afkoppelen accu als ik geheugen en ssd monteer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 15:37
Mijn vraag
...In mijn laptop zit een ingebouwde accu , nu wil ik extra geheugen en een ssd schijf erin zetten. Moet ik nu de accu afkoppelen of is dit niet nodig?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...bij plaatsen 8 gb 2400 mhz en samsung 870 1 tb ssd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Het is altijd verstandig om een computer volledig spanningsvrij te maken voordat je er aan gaat sleutelen. Zo heb ik het ook geleerd om te werk te gaan.

Een accu ontkoppelen is dus verstandig. Ik heb overigens vaak genoeg met aangesloten accu gewerkt. Omdat tegenwoordig (bijna) alle accu's intern zitten, gaat het ontkoppelen moeilijker. Als het niet lukt, lukt het niet. Je hebt er ook niks aan om iets te slopen.

Dus samengevat:
Als je een externe accu hebt, haal hem eruit. Als je een interne accu hebt probeert dan om het stekkertje naar het moederbord uit de connector te trekken. Lukt dit niet, zou ik het gewoon laten zitten. Een gesloopte kabel/connector is ook niet de bedoeling.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 27-08-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Is het veiliger? Ja. Is het echt nodig? Niet echt.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, en eigenlijk ook nog nooit eerder gehoord dat iemand z'n laptopaccu loskoppelt voordat 'ie geheugen of een schijf vervangt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Nog nooit gedaan, nog nooit fout gegaan. Laptop uitgeschakeld is prima. (dus niet op standby)

Is het veiliger? Dat is zomaar afhankelijk van je laptop. Bij sommige modellen zijn de batterijen intern, en die kabeltjes zijn aardig kwetsbaar. Je kan zomaar meer kapot maken dan je aan veiligheid iets toevoegd.

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:40
Ik ontkoppel de accu wel altijd, maar dit is meer onder het motto "Better safe then sorry"

• viper1967
asus net gebeld volgens hun hoefde het niet,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viper1967
Gebeld naar Asus afkoppelen accu hoefde niet.
Gemaild naar Asus advies om het toch maar af te koppelen als men een ssd/geheugen bijplaatst.
Advies was accu loskoppelen moederbord en powerknop paar seconden indrukken zodat alle stroom eruit is.
Pagina: 1