Gigantische hoeveelheden Youtube ads

Pagina: 1
Acties:

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Weet niet in welke sub dit onderwerp moet. Het valt mij op dat ik de afgelopen maanden echt een gigantisch hoeveelheid ads geserveerd krijg vanaf Youtube op verschillende apparaten en platformen.

Als we beginnen met de ads bij de zoekresultaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsC9iz22JDKAuZr7UAiujjsKCG0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bO8AW8d5wWhckfDr6t6SIDPo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1Gu36NzLBLkdlJwzL2BIXtmIe8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8TlEsEe6TDI8pdd25OVsnMoQ.jpg?f=user_large

Bijna na ieder video krijg ik 1 of 2 ads geserveerd. Vaak non-skipable. Ook bij het swipen door de tijdsbalk krijg ik regelmatig 2 ads te zien.
Het zijn ook telkens dezelfde ads in de video's Weer dat zelfde deuntje van Zalando en een of andere investment platform.
Zoals te zien op de screenshot zocht ik naar een compressor. Ik heb in een half uur tijd misschien 10 keer dezelfde combinatie van ads gezien.

Ligt het aan mij of is Youtube meer aggressiever aan het adverteren? Is er een instelling die ik moet controleren in mijn Google account?
Wel staat youtube dagelijks aan op bepaalde momenten voor mijn zoontje voor wat tekenfilmpjes. Ik weet niet of dat triggert om "volwassen" ads mij te serveren om het te compenseren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wellicht het je zo vervelend mogelijk te maken om je een abo te doen afsluiten?

[ Voor 31% gewijzigd door RodeStabilo op 27-08-2020 13:22 ]

• com2,1ghz
RodeStabilo schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:22:
Wellicht om je een abo te doen afsluiten?
Uiteraard, maar ik zou graag willen weten of meerdere mensen hier last van hebben.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nee geen last van. Ik krijg meestal 1 advertentie.
Wat heb je zelf ondernomen? App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

com2,1ghz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

Uiteraard, maar ik zou graag willen weten of meerdere mensen hier last van hebben.
Bij gebruik van precies jou zoekterm krijg ik er 0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcowKK8j130nh0MVMsFlRU7bV0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpIYpstnXeBgjlWTCgDFNl31.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht je app even doorlichten, welke versie van de app heb je en op welk toestel

• com2,1ghz
Cheesy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:25:
Nee geen last van. Ik krijg meestal 1 advertentie.
Wat heb je zelf ondernomen? App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Nog niets gedaan, daarvoor moet ik weten waar het probleem vandaan komt. Of dat het de bedoeling is.
De app werkt namelijk correct, ik ondervind alleen last van een hoop ads.
Probleem komt ook voor in de webbrowser op verschillende computers en netwerken.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:14
Als ik op "zolder isoleren" zoek met mijn youtube app zie ik in ieder geval dezelfde 3 advertenties, in een incognito browser zonder adblocker overigens precies hetzelfde op de website. Ik denk dus niet dat het specifiek aan jou ligt, ze zullen wel heftiger gaan adverteren. De kosten voor al die bandbreedte moeten toch op een of andere manier terug verdiend worden...

Ik krijg zelf ook minstens 1x per maand een fullscreen popup of ik geen youtube premium wil sinds ik google music stop gezet heb dus ze zijn in ieder geval vrij heftig aan het pushen daar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
com2,1ghz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:20:
Weet niet in welke sub dit onderwerp moet. Het valt mij op dat ik de afgelopen maanden echt een gigantisch hoeveelheid ads geserveerd krijg vanaf Youtube op verschillende apparaten en platformen.

Als we beginnen met de ads bij de zoekresultaten:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bijna na ieder video krijg ik 1 of 2 ads geserveerd. Vaak non-skipable. Ook bij het swipen door de tijdsbalk krijg ik regelmatig 2 ads te zien.
Het zijn ook telkens dezelfde ads in de video's Weer dat zelfde deuntje van Zalando en een of andere investment platform.
Zoals te zien op de screenshot zocht ik naar een compressor. Ik heb in een half uur tijd misschien 10 keer dezelfde combinatie van ads gezien.

Ligt het aan mij of is Youtube meer aggressiever aan het adverteren? Is er een instelling die ik moet controleren in mijn Google account?
Wel staat youtube dagelijks aan op bepaalde momenten voor mijn zoontje voor wat tekenfilmpjes. Ik weet niet of dat triggert om "volwassen" ads mij te serveren om het te compenseren.
Laatste tijd is het inderdaad erg toegenomen met de ads op Youtube, maar ook op Google zelf.

Gewoon nog meer adblockers installeren en geen Chrome gebruiken.

Adblock Plus en uBlock doen het hier erg goed.

PS. nooit een app gebruiken als er ook een website voor is. (apps kunnen nog meer tracken dan een website.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 27-08-2020 13:31 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sleepkever schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:28:
Als ik op "zolder isoleren" zoek met mijn youtube app zie ik in ieder geval dezelfde 3 advertenties, in een incognito browser zonder adblocker overigens precies hetzelfde op de website. Ik denk dus niet dat het specifiek aan jou ligt, ze zullen wel heftiger gaan adverteren. De kosten voor al die bandbreedte moeten toch op een of andere manier terug verdiend worden...

Ik krijg zelf ook minstens 1x per maand een fullscreen popup of ik geen youtube premium wil sinds ik google music stop gezet heb dus ze zijn in ieder geval vrij heftig aan het pushen daar.
Verrek, ik nu ook ja -O-
Net bij die Stanley kreeg ik wel 1 ad.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yqFPKJS/IMG-9398.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 12:03
De mid-roll adds komen door een wijziging in het beleid van YouTube die op alle video's uit het verleden zijn toegepast, zie: YouTube: YouTube is killing itself by implementing bad ideas, how out of touc...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Blijkbaar wordt er op de term 'zolder isoleren' veel geadverteerd, want ik krijg ook 3 reclames te zien bovenaan de zoekresultaten daarvan. Verder eigenlijk meestal weinig tot geen last van ads, maar op desktop is dat vooral omdat ik een AdBlocker gebruik voor YouTube :+

The devil is in the details.

Anoniem: 472287

Sleepkever schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:28:

Ah, intressant! Ik krijg ze niet, maar dat zou met een locatie-metric te maken kunnen hebben aangezien ik de search uit Finland doe.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 17:15

Ligt het aan mij of is Youtube meer aggressiever aan het adverteren?
Ik merk het zelf ook sinds enkele maanden, en hoor tevens van verschillende personen exact hetzelfde.
Het is echt extreem geworden.
*Alleen die screenshots van jou kan ik me niet in vinden, hoogstens dat er 1 ad per pagina staatstond, zeker niet meer.

Ik heb vorige maand maar YT Premium afgesloten omdat ik me er kapot aan ergerde. ;( :z
Vrijwel alle ads blokkeer ik met Pi-Hole en/of adblockers, maar de YT app werkt daar helaas vrolijk omheen. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 27-08-2020 13:35 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:43

Polycom

Poes van goud

Even een VPN gebruiken en een Premium account afsluiten in India voor €1,44 per maand.

• Ernemmer
  • Niet online
SmiGueL schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Ik merk het zelf ook sinds enkele maanden, en hoor tevens van verschillende personen exact hetzelfde.
Het is echt extreem geworden.
*Alleen die screenshots van jou kan ik me niet in vinden, hoogstens dat er 1 ad per pagina staatstond, zeker niet meer.

Ik heb vorige maand maar YT Premium afgesloten omdat ik me er kapot aan ergerde. ;( :z
Vrijwel alle ads blokkeer ik met Pi-Hole en/of adblockers, maar de YT app werkt daar helaas vrolijk omheen. :'(
Als je de app niet gebruikt werken je adblockers wel.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

[...]Het valt mij op dat ik de afgelopen maanden echt een gigantisch hoeveelheid ads geserveerd krijg vanaf Youtube op verschillende apparaten en platformen.[...]
For what it's worth, ik ervaar hetzelfde. Sinds enkele maanden (misschien sinds begin coronacrisis?) merkbaar veel meer ads op YouTube. Vooral door filmpjes heen (soms wel 3 in een filmpje van 10min.), waar daarvoor naar mijn gevoel alleen prerolls werden vertoond. Heel irritant inderdaad.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 17:15
Ernemmer schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:01:
Als je de app niet gebruikt werken je adblockers wel.
Als ik de app (op m'n telefoon en TV) niet zou gebruiken dan zou ik ook geen YT premium nemen.. :P

