Enphase Micro-Omvormer IQ7+ werkt 1 dag niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 17:43
Beste mede-Tweakers,

Vorig jaar heb ik zelf mijn zonnepanelen installatie gedaan en alles aangeschaft via https://www.solar-bouwmarkt.nl/. Nu was de bestelling en levering dik in orde, maar technische support is gewoon slecht. Daarnaast was de huidige voorraad op hun website ook niet in orde overigens. Er wordt niet gereageerd op mails en telefoon wordt niet opgepakt.

Nu viel er gisteren 1 omvormer uit. Ik ben nog onder mijn opstelling gekropen om tot de conclusie te komen dat inderdaad van die ene omvormer de LED gewoon helemaal niet knipperde. Alle anderen knipperde netjes groen.

Vanochtend probeer ik dus weer contact te krijgen met die Solar-BouwMarkt, zonder succes, blijkt de omvormer het in 1 keer weer te doen. Hebben andere mensen hier ervaring mee? En hoe kan ik eventueel aanspraak maken op de garantie van zo'n omvormer?

Heel erg bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groeten,
Bart

Every magical journey begins with a single step

Alle reacties

Verwijderd

Voordat je garantie gaat claimen zou ik even goed napluizen of alles goed zit, alle kabels netjes (en waterdicht) etc etc.

Je hebt al ontdekt dat de service niet goed is bij je verkooppunt, dus dan kan je er beter zeker van zijn dat je het nodig hebt.

• Bowen_HAFX
Ik ben er onder gekropen, de stekkers gecontroleerd, kabels gecontroleerd en alles leek goed te zijn. Eventueel zou ik nog het desbetreffende paneel kunnen doorschakelen naar een ander paneel om er zeker van te zijn dat het de omvormer is en niet het paneel.

Zojuist met wel telefonisch contact gehad, waarbij ik te horen kreeg dat de technische mensen allemaal op pad waren, wat dan de reden was dat ze niet bereikbaar zijn voor telefonisch support. Beetje vreemd maar goed.

Ik ben nog steeds wel benieuwd of er andere mensen het een keer gezien hebben dat 1 paneel en micro-omvormer gewoon volledig uitvallen voor 1 dag en het daarna het weer lijken te doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Bowen_HAFX op 27-08-2020 09:37 ]

• mvroosmalen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Hoi,

Ik heb gisteren een identiek geval aan de hand gehad, waarbij 1 paneel twee watt produceerde vanaf 8.30 (daarvoor nog prima) om vervolgens de dag erna weer normaal te functioneren.

mvg Mark

• TWeekAdriaan
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07-2022
vraagje, is bij dit systeem ook een werkschakelaar nodig net als bij een enkele omvormer

• Bowen_HAFX
mvroosmalen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:44:
Hoi,

Ik heb gisteren een identiek geval aan de hand gehad, waarbij 1 paneel twee watt produceerde vanaf 8.30 (daarvoor nog prima) om vervolgens de dag erna weer normaal te functioneren.

mvg Mark
Ik heb het daarna nog wel een keer gehad. Helemaal precies kan ik de vinger er niet opleggen, maar volgens het zou te maken kunnen hebben met de communicatie de even wegvalt ofzo. In ieder geval, ik had alles even van het stroom gedaan en vervolgens weer opgestart en alles deed het weer.

Pagina: 1