Internet regelen voor camping, welke opties?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:59
Goedemiddag,

Mij is gevraagd om het internet te regelen op een kamp/camping waarbij meerdere kamers en huisjes op het terrein staan. (midden in een bos gebied)

Omdat deze kamp/camping huis geen eigen adres heeft kunnen we geen vaste aansluitingen krijgen.

Er is ADSL van KPN beschikbaar tot 30Mbps en ziggo tot 600Mbps maar heb van de buurt en oude eigennaar meegekregen dat de coax kabel die er ligt niet zo goed meer is en veel storing geeft.

Nu hebben we het voordeel dat paar honderd meter verderop mast staat met dikke setup van KPN en T-Mobile waardoor we eventueel 4G voor thuis kunnen afnemen, alleen deze pakketen hebben een data bundel die vrij snel op zullen raken gezien er 10 mensen gaan wonen op dit terrein + bezoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sop5pQDyneC_uPulpZk6xBSbB2U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TeDby9iZ2nopSOa2DJqPPuEw.png?f=user_large

Na wat spuurwerk zag ik dat er ook bedrijven zijn die onbeperkt aanbieden via het netwerk van T-Mobile zoals : evenwifi.nl en nu vroeg ik mij af of dit echt mag en kan, volgens hun zelf wel maar in het verlenden heeft er een ander bedrijf ook onbeperkt aangeboden via tele2 netwerk en sms aanvul functie misbruikt.

Hoor graag van of er mensen ervaring hebben met evenwifi.nl of ander bedrijf kent waar ik het beter kan afnemen.

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

ziggo tot 600Mbps maar heb van de buurt en oude eigennaar meegekregen dat de coax kabel die er ligt niet zo goed meer is en veel storing geeft.
zo'n kabel komt Ziggo gewoon repareren, overigens.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:00:
Omdat deze kamp/camping huis geen eigen adres heeft kunnen we geen vaste aansluitingen krijgen.
Er is ADSL van KPN beschikbaar tot 30Mbps en ziggo tot 600Mbps maar heb van de buurt en oude eigennaar meegekregen dat de coax kabel die er ligt niet zo goed meer is en veel storing geeft.
Is er nu wel of geen vaste verbinding? En als er (slechte) coax ligt, is het natuurlijk het beste en eenvoudigste om die te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:03
Nee, geen ervaring. Zelfs met 3 euro per dag is het over een maand gezien toch een dure oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Wat je ook kiest, ik raad je aan om eerst de kleine lettertjes te lezen. Onbeperkt is doorgaans niet letterlijk onbeperkt.
Ik heb 4G voor thuis bij T-mobile met een bundel van 100 G/maand volgens het oude contract.
Kwamen ze met een nieuw aanbod "onbeperkt". Maar je hebt nog steeds een bundel. Als die op is, moet je telkens een aanvulling aanvragen. Dat is dan wel "gratis" maar vreselijk omslachtig als je 4G voor thuis op een PC gebruikt.
Het regende klachten op het forum van T-mobile.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:04
Ik zou absoluut Ziggo nemen en hun het laten fixen. Bij de andere opties krijg je veel meer gezeik. Dan weer traag, dan upload weer traag, ping weer hoor. Of signaal valt even weg.

Zou ten sterkste de Ziggo optie aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Onbeperkt bij T-mobile is min of meer onbeperkt. Maar je moet wel om de 5GB op een dag even met een App van T-Mobile de volgende 5GB activeren. Dus wel vervelend als je het even vergeet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat ik nú snel even lees: Je wilt eigenlijk een 'zakelijke' aansluiting doordat je zélf internet wilt gaan verdelen over meerdere 'huisje' op een eigen camping?

Als je nog nooit iets met 'zakelijke' internet aansluitingen van doen gehad hebt én ook niet weet wat de persoon welke de vraag aan jou stelde nu eigenlijk bedoeld: BLIJF ER MET JE TENGELS VAN AF!! Ga in géén geval uit van dat wat je thuis hebt en dat wat je kent, of denkt te kennen.

