Hoi allemaal, Ik heb een vraag over de aankoop van extra SSD opslag en de indeling ervan.
Ik zoek een?
Ik ben van plan een extra 500GB of 1TB SSD te kopen, gewoon een 2,5" Sata.
Wat is je budget?
Budget rond de €100 euro, ik hoef geen topmodel
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar wil wel een voordelige SSD, zoals Crucial of Kingston.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige situatie:/f/image/mqJn03UC8mfOISKDw2YEbOxf.png?f=fotoalbum_large)
Momenteel draait Windows op de Samsung SSD, deze is (helaas) opgedeeld in 3 partities, (C:) Boot 97Gb, (D:) 175Gb & (E:) 191Gb. Erg onhandig maar ik had toen ik de desktop bouwde maar 1 SSD en wilde mijn game library gescheiden houden. De Kingston M2 SSD á 500GB staat vol met games, gezien nieuwere games tegenwoordig toch al snel 100GB per stuk zijn heb ik behoefte aan meer opslag, of een herinrichting van mijn Systeem. Nu deïnstalleer ik games omdat ik anders te weinig vrije opslag heb.
Verder heb ik een 1TB externe Toshiba HDD aan de PC hangen voor mijn Backup's en muziek e.d.
Zelf zie ik twee oplossingen:
Optie 1:
Nieuwe SSD kopen van 1 TB en daar alle games op installeren. Dus de huidige situatie behouden. Dan heb ik 2 TB opslag over 3 schijven verdeeld. Virtueel 5 schijven.
Optie 2:
Nieuwe SSD kopen misschien 500 GB? Een schone installatie doen van Windows en de partities op de Samsung SSD verwijderen zodat dit weer 1 grote schijf is om te gebruiken. Dan heb ik in totaal 1,5 TB opslag over 3 schijven verdeeld. Virtueel 3 schijven.
Wat raden jullie aan om te doen, gezien ik in dubio ben
Alvast bedankt!
Ik zoek een?
Ik ben van plan een extra 500GB of 1TB SSD te kopen, gewoon een 2,5" Sata.
Wat is je budget?
Budget rond de €100 euro, ik hoef geen topmodel
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar wil wel een voordelige SSD, zoals Crucial of Kingston.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige situatie:
/f/image/mqJn03UC8mfOISKDw2YEbOxf.png?f=fotoalbum_large)
Momenteel draait Windows op de Samsung SSD, deze is (helaas) opgedeeld in 3 partities, (C:) Boot 97Gb, (D:) 175Gb & (E:) 191Gb. Erg onhandig maar ik had toen ik de desktop bouwde maar 1 SSD en wilde mijn game library gescheiden houden. De Kingston M2 SSD á 500GB staat vol met games, gezien nieuwere games tegenwoordig toch al snel 100GB per stuk zijn heb ik behoefte aan meer opslag, of een herinrichting van mijn Systeem. Nu deïnstalleer ik games omdat ik anders te weinig vrije opslag heb.
Verder heb ik een 1TB externe Toshiba HDD aan de PC hangen voor mijn Backup's en muziek e.d.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 57,23 | € 57,23 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 119,- | € 119,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 176,23 |
Zelf zie ik twee oplossingen:
Optie 1:
1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 960GB | € 85,- | € 85,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 85,- |
Nieuwe SSD kopen van 1 TB en daar alle games op installeren. Dus de huidige situatie behouden. Dan heb ik 2 TB opslag over 3 schijven verdeeld. Virtueel 5 schijven.
Optie 2:
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 59,31 | € 59,31 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 59,31 |
Nieuwe SSD kopen misschien 500 GB? Een schone installatie doen van Windows en de partities op de Samsung SSD verwijderen zodat dit weer 1 grote schijf is om te gebruiken. Dan heb ik in totaal 1,5 TB opslag over 3 schijven verdeeld. Virtueel 3 schijven.
Wat raden jullie aan om te doen, gezien ik in dubio ben
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson