Amerikaanse ceo TikTok neemt ontslag...

Pagina: 1
Acties:

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:10

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
nieuws: 'Amerikaanse ceo TikTok neemt ontslag na minder dan drie maanden' @arnoudwokke
Mayer zegt in die mail, die Financial Times publiceerde, dat zijn rol aan het veranderen is in die drie maanden dat hij actief is bij TikTok. Het zou erom gaan dat hij directeur is van de wereldwijde activiteiten van TikTok, terwijl hij in de Verenigde Staten zit.
Dit is de kern van het onderwerp van het maar is wel heel erg beknopt en het blijft na het lezen van het artikel onduidelijk wat nou precies heeft geleid tot zijn beslissing.

Veranderingen in het politieke speelveld liggen ten grondslag aan zijn beslissing om ontslag te nemen. Het herhaaldelijk dreigen van de regering om de app te verbieden, de verkoop van de Amerikaanse tak van TikTok en het verbod in India. Mayer heeft gekeken naar de invloed van deze omstandigheden, welke veranderingen deze zouden vereisen in de bedrijfsstructuur en wat dat betekend voor het wereldweide karakter van zijn rol als ceo.

Ik denk dat het artikel wat verduidelijking nodig heeft.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je reactie :)
Veranderingen in het politieke speelveld liggen ten grondslag aan zijn beslissing om ontslag te nemen. Het herhaaldelijk dreigen van de regering om de app te verbieden, de verkoop van de Amerikaanse tak van TikTok en het verbod in India. Mayer heeft gekeken naar de invloed van deze omstandigheden, welke veranderingen deze zouden vereisen in de bedrijfsstructuur en wat dat betekend voor het wereldweide karakter van zijn rol als ceo.
Ik heb niet echt een idee wat hier nu staat. Maar ik weet wel: als een ceo wollige taal gebruikt, dan wil hij of zij doorgaans iets niet zeggen. Ik ga er niet over speculeren wat dat is, maar zoals jij het nu neerzet en zoals de mail het verwoordt, staat er niet echt iets concreets.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:10

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Mee eens dat het niet heel concreet wordt en naar zijn werkelijke motivatie slechts te raden blijft.

Het ging mij specifiek om onderstaande zin uit het artikel die heel weinig weergeeft van wat hij dan wel schrijft en lastig te begrijpen is als je de bron niet hebt gelezen.

“Het zou erom gaan dat hij directeur is van de wereldwijde activiteiten van TikTok, terwijl hij in de Verenigde Staten zit.”