen doet zn verbouwingen in huis zelf, maar degene die het doen zijn wel goedkoper uit.
In vergelijking is een pc bouwen wel simpeler

• lucas321
Kijk top, dat soort dingen ben ik gewoon naar opzoek. Ik ben een complete NOOB op dit gebied.

Zo heb ik net ook uitgevogeld hoe ik zo'n mooi lijstje krijg zoals jij die gisteren al had gepubliceerd.

ff kijken of dat werkt. ;)

Door Quacka gisteren samengesteld :

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 68,95€ 68,95
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 415,-€ 415,-
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 60,-€ 60,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 57,38€ 57,38
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 70,97€ 70,97
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 57,23€ 57,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 898,53

[ Voor 0% gewijzigd door lucas321 op 27-08-2020 17:26 . Reden: typo ]

• lucas321
Zal ik voor 32GB RAM gaan ipv 16GB?

• Quacka
Ik gok dat je het niet zelf in elkaar gaat zetten, dus komt er zeker 100 euro bij.
Dus kom je op rond de 1000 euro uit. Zie mijn handtekening voor Windows.

Vergelijkbare pc's compleet :

https://azerty.nl/product...n-5-3600-radeon-rx-5700xt
Dit is ongeveer wat ik heb opgesteld (grotere SSD - 40 euro verschil)

De volgende is iets minder, videokaart is 100 euro goedkoper, weer een grotere SSD. Goedkopere kast voeding.
https://m.alternate.nl/Th...g-pc/html/product/1652873

In bovenstaande samenstelling zou ik eerder de videokaart upgraden, misschien dat de 2080super komende week iets goedkoper wordt ivm nieuwe reeks videokaarten.
Deze is nu 300 euro duurder dan de 5700xt.

Extra geheugen helpt niet ontzettend veel

• lucas321
Ik ben zelf ook even bezig geweest shoppen op tweakers. En dan uitgaande van de RTX 2060 super. en voor de paar tientjes verschil toch maar 32 gb van gemaakt. Wat zou nog een volgende upgrade optie zijn? CPU?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI)€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenAsus Dual GeForce RTX 2060 Super EVO V2 OC Edition€ 405,-€ 405,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,26€ 81,26
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 106,30€ 106,30
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 70,97€ 70,97
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 57,23€ 57,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.038,76
Pagina: 1