Oke ik heb ongeveer 300 piek te besteden voor een paar leuke rear speakers om aan te sluiten op mijn Harman kardon avi 41 deze heeft 3x55 + 2 x 27.5 watt bij 8 ohm. Nou zit ik te twijfelen tussen de tannoy mx1 en de eltax monitor III ik kan ze beide voor dezelfde prijs krijgen dus daar gaat het niet om. Als er iemand is die mij kan vertellen waarom de een beter is als de ander graag.
Verwijderd
Of het beter is weet ik niet maar de volgende zijn ook de moeite van een luisterbezoek waard:
-B&W DM303 a 329,-
-Monitor Audio Bronze 1 a 299,-
Succes met luisteren...
-B&W DM303 a 329,-
-Monitor Audio Bronze 1 a 299,-
Succes met luisteren...
Verwijderd
die Tannoy's moet je zeker voor gaan! zoals velen mij hier zullen beamen. die B&W uit de topic hierboven is ook nog leuk om naar te gaan luisteren.
Maar mijn ervaring met eltax is slecht, heel slecht.
Ik kan je wel een heel audiofiel verhaal gaan voorleggen alleen daar zit jij denk ik niet zo om te springen.
Maar ik zou zo zeggen ga ze allebei eens beluisteren, das nog altijd het beste om er achter te komen wat "jouw" speaker is.
Daar zijn hifi winkels voor tenslotte.
Maar mijn ervaring met eltax is slecht, heel slecht.
Ik kan je wel een heel audiofiel verhaal gaan voorleggen alleen daar zit jij denk ik niet zo om te springen.
Maar ik zou zo zeggen ga ze allebei eens beluisteren, das nog altijd het beste om er achter te komen wat "jouw" speaker is.
Daar zijn hifi winkels voor tenslotte.
Verwijderd
Oeps...Op donderdag 09 augustus 2001 15:41 schreef Quattroman het volgende:
Ik heb het hier over een prijs van 300 per paar !!
FF voor de duidelijkheid
Misschien anders de Mission M71 voor 398,- de paar. Is maar "iets" over het budget.
Sorry!
ff plaatje erbij
Die Eltax schijnen wel meer en betere bas te hebben...en zo slecht is eltax echt niet, das bullshit. Gewoon luisteren en zelf beslissen.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Als je ze naast elkaar hoort en kort luistert zul je de Eltax kiezen, als je langer luistert waarschijnlijk de Tannoy.
De Eltaxjes maken veel indruk en veel lawaai, de Tannoys zijn iest beschaafder en op de lange duur hou je het daar langer mee uit, denk ik. Als je af en toe wil knallen dan zou ik de Eltaxjes nemen!
De Eltaxjes maken veel indruk en veel lawaai, de Tannoys zijn iest beschaafder en op de lange duur hou je het daar langer mee uit, denk ik. Als je af en toe wil knallen dan zou ik de Eltaxjes nemen!
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Verwijderd
een subwoofer erbij nemen kan ook helpen 
/me gaat die tannoy subwoofer binnenkort maar eens ff checken
Verwijderd
ik denk niet dat als ie 300,- voor z'n rear-speakers wilt uitgeven daar nog eens een extra sub voor wilt kopen
Ik zou toch voor een andere sub kijken....ze gaan niet echt diep. De MSub gaat tot 35 hz @ -3db dacht ik.....kijk is naar een REL Quake of Q50...iets duurder, maar dan heb je ook wat hoor...Op donderdag 09 augustus 2001 22:32 schreef Beathoven het volgende:
* JT gaat die tannoy subwoofer binnenkort maar eens ff checken
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
ben net ook aant twijfelen, dus post ik het hier maar ff:
ben al jaren tannoy fan, maar ben nu toch niet zeker, want wil nieuwe speakertjes kopen:
mx3 van tannoy of ns200 van Yamaha??
zou ik beter een duurdere tannoy nemen, is die yamaha wat?? (vond ze beiden super klinken!)
wie is er goed bekend met het moderne gamma van tannoy?
ben al jaren tannoy fan, maar ben nu toch niet zeker, want wil nieuwe speakertjes kopen:
zou ik beter een duurdere tannoy nemen, is die yamaha wat?? (vond ze beiden super klinken!)
