Online nummer erbij voor zakelijk i.p.v. Dualsim?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• caraseria
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-09-2020
Ik heb al best wat gezocht maar toch jullie advies nodig over een soort dualsim issue :)

Ik wil graag privé / zakelijk op 1 telefoon maar wel met 2 verschillende nummers. Ik heb een iPhone 7 die helaas geen dualsim heeft. Ook moet het niet té duur zijn gezien ik verwacht in een halfjaar-jaar een nieuwe telefoon te kopen (en dan evt wel Dualsim/eSim kan gaan gebruiken).

Mijn mogelijke oplossingen:
- Nieuwe telefoon zodat ik DualSim/eSim kan gebruiken -> voor nu helaas een te grote uitgave.
- Externe Dualsim adapter kopen -> Is een optie, maar dan moet ik een nieuwe sim + abbo afsluiten voor mijn zakelijke nummer terwijl ik nog niet zo veel klanten heb (duur). Ook lees ik dat je dan maar op 1 nummer tegelijk bereikbaar bent, en ik wil graag op beiden bereikbaar zijn.

Nu dacht ik: wat als ik ergens een online nummer kan kopen voor zakelijk, en ik via een app (bijvoorbeeld Skype) alsnog kan worden gebeld door klanten en ook dat nummer kan gebruiken voor Whatsapp Business.

Is dit aan te raden of niet? Bijv. met slechter bereik als je wifi minder sterk is? Voordeel is wel dat je dan op je SIM nr (privé) + zakelijk (online) bereikbaar bent.

En wat is een goede en goedkope online dienst om een telefoonnummer aan te vragen, hebben jullie hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:32
Koop een nummer bij een SIP provider (bv CheapConnect), en laat dat op een SIP app (bv BriaMobile) binnenkomen. Dan kun je het verkeer volledig separaat laten binnenkomen, met 1 nadeel: het tweede nummer komt dan wel als VOIP data binnen (WIfi,3G/4G) . Afhankelijk van waar je je bevindt, kan dat minder goed werken dan een 'echt' telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Kijk bij je eigen telecomprovider, die hebben allemaal wel een hosted voice oplossing waarbij je vast en mobiel kan combineren al dan niet met extra diensten als bandjes enzo. En dan komen je gesprekken altijd als gewoon gesprek binnen op je mobiele telefoon, geen gedoe met VOIP via een app. Een aanspreekpunt, een factuur.
Moet je wel een zakelijke aansluiting hebben dus geen consumentenproduct.

Antenne en masten malloot