Jij gaat dadelijk, met alle goede bedoelingen, een 'el-cheapo' oplossing aanbrengen waarbij er maar één van de bewoners uit één van de 10 huisjes hoeft te gaan durven zeuren bij de eigenaar van het huisje... Vervolgens ben je dagen / nachten bezig om de relatie te kunnen herstellen waarbij 't niet eens zeker is dat het probleem opgelost gaat worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Sowieso zit je met je 5GB max per dag (mits je elke keer 1GB extra aanvraagt d.m.v een sms of de app). Maar het is er niet voor bedoeld en op een gegeven moment gaat t-mobile ook zeuren dat je hun FUP overschrijd. Er zijn er namelijk genoeg die van dat systeem misbruik hebben gemaakt.

Als er met je Ziggo coax kabel wat mis is fixt Ziggo dat gewoon.

Andere optie (afhankelijk van jullie budget); Vraag na wat het kost om glasvezel te trekken. Bedragen zijn zeer uitlopend.

[ Voor 15% gewijzigd door Luchtbakker op 29-08-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klopt helemaal onbeperkt is 5 Gb per dag en dat is zo op. Heb het voor mijn werk gebruikt voor in huizen met arbeidsmigranten en iedere dag was die 5 Gb op. Wisten ze en was verder hun probleem gelukkig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:13

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou een partij inschakelen die inzicht heeft in zakelijke oplossingen. Bijvoorbeeld of er glas in de buurt aanwezig is en op basis daarvan het aan te laten leggen. Hebben de huisjes al kabel tv ?

Op veel parken met privé huisjes is het mogelijk om bij een gezamelijk zakelijke aanbieder een dienst af te nemen. Veelal is dat dan tv via DVB-T (ook al gaat het dan over coax) en internet via MoCA of gewoon een ethernet en/of WiFi aansluiting via een all-in-one kastje.

Ik zelf heb ook zoiets en dat werkt eigenlijk perfect.. alleen de TV valt bij héél slecht weer weg omdat dat via satelliet loopt. Internet loop via glas en blijft gewoon werken. Internet is vrijwel altijd rond de 80Mbit up/down, er is een 1 Gbit aansluiting is en deze wordt 'verdeeld' wordt over ~ 150 huisjes.

De prijs weet ik overigens niet heel zeker maar ik geloof rond de €35 per maand voor de eerste 4 jaar na aanleg. Daarna gaan de kosten omlaag tenzij er additioneel onderhoud nodig is aan de infra. Onderhand 6 jaar later betaal ik €23,- per maand. Dat klinkt niet veel maar ik ben er ook niet altijd dus naar verhouding is het niet goedkoper dan dat ik met 4G had, alleen het gemak en mogelijkheid tot smart-home en camera was voor mij de doorslag.

n.b. De aanschaf van de DVB-T tuner (indien deze niet al in je TV zat) en MoCA adapter was eenmalig voor eigen kosten en kon je zelf aanschaffen of bij de aanbieder. De MoCA was € 40,- eenmalig per adapter. Overigens krijgen we daar gewoon een publiek IPv4 adres én IPv6 range op. Router e.d. moet je zelf regelen.

Ik ben er zelf overigens niet bij betrokken geweest maar veel anders hand ik het niet gedaan. Mogelijk wel gekozen voor MoCA 2.0 met de Hirschmann INCA 1G White, die zijn zuiniger qua verbruik en mooi compact. Het nadeel is dat je wel meer segmenten nodig hebt (max 16 per segment i.p.v. 24 per segment) dus qua infra ook weer wat ingewikkelder. Mogelijk was dat erg oneconomisch uitgekomen met de bekabeling en verdeelkasten die op het park aanwezig zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 30-08-2020 13:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Ik heb dit weekende de simkaart ontvangen van evenwifi.nl en lijkt erop dat er een limiet is van 1TB data.

Volgens hun website moet echt onbeperkt en zijn zonder F.U.P. dus morgen even na vragen hoe het zit.

Als goed is komt er donderdag iemand langs van ziggo om naar de coax kabel te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpKwHFNJFlafFe14OOImpw0oUcY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rvaYefm9fdP4Fjewxtm2qfxs.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:38
Dit lijkt op een erg dubieuze setup, die datalimiet komt namelijk overeen met wat over het algemeen de 7 dagen storingsbundels bij T-Mobile Thuis bieden. Ook is die 256 Mbps snelheid is niet wat je binnen 4G voor Thuis verwacht maar is dat juist de snelheid voor een mobiele 4G. Heb je een 097 of een 06 nummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mij is gevraagd om het internet te regelen op een kamp/camping waarbij meerdere kamers en huisjes op het terrein staan. (midden in een bos gebied)
Direct die vraag deponeren bij iemand die weet hoe zoiets moet worden ingericht?

