Intergas CV ketel geeft lage warm waterdruk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:06
Deze week hebben ze in onze woning een nieuwe ketel geïnstalleerd. Een Intergas Xtreme CW4. Nu vinden wij de warmwater druk erg tegenvallen. Er komt een relatief slappe straal uit alle kranen als je ze op z'n warmst zet. De druk in de ketel is 1.7 bar. Temperatuur straat op 60 ingesteld.

Ik had verwacht bij deze ketel dat hij best wel wat warm water kon leveren maar de straal van mijn oude Nefit ecomline was beter.

Zijn er meer mensen die deze ketel hebben en de klacht herkennen of die een oplossing hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2e8QSU027ftrHyA6EcDGajp1ITE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW7aYIndMuH5df7xfBFElMJe.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via dbzfan op 30-08-2020 18:43)

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:00
Als je die 7.5L/min niet haalt, maar de 60C wel, dan de inlaatcombinatie (zwarte knop achter de groene overstort) wat verder open draaien tot je wel 7.5 L/min bij 60C haalt.

Uitgaande van dat er niets aan de leidingen is veranderd.

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40
Hoeveel l/min komt eruit: volgens de specs moet hij dit kunnen:

Warmtapwatercapaciteit bij 60 °C l/min 7,50
Warmtapwatercapaciteit bij 40 °C l/min 16

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:45

Perkouw

Moderator General Chat
Wellicht ook een goede om je oude ketel te vermelden. Daarmee kan je alleen al specs vergelijken om te zien of je meer, minder of gelijkwaardig kan verwachten. :)

• dbzfan
https://www.gebruikershan...w-handleiding-707270.html

Weet alleen niet of we daar de cw3 of CW4 variant van hadden. Ook kan ik daar niet vinden hoeveel l/min ze op 60 graden leverden. Ik ga morgen proberen het aantal liters te meten. Zou het kunnen dat de warmwater leiding een te kleine diameter heeft?

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-05 21:33
het eerste wat me te binneschiet staat je inlaatcmbinatie volleidg open ?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft zo’n ketel niet echt iets erin zitten om de flow van water te beperken. Als jij er 100 liter per minuut doorheen pompt, dan kan dat volgens mij gewoon, alleen kan je het dan wel vergeten dat dat water de 60 graden haalt.

Even afgezien van dat er misschien ook iets mis kan zijn met de leidingen in de ketel :).

Dus je zou denken dat het probleem wel buiten de ketel moet zitten. Heb je dit probleem bijv. met alle kranen? Hoeveel koud water krijg je uit de leiding bij de ketel?

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 27-08-2020 19:56 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:00
Als je die 7.5L/min niet haalt, maar de 60C wel, dan de inlaatcombinatie (zwarte knop achter de groene overstort) wat verder open draaien tot je wel 7.5 L/min bij 60C haalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dbzfan
WeetIkHetNou schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:42:

De zwarte knop verder open gedraaid en nu een stuk betere straal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:36

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

dbzfan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:10:
https://www.gebruikershan...w-handleiding-707270.html

Weet alleen niet of we daar de cw3 of CW4 variant van hadden. Ook kan ik daar niet vinden hoeveel l/min ze op 60 graden leverden. Ik ga morgen proberen het aantal liters te meten. Zou het kunnen dat de warmwater leiding een te kleine diameter heeft?
CW3 of 4 is wel een verschilletje ja. Maar goed, lijkt me toch sterk dat je nieuwe ketel dit niet kan halen. Lijkt me ook sterk dat de leiding te smal is. De leiding die naar je kraan loopt is ook niet groter dan een normale waterleiding.

Heeft je ketel geen display? Onze Nefit Topline kan op het display de flow en dergelijke weergeven. Is trouwens een CW6 ketel dus daar kan ik water doorheen jagen tot ik erbij neer val, ideaal :+

Lijkt me toch je de specs van je oude ketel op de site van Nefit moet kunnen vinden oid, onze ketel is inmiddels ook een jaar of 8 en alles staat er gewoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSenEQXNfLmwDnSTwF5dq5Z3wmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bL0pCOArAs0bUs65Tr9A8vHz.png?f=fotoalbum_large

Edit: net opgelost zie ik, top! Leek me al sterk dat je ketel dit niet kon haha :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 15:13
Staat de kraan van de inlaat combinatie wel volledig open?
Heb hetzelfde meegemaakt en bleek dat de kraan maar half open stond, waardoor er te weinig water in de CV kwam met een "slappe" straal als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
lammerts schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:54:
Staat de kraan van de inlaat combinatie wel volledig open?
Heb hetzelfde meegemaakt en bleek dat de kraan maar half open stond, waardoor er te weinig water in de CV kwam met een "slappe" straal als gevolg.
Dat denk ik niet, want op zondag 30 september 2022 (2 berichtjes boven jouw berichtje) zegt TS dat zijn straal beter is geworden na het opendraaien van de inlaat combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lammerts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 15:13
Sorry...... niet alles goed gelezen........ excuus
Pagina: 1