Het heeft overigens wel een paar andere voordelen, zoals YT Originals / in achtergrond afspelen van video's / Offline downloader / YT Music Premium.
Je zou ook Youtube Vanced kunnen proberen, dat is Youtube advanced, maar dan zonder de ad's ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 12:03
Gitarist schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

For what it's worth, ik ervaar hetzelfde. Sinds enkele maanden (misschien sinds begin coronacrisis?) merkbaar veel meer ads op YouTube. Vooral door filmpjes heen (soms wel 3 in een filmpje van 10min.), waar daarvoor naar mijn gevoel alleen prerolls werden vertoond. Heel irritant inderdaad.
De mid-roll adds komen door een wijziging in het beleid van YouTube die op alle video's uit het verleden zijn toegepast, zie: YouTube: YouTube is killing itself by implementing bad ideas, how out of touc...

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:44
Ik merk sinds enkele maanden ook dat ik veel meer advertenties kreeg als voorheen. Bij zoektermen in YouTube maar ook heel veel video ads tijdens de video.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15

DirtyBird

Praktiserend denker

SmiGueL schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Neeeeee! Zo winnen ze :+

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Samengevat, dit zijn de nadelen van een bedrijf dat de facto een monopolie heeft , take it our way or the highway ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:49
Polycom schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:33:
Even een VPN gebruiken en een Premium account afsluiten in India voor €1,44 per maand.
Die je dan weer verdiend met Google opinions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Weet niet of het vermeld mag worden, maar op alle Android toestellen heb ik YouTube vanced geïnstalleerd. Geen last van reclame voor en tijdens de filmpjes.

• com2,1ghz
plaspvd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:12:
Weet niet of het vermeld mag worden, maar op alle Android toestellen heb ik YouTube vanced geïnstalleerd. Geen last van reclame voor en tijdens de filmpjes.
Helaas IOS hier.

Anoniem: 316512

Je kunt het op twee manieren oplossen:

- Youtube Premium afnemen
- Safari gebruiken en een adblocker voor Safari installeren. Je moet dan wel nog in de Safari app wat aanpassen zodat de ads daadwerkelijk geblokkeerd worden.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier geen youtube zonder firefox + Ublock + privacy badger. (eigenlijk geen enkele website meer zonder Ublock en Privacy badger)

Ik heb de app op de smartphone ook wel eens gebruikt, maar dat is echt een drama. Wanneer ik Youtube op de smartphone gebruik, dan is dat in de browser via de PIA VPN(MACE)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 14:06
Ik gebruik Youtube vaak op mij Xbox One, en heb ook gemerkt dat er echt veel meer unskippable reclames zijn de laatste tijd. Vroeger kreeg ik ook wel reclame's die daadwerkelijk aansloten bij mijn interesses (trailers voor films of games bijvoorbeeld, die ik geregeld helemaal af keek) maar nu is het vooral standaard meuk.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:23
plaspvd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:12:
Heb ik ook, maar ik merk wel een verschil in functionaliteit tussen m'n Huawei tablet (android 7) en m'n Xiaomi telefoon (android 10). Zou mogelijk de Android versie een rol hierin kunnen spelen?

Ik zie nu namelijk op m'n tablet geen advertenties bij deze zoekopdracht, zowel in de originele app, als in de vanced app. Op m'n telefoon wel (in beide apps). De vanced app blokkeert wel de reclamefilmpjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56
Dit is toch al vele maanden gaande. Google is een bedrijf wat winstmaximalisatie boven alles stelt. Gebruikers of mensen interesseert het niet als zodanig. Het speelt nu het spel van de kikker in de pan op het vuur: steeds meer reclame tot gebruikers afhaken danwel een abo nemen. Ergens zit een commercieel optimum wat het probeert te vinden. Kans bestaat dat de heren daar nooit hebben gedacht dat de pijngrens zo hoog zou liggen :P

Het eenvoudigst is om Youtube gewoon niet meer te gebruiken. De meeste content is toch laagwaardig. Dan beperk je het tot de enkele noodzakelijke video.