Het is namelijk geen kwestie van even een '4G voor Thuis' abonnementje aanvragen, deze delen over wat huisjes of caravans en denken dat je er bent. Juridisch komt er namelijk ook ontzettend veel om de hoek kijken en de uitbater kan jou er uiteindelijk op aankijken als blijkt dat 'JIJ' er een zooitje van gemaakt hebt.

In principe moet er gewoon een adres zijn anders zou ADSL of coax niet beschikbaar zijn en zou de oude eigenaar daar ook nimmer iets over hebben kunnen zeggen.
Nu hebben we het voordeel dat paar honderd meter verderop mast staat met dikke setup van KPN en T-Mobile waardoor we eventueel 4G voor thuis kunnen afnemen, alleen deze pakketen hebben een data bundel die vrij snel op zullen raken gezien er 10 mensen gaan wonen op dit terrein + bezoek.
Aangezien het gedrag van die 10 mensen niet op voorhand te voorspellen is, kun je jezelf misschien beter afvragen of een 4G voor Thuis verbinding überhaupt zou volstaan.

Persoonlijk zou ik juist eerder een vaste aansluiting prefereren, juist vanwege de stabiliteit en de beschikbare bandbreedte. Leg bij T-Mobile, KPN en Ziggo eens een verzoek voor een offerte neer, vraag wat de kosten zijn om het geen de uitbater precies wenst gerealiseerd te krijgen. In principe is één hoofdaansluiting met aparte aansluitingen erachter niets nieuws, zoiets kom je tegen bij (steeds meer) verzorgingstehuizen, (schippers)internaten, inrichtingen en zelfs bedrijfsverzamelgebouwen.

Voor nu lijkt het er juist op dat het vooral gaat om de kosten, maar kun je juridisch in een lastig parket terecht komen - de uitbater dan. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld deze;
Voorbeelden van geen ‘redelijk gebruik’ zijn:
- Gebruik voor commerciële doeleinden, zoals doorverkopen van de Dienst of data
- Gebruik van robots en⁄of scripting waardoor er geautomatiseerd GB
Aanvullers worden geactiveerd
bron
Centurius schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:46:
Dit lijkt op een erg dubieuze setup, die datalimiet komt namelijk overeen met wat over het algemeen de 7 dagen storingsbundels bij T-Mobile Thuis bieden. Ook is die 256 Mbps snelheid is niet wat je binnen 4G voor Thuis verwacht maar is dat juist de snelheid voor een mobiele 4G. Heb je een 097 of een 06 nummer?
Daar lijkt het inderdaad op want T-Mobile levert per definitie al geen 4G voor Thuis voor commerciële doeleinden met de op evenwifi genoemde snelheden. Daarmee mag "kun" je er dan dus eigenlijk per definitie al vanuit gaan dat het gaat om een geautomatiseerd systeem (iedere 5GB een automatische SMS) op een simkaart voor mobiele telefonie.

Zelfs aan eventuele resellers (Simpel, CheapConnect, SpeakUp) worden dergelijke zaken niet aangeboden als wholesale-dienst. Zou overigens wel erg gek zijn dat een derde partij dit wel aan kan bieden maar T-Mobile het per definitie al niet aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je het zo ff wil fixen is Ziggo de lijn laten repareren de beste keus.
Maar wil je een degelijke internetverbinding voor 10 huizen aan gaan leggen.. laat dat doen door een partij dit ook opgebeld kan worden bij een storing. Dit is niet iets voor een handige Tweaker (met blijkbaar beperkte kennis van internet en netwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
DarkForce schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:48:

Daar lijkt het inderdaad op want T-Mobile levert per definitie al geen 4G voor Thuis voor commerciële doeleinden met de op evenwifi genoemde snelheden. Daarmee mag "kun" je er dan dus eigenlijk per definitie al vanuit gaan dat het gaat om een geautomatiseerd systeem (iedere 5GB een automatische SMS) op een simkaart voor mobiele telefonie.

