Vraag

• Twizzy141
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-10-2021
hallo mede tweakers.

iemand een advies voor mij?
wat zoek ik?

kort gezecht ik zoek een klein formaat (zo klein mogelijk) hifi versterker voor bij mijn pc die goed aan moet sluiten mijn bower en wilkens d601`s als ik het even goed zeg uit mijn hoofd zal dat later nog even checken.

nu heb ik hier mijn soundbar jbl bar 3.1 bij aangesloten (stond eerst bij mijn tv).

het zou ook een optie zijn misschien om deze bij de pc te houden maar lijkt mij niet echt een meerwaarde gezien ik geen digital optical aansluiting heb op dit mobo mijn vorige is fried unfortunatly die had dit wel.

dus wil eigenlijk mijn soundbar terug naar de tv plaatsen waar ik dus wel van de functionalitijt van de soundbar kan maken.

vandaar de kleine versterker passend bij mijn pc in samenwerking met boven genoemde speakers.
het gaat om een hifi (stereo setup) niet dolby digital.

zelf vind ik het heel moeilijk heb al veel gezocht maar kan eerlijk gezecht niet veel klein formaat versterkers vinden die naar mijn insziens hiervoor geschikt met een beetje goede kwaliteit (wil niet graag inleveren hierop).

budget hiervoor ligt ergens tussen 50 a 100 euro liefst niet meer maar zou ook kunnen indien dit echt meerwaarde heeft.

als mensen mij zouden willen helpen met een beetje fatsoenlijk onderbouwd advies zou dat mij helpen en zeer gewaardeerd worden.

alvast bedankt mede Tweakers.

mvg.

Twizzy141

[ Voor 4% gewijzigd door Twizzy141 op 27-08-2020 01:29 ]

Beste antwoord (via Twizzy141 op 04-09-2020 17:24)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Twizzy141 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 01:13:

als mensen mij zouden willen helpen met een beetje fatsoenlijk onderbouwd advies zou dat mij helpen en zeer gewaardeerd worden.
Wat voor aansluiting voor audio heb je op je PC? Ik zou zelf met een onboard geluidskaart niet graag de analoge aansluitingen willen gebruiken (ruist vaak enorm). De eerder genoemde SMSL versterkertjes (kan je bij amazon krijgen), zijn van prima kwaliteit.

Welke aansluiting heb je? Analoog en klinkt die goed (geen ruis, geen tikjes, etc), dan zou ik de SMSL SA36A nemen. Heb je een optische digitale uitgang, dan zou ik de SMSL SA 50 plus aanraden en die dan digitaal aansluiten op je PC.

Heb je alleen analoog en klinkt het niet goed? Dan zou ik een usb geluidskaart overwegen (20-40piek) en die SA36A kopen.

Ik hoop verder dat je geen "< 100 watt angst" hebt, want over vermogen en hoeveel genoeg is, is dit hele forum al volgeschreven :P.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 27-08-2020 08:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11
zelf vind ik het heel moeilijk heb al veel gezocht maar kan eerlijk gezecht niet veel klein formaat versterkers vinden die naar mijn insziens hiervoor geschikt met een beetje goede kwaliteit (wil niet graag inleveren hierop).
Wat had je dan bijvoorbeeld al gevonden waarvan je aan de kwaliteit twijfelt?
budget hiervoor ligt ergens tussen 50 a 100 euro liefst niet meer maar zou ook kunnen indien dit echt meerwaarde heeft.
Iets in mij denkt dat het sowieso concessies maken wordt. Puur qua naam kan ik genoemd budget niet matchen met "HiFi". Ik zou qua eisen eerder denken aan een T-Amp. Niet dat daar iets mis mee is overigens.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:23
Eens met @FeaR, bij dit budget past een T-Amp, kijk eens naar de versterkers van bijvoorbeeld SMSL, Topping of Dayton Audio.

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 27-08-2020 07:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat voor aansluiting voor audio heb je op je PC? Ik zou zelf met een onboard geluidskaart niet graag de analoge aansluitingen willen gebruiken (ruist vaak enorm). De eerder genoemde SMSL versterkertjes (kan je bij amazon krijgen), zijn van prima kwaliteit.

Welke aansluiting heb je? Analoog en klinkt die goed (geen ruis, geen tikjes, etc), dan zou ik de SMSL SA36A nemen. Heb je een optische digitale uitgang, dan zou ik de SMSL SA 50 plus aanraden en die dan digitaal aansluiten op je PC.

Heb je alleen analoog en klinkt het niet goed? Dan zou ik een usb geluidskaart overwegen (20-40piek) en die SA36A kopen.

Ik hoop verder dat je geen "< 100 watt angst" hebt, want over vermogen en hoeveel genoeg is, is dit hele forum al volgeschreven :P.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 27-08-2020 08:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizzy141
het is voor bij mijn pc en inderdaad zoals boven vernoemnd had ook veel van die kleine blijkbaar t-amps gezien meerdere merken maar wist dus niet goed welke ook degelijk geluid leveren.
qua wattage maakt het niet veel uit zowieso denk ik dat het juist voor bij de tv gaat zijn ipv de pc.
de tv gebruik ik nagenoeg niet namelijk.
heb nu beetje beter beeld waar ik naar moet zoeken. al is het nog steeds een jungle :).

tnx tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58
Ik zou kijken voor een 2e hands versterker/receiver.
Dan blijf je makkelijk in je budget, moet je misschien alleen wat concessies doen op "klein".
Ik heb nog een oudere Denon AVR-1708 liggen.
Die kan je ook in stereo gebruiken op je B&W speakers.
Geen probleem.
Interesse? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizzy141
Dan blijf je makkelijk in je budget, moet je misschien alleen wat concessies doen op "klein".
Ik heb nog een oudere Denon AVR-1708 liggen.
ik wil juist niet zo`n bakbeest meer heb jaar of 2 geleden niet voor niets mijn yamaha vx serie verkocht en mijn oude speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizzy141
helaas heeft het moederbord dat ik nu heb enkel een analoog die ik nu ook gebruik met mijn soundbar.
D-opt zou indd een optie zijn zowel op de soundbar als op de tv (laatste gaat hem denk ik worden).
In dat geval kan ik altijd de afweging maken om voor een SMSL kunnen gaan gezien de tv ook D-opt out heeft.

dit zal hem waarschijnlijk ook worden mocht het toch de pc blijven zoals in mijn vraag gesteld ten eerste dan kan ik hem wel analoog houden deze stoort niet hoorbaar inieder geval voor mij dan. misschien dat een extreme audiofile dit wel zal merken maar ik dus niet.
Pagina: 1