Op deze wijze kijk ik ook geen video's op nu.nl of sites die een inlog vereisen. Dat YouTube adfree is komt vooralsnog door YouTube Music :P

Anoniem: 316512

Rukapul schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:23:
Dit is toch al vele maanden gaande. Google is een bedrijf wat winstmaximalisatie boven alles stelt. Gebruikers of mensen interesseert het niet als zodanig. Het speelt nu het spel van de kikker in de pan op het vuur: steeds meer reclame tot gebruikers alleen danwel een abo aannemen. Ergens zit een commercieel optimum wat het probeert te vinden. Kans bestaat dat de heren daar nooit hebben gedacht dat de pijngrens zo hoog zou liggen :P

Het eenvoudigst is om Youtube gewoon niet meer te gebruiken. De meeste content is toch laagwaardig. Dan beperk je het tot de enkele noodzakelijke video.

Op deze wijze kijk ik ook geen video's op nu.nl of sites die een inlog vereisen. Dat YouTube adfree is komt vooralsnog door YouTube Music :P
Dat zal toch p.p. verschillen. Er zijn genoeg dingen die ik graag kijk en alleen op Youtube kan vinden. Het ligt vooral aan degene die de video's aanbiedt. Als diegene niet naar een ander platform gaat, heb ik weinig keus. Of in ieder geval geen keus waar ik erg blij van word.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben ook wel geabonneerd op een paar kanalen van hoge kwaliteit. Maar de hoeveelheid advertenties lijkt inderdaad steeds hoger te worden (al heb ik ze niet in de zoekresultaten, maar las dat het wellicht komt omdat ik Safari gebruik). Ook blijft YouTube je een abonnement aansmeren. Ik klik inmiddels een paar keer per week dat soort meldingen weg op m'n devices. Het begint allemaal vervelende vormen aan te nemen. Maar goed, er gaan serieuze bedragen in om, wat Rukapul zegt is helaas waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik merk dat ook. Niet bij zoeken (ik ga vrijwel alleen via een desktopbrowser naar YT), maar tijdens het kijken van een filmpje is het meestal een ad aan het begin en dan nog een of twee tussendoor.
Dat was tot voor een paar maanden echt niet zo.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:42
Inderdaad erg irritant, op iOS kan je er helaas niet veel aan doen behalve de browser gebruiken en een adblocker voor Safari installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Safari met Adblock plus en Ka-block zorgen ervoor dat ik geen ads heb tijdens filmpjes op youtube op mijn iphone. Wel krijg ik nog ads bij de zoekresultaten.

Enige nadeel tot nu toe is dat de website van MediaMarkt niet meer helemaal lekker werkt.

[ Voor 51% gewijzigd door Ernemmer op 28-08-2020 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:52

Blokker_1999

Full steam ahead

Ben altijd iemand geweest die reclame geen probleem vindt. Websites hebben inkomsten nodig om te overleven. Maar YouTube is de afgelopen maanden echt wel de foute kant aan het uitgaan. Non skipable prerolls waren vroeger beperkt tot 5 seconden, dat werden er 6, dan 7 en nu zie ik er al van 20.

En ook de reclame tijdens filmpjes worden steeds erger. Zelfs in korte filmpjes steken ze meer en meer reclame. En ondanks dat ze alle software hebben om automagisch ondertitels te genereren en zo mogelijks dode momenten te detecteren kiezen ze er voor om die mid sentence erin te gooien.

Voor de eerste keer in meer dan 20 jaar op het internet denk ik er over na om een oplossing te zoeken om bij YouTube reclame te blokkeren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Polycom schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:33:
En nog beter: neem een family abonnement en je kunt het met 6 accounts delen. Totaal van ~25 euro per jaar (~4,15 per account). Dan ben je eindelijk verlost van _alle_ reclames. Daarnaast krijg je ook nog toegang tot youtube originals en youtube music. Dus mocht je bijvoorbeeld Spotify al hebben o.i.d., dan kun je daar in principe weer op besparen.

Dat filmpje van Louis Rossman die al door markisoke in "Gigantische hoeveelheden Youtube ads" werd geplaatst zag ik van de week ook. Youtube is wat dat betreft echt gek geworden. Maar ik ga dat gevecht niet meer aan voor 4 euro per jaar. Youtube adds blokkeren was al lange tijd 'hit and miss', dus nu koop ik die ergernis gewoon af.
tafkaw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Die je dan weer verdiend met Google opinions.
Haha, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Goeie tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:54
Freakster86 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:23:
[...]