Zelfs aan eventuele resellers (Simpel, CheapConnect, SpeakUp) worden dergelijke zaken niet aangeboden als wholesale-dienst. Zou overigens wel erg gek zijn dat een derde partij dit wel aan kan bieden maar T-Mobile het per definitie al niet aanbiedt.
Zover durfde ik nog niet helemaal te gaan omdat ik al een tijdje niet meer op de relevante afdelingen werkzaam ben geweest maar toen ik er nog was waren dit inderdaad niet diensten die we B2C, B2B of wholesale aanboden. Technisch is het uiteraard wel te realiseren maar vanuit stabiliteit van het netwerk oogpunt was unlimited zonder technische belemmeringen al nooit wenselijk. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat ze dit inmiddels wel aanbieden aan een partij waar ze er per aansluiting minder voor zouden verdienen dan als eigen dienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Centurius schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:46:
Ik vond het ookal vreemd, en T-Mobile kan er ook weinig over kwijt, al kan het wellicht via wholesale verlopen dat dit niet terug te vinden is.

https://twitter.com/tmobi...tatus/1299030279139528704
DarkForce schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:48:
[...]

Direct die vraag deponeren bij iemand die weet hoe zoiets moet worden ingericht?

Het is namelijk geen kwestie van even een '4G voor Thuis' abonnementje aanvragen, deze delen over wat huisjes of caravans en denken dat je er bent. Juridisch komt er namelijk ook ontzettend veel om de hoek kijken en de uitbater kan jou er uiteindelijk op aankijken als blijkt dat 'JIJ' er een zooitje van gemaakt hebt.

[...]

In principe moet er gewoon een adres zijn anders zou ADSL of coax niet beschikbaar zijn en zou de oude eigenaar daar ook nimmer iets over hebben kunnen zeggen.

[...]

Aangezien het gedrag van die 10 mensen niet op voorhand te voorspellen is, kun je jezelf misschien beter afvragen of een 4G voor Thuis verbinding überhaupt zou volstaan.

Persoonlijk zou ik juist eerder een vaste aansluiting prefereren, juist vanwege de stabiliteit en de beschikbare bandbreedte. Leg bij T-Mobile, KPN en Ziggo eens een verzoek voor een offerte neer, vraag wat de kosten zijn om het geen de uitbater precies wenst gerealiseerd te krijgen. In principe is één hoofdaansluiting met aparte aansluitingen erachter niets nieuws, zoiets kom je tegen bij (steeds meer) verzorgingstehuizen, (schippers)internaten, inrichtingen en zelfs bedrijfsverzamelgebouwen.

Voor nu lijkt het er juist op dat het vooral gaat om de kosten, maar kun je juridisch in een lastig parket terecht komen - de uitbater dan. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld deze;

[...]

bron

[...]

Ik doe soort projecten vaker bij anti-kraak en tijdelijke huur panden, en tot heden is het altijd goed gegaan en hier was altijd ADSL/COAX of glasvezel beschikbaar.

Kwa het inregelen van het netwerk zelf hoef ik geen advies maar alle info is welkom (iedereen is tot heden erg tevreden geweest over de geleverde kwaliteit).

Voor de locaties waarbij ik het heb opgezet is er gebruik gemaakt van Juniper SRX300 of Ubiquiti USG-PRO.

Setup is meestal als volgt:
1: Router/modem van de provider wordt gebruikt en indien mogelijk in bridge mode gezet.
2. Daarop wordt een Juniper SRX300 of Ubiquiti USG-PRO aangesloten
3. Verbindingen worden vervolgens verspreid met goedkope netgear switch (1Gbps ports) door hele pand
4. Vervolgens krijgt elke persoon een eigen UTP kabel die hij of zij kan aansluiten op zijn router (met 1 MAC adres filter)

Ik weet dat er jurdisch gezien veel bij komt kijken maar dat is niet rendabeld om alles volledig in te dekken, gezien deze omgeving tussen de 6 a 24 maanden blijft draaien, daarna worden de panden vaak gesloopt of krijgt het een andere bestemming.

