Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik heb gisteren een budget gaming build gebouwd met een Asrock B450M Pro4 (3.90). Ik krijg een POST, alle fans draaien en Windows is geïnstalleerd. Alleen tijdens het booten zie ik geen leds aangaan. Moet ik mij zorgen maken? Voor de rest heb ik nog geen drivers geïnstalleerd omdat ik nog geen netwerk kabel heb.
...

Kan het zijn dat ik iets in het bios moet aanpassen? Misschien niet relevant maar mijn displayport kabel maakt ook geen verbinding met de gpu. In apparaatbeheer staan ook gele vraagtekens bij pci-e. Betekend dat ik eerst de drivers moet installeren? Of is de displayport kabel / poort kapot op de monitor / gpu? HDMI werkt overigens wel.

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welke LED's? Power en HDD? Misschien + / - omdraaien?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En zijn die kabels uberhaupt aangesloten voor de caseleds (ga er even vanuit dat het de caseleds zijn)?

Voorwat betreft je displayportkabel, hoe sluit je dat aan, en wat zegt je devicemanager?

• The_Source
Bedoel je de front panel connectors?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcRBclb7cpTcCH2UzWFzEXQ03TA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U886kEgtDkdqMNnaAvafptOt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen powerled+/-, power switch, reset. HDD led+/- zat niet bij de case. Ik bedoel de leds op het moederbord. Het led van de knop van de powerbutton doet het gewoon.

Dit zegt device manager:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqpKeqyTGS__KtueZMLZ55HgkvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/542xM0WKFozJVH4RoQfZonsm.jpg?f=fotoalbum_large

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 11:25
Installeer even de drivers voor je grafische kaart mocht dat nog niet gebeurd zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zo'n item aanklikt kun je zien wat de status is, dat uitroepteken staat er niet voor niets.

• The_Source
HDD leds had ik achteraf wel. Excuses ik had niet goed.opgelet. Nu aangesloten maar nog steeds geen leds op het moederbord. Zou ik mij zorgen maken?

Drivers ga ik installeren wanneer ik een netwerkkabel heb (windowss update en daarna gpu driver). Dank voor alle hulp.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32
Conventional RGB stripes can be connected to the white 4-pin 12V RGB headers to illuminate the case, for example. In addition, the B450M Pro4 even has a second 12V RGB LED connector at the top. And best of all, there is now even a Polychrome RGB connector that supports individually addressable LEDs when using addressable RGB stripes. However, no RGB LEDs are pre-installed on this motherboard.
bron

[ Voor 9% gewijzigd door PROnline op 27-08-2020 11:20 ]

• The_Source
Maar normaal heb je toch een wit ledje om te weten of alles goed werkt? Of ben ik zo blond? Ik heb btw ook xmp aangezet? Maakt dat veel uit voordat ik Windows updates doe, ivm drivers of niet veel? Ik heb een setje van 8x2gb 3200mhz.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Als het systeem t gewoon doet, waar maak je je druk om dan?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• The_Source
millman schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:48:
Als het systeem t gewoon doet, waar maak je je druk om dan?
Goede vraag. Puur omdat ik het nog nooit eerder heb gezien.

Verwijderd

The_Source schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:28:
Maar normaal heb je toch een wit ledje om te weten of alles goed werkt? Of ben ik zo blond? Ik heb btw ook xmp aangezet? Maakt dat veel uit voordat ik Windows updates doe, ivm drivers of niet veel? Ik heb een setje van 8x2gb 3200mhz.
EERST installeer je windows degelijk, alle drivers, etc. Dan ga je updaten. XMP op de juiste snelheid kan vanaf het begin, voordat je windows hebt geinstalleerd al. Daar is het voor gemaakt.

Je hebt geen LED op je moederbord dus daarom zie je hem niet.

• The_Source
Oke duidelijk, excuses voor de stommigheid. Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1