Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows laptop voor studie & toekomst 4/5 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Tweakers,

Ik moet jullie hulp vragen m.b.t. het aankopen van een nieuwe windows laptop voor mijn vriendin. Ze heeft mij gevraagd om te kijken wat de juiste aankoop is. Ik zelf ben een Apple gebruiker (werk en thuis) en heb al jaren geen windows systeem meer gebruikt (is dit vloeken in de kerk?). Omdat er op dit moment nog véél studentenkortingen gegeven wordt wil ik eigenlijk deze week nog de knoop door hakken.

Mijn vriendin gaat aankomende periode weer een avond studie volgen en zij is opzoek naar een degelijke windows laptop, het liefste niet te zwaar en/of te groot; max 15". Na wat zoekwerk bij de wel bekende websites en de pricewatch wil ik jullie vragen even met mij mee te kijken.

Wat ga je met je laptop doen?
Windows is blijkbaar verplicht door het systeem waar de studie mee werkt. Daarnaast zullen de standaard office programma's gebruikt gaan worden. Het idee is wel dat de laptop de aankomende 4/5 jaar makkelijk mee moet gaan qua specs.

Wat is je budget?
Tussen de €650 en de €800,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop gaat 1 keer per week mee. Mijn vriendin gaat vanuit haar werk door naar de studie locatie. Ze heeft een eigen auto dus zal ze de laptop niet de gehele tijd op haar rug hebben zitten van punt a naar punt b. Het liefste niet te zwaar!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja, na wat zoekwerk en wat informatie zou ik graag een laptop willen aankopen met minimaal 8gb werkgeheugen maar het liefste 16gb. Minimaal 512GB opslag. De processor moet wel de aankomende jaren mee gaan. Ik zie veel i5 en AMD Ryzen 5 processoren voorbij komen. Hier heb ik niet veel verstand van helaas maar meer dingen tegelijkertijd doen op de laptop is een must. Denk aan mailen/office/internetten. De batterij moet wel een aantal uur mee gaan zonder aan het stroom te moeten met normaal gebruik.

Ik heb zelf het volgende gevonden maar ik vraag mij zelf af of dit de juiste beslissing is.
Acer Swift 3 SF314-57-58TB -> Wat ik wil qua specs nu leuk geprijsd bij MM
https://tweakers.net/pricewatch/1499670/acer-swift-3-sf314-57-58tb.html

Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH) -> Wat ik wil qua specs maar minder geheugen dan de Acer swift
https://tweakers.net/pricewatch/1557408/lenovo-ideapad-5-15are05-81yq002bmh.html

HP Pavilion 15-cw1948nd -> Wat ik wil qua specs maar minder geheugen dan de Acer swift
https://tweakers.net/pricewatch/1557408/lenovo-ideapad-5-15are05-81yq002bmh.html

Alle 3 de modellen lijken mij meer dan voldoende voor wat mijn vriendin wilt. Vallen binnen het budget en zijn nagenoeg het zelfde volgens mij. Maar zo zijn er nog tig van laptops die hier binnen vallen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en wil wel thuis komen met de beste keuzen. Iemand opmerkingen/tips of zelfs een andere laptop die misschien iets beter bij de wensen past? Dan hoor ik het graag.

PS: Uiteraard heb ik ook gekeken op de Tweakers - Back to School pagina. Maar dan blijft de keuze nog steeds reuze.

Bedankt! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door LichtBruisend op 27-08-2020 12:26 . Reden: edit: Back to School ]