Iedereen die gebruik wilt maken van het internet gaat akkoord met een overeenkomst die maandelijks opzegbaar is, en in deze overeenkomst staat ook dat we alle IP verkeer loggen mocht er jurdisch gezien iets gebeuren, bijv als iemand torrents gebruikt en de politie of stichting brein klopt aan zodat wij hun de gegevens kunnen verstrekken wie de eind gebruiker is (als ze hiervoor een vordering hebben of als de provider contact met ons hierover opneemt. En eventuele abuse.

Laatste project wat ik heb gedaan was paar maanden geleden in een oud school pand wat verhuurd werd voor tijdelijke/anti kraak huur.
Er zijn toen 20 bewoners ingetrokken waarvan 18 mensen internet afnamen. We hadden op dit adres KPN zakelijk glasvezel afgenomen met 500/500 verbinding.

Het verbruik was rond de 30Mbps 95% met in het weekend paar uitschieters naar 200-300Mbps.

Vanmiddag komt er iemand langs om de ADSL lijnen te meten en later deze week iemand van ziggo om te kijken wat er mogelijk is.

T-Mobile via evenwifi.nl is als laatste redmiddel om te zorgen dat er internet aanwezig kan zijn voor de mensen die het willen.

Heb afgelopen weekend 4G sim van evenwifi.nl geprobeerd en kwa snelheid halen we rond 100-130Mbps download en 40-50Mbps upload. Mocht KPN en Ziggo afvallen is dit prima mogelijk als ik 100% zeker bent wat hun doen echt mag zoals @Centurius vermeld

Toevoeging: Deze plek wordt dus ook gebruikt voor tijdelijke huur ipv echt camping/vakantie park

Update: Net gesproken met evenwifi.nl ze werken met 1TB databundels, en deze worden automatisch aangevuld als je op 90% zit van de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
ikbenjoeri schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Ik vond het ookal vreemd, en T-Mobile kan er ook weinig over kwijt, al kan het wellicht via wholesale verlopen dat dit niet terug te vinden is.

https://twitter.com/tmobi...tatus/1299030279139528704

[...]

Ik doe soort projecten vaker bij anti-kraak en tijdelijke huur panden, en tot heden is het altijd goed gegaan en hier was altijd ADSL/COAX of glasvezel beschikbaar.

Kwa het inregelen van het netwerk zelf hoef ik geen advies maar alle info is welkom (iedereen is tot heden erg tevreden geweest over de geleverde kwaliteit).

Voor de locaties waarbij ik het heb opgezet is er gebruik gemaakt van Juniper SRX300 of Ubiquiti USG-PRO.

Setup is meestal als volgt:
1: Router/modem van de provider wordt gebruikt en indien mogelijk in bridge mode gezet.
2. Daarop wordt een Juniper SRX300 of Ubiquiti USG-PRO aangesloten
3. Verbindingen worden vervolgens verspreid met goedkope netgear switch (1Gbps ports) door hele pand
4. Vervolgens krijgt elke persoon een eigen UTP kabel die hij of zij kan aansluiten op zijn router (met 1 MAC adres filter)

Ik weet dat er jurdisch gezien veel bij komt kijken maar dat is niet rendabeld om alles volledig in te dekken, gezien deze omgeving tussen de 6 a 24 maanden blijft draaien, daarna worden de panden vaak gesloopt of krijgt het een andere bestemming.

Iedereen die gebruik wilt maken van het internet gaat akkoord met een overeenkomst die maandelijks opzegbaar is, en in deze overeenkomst staat ook dat we alle IP verkeer loggen mocht er jurdisch gezien iets gebeuren, bijv als iemand torrents gebruikt en de politie of stichting brein klopt aan zodat wij hun de gegevens kunnen verstrekken wie de eind gebruiker is (als ze hiervoor een vordering hebben of als de provider contact met ons hierover opneemt. En eventuele abuse.

Laatste project wat ik heb gedaan was paar maanden geleden in een oud school pand wat verhuurd werd voor tijdelijke/anti kraak huur.
Er zijn toen 20 bewoners ingetrokken waarvan 18 mensen internet afnamen. We hadden op dit adres KPN zakelijk glasvezel afgenomen met 500/500 verbinding.