Verwijderd
Ligt natuurlijk aan je hoofdspeakers het moet wel een klank geheel blijven. Meer info over de rest van het systeem wil je een antwoord krijgen waar je iets aan hebt.
Verwijderd
ga idd liever voor de rel. blijft nog altijd de no.1 op subwoofergebied kan geen tannoy aan tippen.Op donderdag 09 augustus 2001 22:32 schreef Beathoven het volgende:
naast de mx is ook de revolution en de saturn serie van tannoy leuk om te beluisteren.ben net ook aant twijfelen, dus post ik het hier maar ff:
Verwijderd
Ga eens opzoek naar Tannoy m1'tjes, (voorloper van de mx1), ze klinken veel beter dan de mx1, en rond de zelfde prijs.
Verwijderd
stuk goedkoper zelfs maar hurry dan wel ze gaan eruit.Op vrijdag 10 augustus 2001 21:32 schreef prober001 het volgende:
Ga eens opzoek naar Tannoy m1'tjes, (voorloper van de mx1), ze klinken veel beter dan de mx1, en rond de zelfde prijs.
vind ze zelf niet minder dan de m1 alleen de looks zijn wat minder maar daar gaat het niet zo om bij.
ff heel erg off topic:Op donderdag 09 augustus 2001 17:27 schreef nevyn het volgende:
[..]
Oeps...
Misschien anders de Mission M71 voor 398,- de paar. Is maar "iets" over het budget.
Sorry!
Waar haal jij die Missions voor dat geld?
In de UK kosten ze al 130 pond (f 455) en ik vond f 249 per stuk bij Staffhorst al een reuzenkoop. Welke toko kan ze dan voor 199 leveren???
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Haagse tram!!!!! Ben al onderweg.Op zondag 12 augustus 2001 10:28 schreef nevyn het volgende:
Nu in de aanbieding bij o.a. Zwolsman
http://www.zwolsman.nl/images/jul2001z21.gif
sjit. tis zondag.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Ik heb zelf de Eltax Lineair Response 6.6 en ze kosten mij toen ik ze kocht nieuw 700 gulden!!!
Das geen prijs, als je kijkt naar alleen al de afwerking van de speaker, die is echt perfect
Ik sloot ze aan op mijn Yamaha en het geluid was echt formidabel, zo helder voor de prijs!
Ik stond verbaasd en een kennis van mij die voor zijn zoontje de Tannoy's MX3's had gekocht vond mijn speakers veel helderder en veel "echter" klinken. Hij was meteen verkocht!
Dus ik zuo niet zeggen dat ze niet mooi klinken want ze klinken dus echt geweldig!:)
Das geen prijs, als je kijkt naar alleen al de afwerking van de speaker, die is echt perfect
Ik sloot ze aan op mijn Yamaha en het geluid was echt formidabel, zo helder voor de prijs!
Ik stond verbaasd en een kennis van mij die voor zijn zoontje de Tannoy's MX3's had gekocht vond mijn speakers veel helderder en veel "echter" klinken. Hij was meteen verkocht!
Dus ik zuo niet zeggen dat ze niet mooi klinken want ze klinken dus echt geweldig!:)
Huis 2000 - 141m2 - HR++ Glas - vloer,muur en dakisolatie - 3,6KW PV installatie - Energielabel A - 3 radiatoren beneden, 5 radiatoren boven - Tado knopen - Quatt Hybrid Duo.
ehm, was die schop nodig??
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Wat mankeert jou?Op zondag 12 augustus 2001 14:11 schreef nevyn het volgende:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()