En nog beter: neem een family abonnement en je kunt het met 6 accounts delen. Totaal van ~25 euro per jaar (~4,15 per account). Dan ben je eindelijk verlost van _alle_ reclame's. Daarnaast krijg je ook nog toegang tot youtube originals en youtube music. Dus mocht je bijvoorbeeld Spotify al hebben o.i.d., dan kun je daar in principe weer op besparen.

Dat filmpje van Louis Rossman die al door markisoke in "Gigantische hoeveelheden Youtube ads" werd geplaatst zag ik van de week ook. Youtube is wat dat betreft echt gek geworden. Maar ik ga dat gevecht niet meer aan voor 4 euro per jaar. Youtube adds blokkeren was al lange tijd 'hit and miss', dus nu koop ik die ergernis gewoon af.

[...]

Haha, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Goeie tip :)
Gezinsabbo kost € 17,99 per maand. En dat is best een ding. Vooral als je met 2 personen ene huishouden voert. Okee, is goedkoper dan 2x €11,99 per maand aftikken. :|

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
HMaster_II schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Gezinsabbo kost € 17,99 per maand. En dat is best een ding. Vooral als je met 2 personen ene huishouden voert. Okee, is goedkoper dan 2x €11,99 per maand aftikken. :|
Hier in NL ja. Absurde prijzen die ik ook nooit zou willen betalen. Maar een simpele oplossing zoals @Polycom al eerder noemde: VPN naar India opzetten en via daar het abonnement afsluiten ;) Dan kost een gezinsabbo omgerekend slechts 2,10 per maand voor 6 accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Freakster86 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Hier in NL ja. Absurde prijzen die ik ook nooit zou willen betalen. Maar een simpele oplossing zoals @Polycom al eerder noemde: VPN naar India opzetten en via daar het abonnement afsluiten ;) Dan kost een gezinsabbo omgerekend slechts 2,10 per maand voor 6 accounts.
Een VPN naar india is gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vooral op mijn mobiel zijn de YouTube ads strontvervelend. Want soms zijn de ads langer dan het filmpje zelf. Ik draai Pi-Hole maar er zijn helaas nog geen filters voor deze ellende.
Ik gebruik YouTube te weinig voor een premium account. Bovendien betaal ik ze al met mijn data.

Simpel: Als dit zo doorgaat, geen YouTube meer voor mij :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Ja want je kan prima met een trial af bij het afsluiten. Daarna niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:49
Ik sta op het punt de Youtube app van mijn telefoon te gooien, dan maar alleen op m'n pc kijken (met adblock+). Nadeel van adblock+ is dat je op sommige websites gewoon de gevraagde inhoud niet meer krijgt te zien, dan zet ik adblock uit voor die website en dan kan ik nog steeds niet zien wat ik wil zien want ik wordt bedolven onder de ads, dan maar ergens anders kijken.

De hoeveelheid ads op Youtube zijn nu echt niet grappig meer. Eerst 2 reclames voor het filmpje, gelukkig maar van 5 seconden en zijn ze langer dan kun je ze na 5 seconden skippen. Als het een reclame van 15 seconden is en ik kan niet na 5 seconden skippen dan zet ik het filmpje in mijn wachtlijst en kijk ik 'm wel op de pc.

Dan kijk je eindelijk naar het te wensen filmpje van zeg 15 minuten, krijg je iedere 5 minuten weer een reclame blok. Het begint echt de spuigaten uit te lopen...
Blokker_1999 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:37:
En ondanks dat ze alle software hebben om automagisch ondertitels te genereren en zo mogelijks dode momenten te detecteren kiezen ze er voor om die mid sentence erin te gooien.
Dat kan de uploader van de video zelf bepalen, wanneer er in de video een reclame komt en of er reclame komt. Leo de Haas doet dit bijvoorbeeld in zijn Terugblik op de weg video's en dat is echt een verademing (zijn video's en de goed geplande reclames).

[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 28-08-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Ja, er is een heel topic op Pepper hierover. Zie https://nl.pepper.com/aan...account-6-accounts-104403
Pagina: 1