Het verbruik was rond de 30Mbps 95% met in het weekend paar uitschieters naar 200-300Mbps.

Vanmiddag komt er iemand langs om de ADSL lijnen te meten en later deze week iemand van ziggo om te kijken wat er mogelijk is.

T-Mobile via evenwifi.nl is als laatste redmiddel om te zorgen dat er internet aanwezig kan zijn voor de mensen die het willen.

Heb afgelopen weekend 4G sim van evenwifi.nl geprobeerd en kwa snelheid halen we rond 100-130Mbps download en 40-50Mbps upload. Mocht KPN en Ziggo afvallen is dit prima mogelijk als ik 100% zeker bent wat hun doen echt mag zoals @Centurius vermeld

Toevoeging: Deze plek wordt dus ook gebruikt voor tijdelijke huur ipv echt camping/vakantie park

Update: Net gesproken met evenwifi.nl ze werken met 1TB databundels, en deze worden automatisch aangevuld als je op 90% zit van de bundel.
Met de verduidelijking die je biedt over de snelheid die je haalt en een paar andere details die me als voormalige insider opvallen kan ik je garanderen dat het geen formeel T-Mobile aanbod is. Noch B2C, B2B of wholesale. Als regel biedt T-Mobile in principe wholesale geen diensten aan die ver boven het eigen aanbod steken. Hoe ze het precies gedaan hebben is me nog onduidelijk want de 1TB bundel is normaal ook niet wat je verwacht bij een mobiel unlimited met een script om aanvullers te automatiseren(4GvT unlimited zou je niet boven de 25 Mbps uitkomen dus dat kan het ook niet zijn). Dat het onofficiëel is en waarschijnlijk zolang goed gaat als dat T-Mobile er geen overlast van heeft/geen zin heeft het uit te zoeken kan ik je garanderen. Daarvoor heb ik er lang genoeg gewerkt. Ook biedt T-Mobile wholesale geen toegang tot de eigen app dus als ze een wholesale overeenkomst hadden zouden ze hun eigen Evenwifi app moeten hebben (zoals Simpel die wel diensten via het T-Mobile netwerk aanbiedt of zelfs Ben dat een volledige dochter is).

[ Voor 3% gewijzigd door Centurius op 01-09-2020 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Centurius schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:04:
[...]

Met de verduidelijking die je biedt over de snelheid die je haalt en een paar andere details die me als voormalige insider opvallen kan ik je garanderen dat het geen formeel T-Mobile aanbod is. Noch B2C, B2B of wholesale. Als regel biedt T-Mobile in principe wholesale geen diensten aan die ver boven het eigen aanbod steken. Hoe ze het precies gedaan hebben is me nog onduidelijk want de 1TB bundel is normaal ook niet wat je verwacht bij een mobiel unlimited met een script om aanvullers te automatiseren(4GvT unlimited zou je niet boven de 25 Mbps uitkomen dus dat kan het ook niet zijn). Dat het onofficiëel is en waarschijnlijk zolang goed gaat als dat T-Mobile er geen overlast van heeft/geen zin heeft het uit te zoeken kan ik je garanderen. Daarvoor heb ik er lang genoeg gewerkt. Ook biedt T-Mobile wholesale geen toegang tot de eigen app dus als ze een wholesale overeenkomst hadden zouden ze hun eigen Evenwifi app moeten hebben (zoals Simpel die wel diensten via het T-Mobile netwerk aanbiedt of zelfs Ben dat een volledige dochter is).
4g voor thuis is maximaal 100 mbps met upload snelheid van 10 mbps. Met buiten antennen. Ook is het standaard 150 gb bundel of 500 gb voor de duurdere. Ook heb je aanvullers van 5 gb per stuk. Die je onbeperkt kan aanvragen Zie https://www.t-mobile.nl/4...CpAAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

[ Voor 5% gewijzigd door workswith op 01-09-2020 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

Interessant topic. Wellicht handig om evenwifi.nl in de topictitel te vermelden en er een algemeen/ervaringen topic van te maken?

Lijkt er gewoon op dat het een reseller is die een goede deal heeft met t-mobile (en ook rekent dat niet iedereen TB's aan data gaat lopen te verstoken)
https://keepgo.eu/site/

Beetje irritant dat een aantal tweakers er direct van uit gaat dat een "bedrijf wat er in gespecialiseerd is" het beter kan doen dan de TS. En er van uitgaan dat evenwifi.nl een shady bedrijf is, omdat T-mobile zelf geen vergelijkbare dienst aanbied?

Ook bestaat dit bedrijf / merk al een aantal jaar:
Sircuri in "4G als vervanging voor vast internet"

[ Voor 10% gewijzigd door Jimbolino op 01-09-2020 22:53 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ikbenjoeri ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is waar de vraag over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 21:32
Jimbolino schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:52:

Beetje irritant dat een aantal tweakers er direct van uit gaat dat een "bedrijf wat er in gespecialiseerd is" het beter kan doen dan de TS. En er van uitgaan dat evenwifi.nl een shady bedrijf is, omdat T-mobile zelf geen vergelijkbare dienst aanbied?
Als campinghouder wil je misschien ook fatsoenlijke support hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
rens-br schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:15:
[mbr]@ikbenjoeri ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is waar de vraag over gaat.[/]
Top dankje!
Jimbolino schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:52:
Interessant topic. Wellicht handig om evenwifi.nl in de topictitel te vermelden en er een algemeen/ervaringen topic van te maken?

Lijkt er gewoon op dat het een reseller is die een goede deal heeft met t-mobile (en ook rekent dat niet iedereen TB's aan data gaat lopen te verstoken)
https://keepgo.eu/site/

Ook bestaat dit bedrijf / merk al een aantal jaar:
Sircuri in "4G als vervanging voor vast internet"
Inmiddels heb ik wat meer informatie, wat evenwifi.nl doet met T-Mobile is speciale deal wat ze onderling hebben en dit is nu ook bevestigd door T-Mobile zelf. En er zijn geen snelheids limieten aanwezig.

ISRA punt is inmiddels ook gevonden, was helemaal verstopt tussen de spullen. Morgen komt iemand van KPN om te zorgen dat gaat werken dus ik ben benieuwd.

Er zijn 4 ADSL aansluiten en vraag me eigenlijk af of ze dubbele bonding kunnen gaan doen of dat dan 2 aparte abonnementen moeten worden afgenomen. Zooitje is het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5ODL64e8jBm4-UO-HxY34U5x9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmTzLL8ilQF8Ud1kB48Qg9oh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmO4xg2Fvh5QvZRfbnULrXG8HoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/byW7zzKuFVomJ7jfjDS2bXZz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITa9Ew5fTYfEF7ttbhH0d-1vF_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ToOxyG9Vk3xQHP1mGuy9MXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ivv2ZSd-AU48oH0UzBEp3waH5zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PU07mJPHkm5g4c6ngzrCnVUg.jpg?f=fotoalbum_large

Ziggo aansluiting is ook gevonden, deze zat in de bijkeuken in een huisje naast de receptie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EN62yaeIHx15TFFHdwjvyMUjs5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQ7HwnUFSVV5OpzZCo2hqsXl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ikbenjoeri op 02-09-2020 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Carfanatic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:01:
[...]

Als campinghouder wil je misschien ook fatsoenlijke support hebben?
Het wordt verhuurd als tijdelijk/anti-kraak dus mensen zijn opzich zelf gewezen en eigennaar boeit het geen drol want over paar jaar gaat toch plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ikbenjoeri schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:09:
[...]

Het wordt verhuurd als tijdelijk/anti-kraak dus mensen zijn opzich zelf gewezen en eigennaar boeit het geen drol want over paar jaar gaat toch plat.
Dus zelfs nú klopt de Topic Titel niet eens met je oorspronkelijke verhaal?

Dat wordt een tweede TT-Change :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Will_M schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:51:
[...]

Dus zelfs nú klopt de Topic Titel niet eens met je oorspronkelijke verhaal?

Dat wordt een tweede TT-Change :9
Het is een camping maar wordt nu verhuurd als tijdelijke huur / anti-kraak. Het is misschien geen echte camping meer. Maar kwa indeling en bouw wel.

KPN is inmiddels langs geweest en we beschikken over 5 aders (DSL lijnen) inmiddels zijn er 2 aangesloten met pair bonding. Van het weekend even alle overige rommel uit de kast verwijderen. Zodat er nog een aansluiting gemaakt kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wd0HcQcVVWL2AZN5y3tsEo3id9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/461gKnk79NTIBvmIvQA920u9.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben ook een nieuwe ISRA punt gemaakt en halen een prima snelheid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUjOjowCT-0ZjqX96O8j25t5y48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UQPCV8ssla9jkWhmDguIH8W1.png?f=user_large

Volgende week komt ziggo langs, afspraak is 2x niet doorgegaan wegens zieke monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Het heeft even geduurd maar Ziggo is sinds gisteren ook actief.

Een kennis die bij Ziggo werkt heeft vanaf de straat naar de woning een nieuwe kabel gelegd/getrokken en een nieuwe aansluiting gemaakt elders in de woning. Als ik het via ziggo had gedaan zou het me aardig wat gekost hebben gezien de garantie tot oprit is volgens ziggo. Gezien de kabel vanaf de straat naar de woning (zo 30 meter) wat kapot getrokken was door de bomen en struiken.

Nu is er Ziggo 600/50 actief met backup van KPN op DSL 100/15 en evenuteel indien nodig 4G verbinding via evenwifi.nl op het T-Mobile netwerk.

Via Ziggo hebben we nu ook meerdere WiFi boosters afgenomen waardoor we nu iedereen hebben kunnen voorzien van WiFi en eventueel kabel verbinding.

Iedereen tevreden en project afgerond.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Ik betwijfel of Ziggo tevreden is met deze oplossing, maar goed, je gebruikers in elk geval wel :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ikbenjoeri
SeatRider schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:39:
Ik betwijfel of Ziggo tevreden is met deze oplossing, maar goed, je gebruikers in elk geval wel :+
Over paar jaar wordt toch allemaal verbouwd en vernieuwd.

Alle nieuwe spullen zijn afkomstig van ziggo, ook de nieuwe kabels en nieuwe aansluit punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Update: ik heb eindelijk een terugkoppeling gekregen van T-Mobile over evenwifi.nl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAgEoeyHyU3TVES8jkLZgZ7anpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LqVWxjK8tAqcTehfx14aBLzh.png?f=user_large

Nadat ze contact hebben gehad heeft evenwifi.nl stilletjes hun voorwaarden aangepast.

Samengevat van: Echt onbeperkt en geen F.U.P. van toepassing met uitzondering als je een mast teveel belast en een klacht komt van T-Mobile dat er naar passende oplossing wordt gezocht.

En nu is het dit geworden:

*We hanteren voor dit product geen fair use policy zoals je dat bij andere aanbieders vaak ziet. Wel behouden we ons het recht voor je tijdelijke internet of abonnement stop te zetten als we zien dat je dataverbruik het mobiele netwerk van onze operator onnodig overbelast, je kunt dit zien als een don’t-break-it-policy.

Als vuistregel kun je aanhouden dat je bij minder dan 500GB per maand geen problemen veroorzaakt (uitzonderingen daargelaten). Tussen de 500GB en de 1000GB is het afhankelijk van je verbruikspatroon en capaciteit op het netwerk. Boven de 1000GB is er een zeer grote kans dat je het netwerk overbelast. Een gemiddeld gezin verbruikt normaal gesproken niet meer dan 250GB, je kunt ervan uitgaan dat je bij normaal gebruik geen problemen veroorzaakt.

====================

Ik heb contract afgesloten toen er geen F.U.P. van toepassing was, dus even navragen hoe dit nou precies zit.

Voor de rest prima tevreden met de service en netwerk. :-)

Voor 80 euro per maand 1000GB databundel is ook prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Update: Wat evenwifi.nl aanbied mag gewoon, er is een speciaal T-Mobile reseller programma voor select aantal mensen/bedrijven beschikbaar. Heb van de week soort van kleine lek gevonden en gemeld waardoor ik nu deze simkaarten ook "bijna rechtstreeks" kan doorverkopen tegen kostprijs.

Omdat dit speciale zakelijke afspraken zijn weet er bijna niemand vanaf bij T-Mobile

[ Voor 14% gewijzigd door ikbenjoeri op 10-12-2020 19:35 ]

Pagina: 1