Toon posts:

Unreal Tournament draaid slecht op m'n geforce!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik zo onderhand geen raad meer mee weet.

Ik heb een redelijke computer, maar Unreal Tournament draaid echt gewoon heel slecht.. Ik weet niet precies hoeveel FPS ik haal maar op 640x480x16 met alles bijna uit schokt en hapert het aan alle kanten.

Ik heb de laatste versie van Unreal Tournament, 4.36, Ik heb de laatste driver voor m'n videokaart (12.90 detonator3), ZAT geheugen (256 MB) , maar het speelt voor geen meter.

Ik heb verschillende opties geprobeerd, Direct3D , OpenGL, en zelfs software rendering.

op zich als er geen bots ofzo inzitten draait het best strak , maar zodra er ook maar 1 pupke in het spel zit is het gedaan met de pret.

ook bijvoorbeeld (voor de kenners) In morpheous, als ik heel hoog zit en naar beneden kijk dan flikkert de hele framerate naar beneden tot zo'n 7/8 fps.

Da's toch niet normaal?

Mijn specs :

Celeron 500
256 MB geheugen
30,4 GB harde schijf
Hercules 3d Prophet 2 mx

wie o wie kan mij helpen ?

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
Ligt toch echt ergens aan, want zelfs met mijn TNT II (strax Gainward GF3) haal ik betere resultaten (45-60 fps)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al zo veel geprobeerd..ik wordt er echt niet goed van.

het wil gewoon NIET lekker draaien..

het zou toch op z'n minst speelbaar moeten zijn?? Zelfs dat is het bijna niet!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Hi ha mobo drivers :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
mobo drivers?? Ik heb een abit be6....daar hebbie toch geen drivers voor nodig!

heb wel de laaste bios erop zitten..

En nog ff iets heel vreemds, elk spel wat ik speel (behalve UT) draaid verrekte lekker... maar ut draait regelrecht kut..

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

offtopic:
Wat doet 3Dmark eigenlijk?

Heal the internet ...

Verwijderd

UT is zwaar processorafhankelijk, je hebt dus best kans dat je celeron em de das omdoet, vanwege de 66 bussnelheid en de kleinere cache.

Er zijn wel wat performance verhogende tips, zou je ff moeten kijken bij http://www.tweak3d.com of http://www.planetunreal.com , best kans dat je daar een goeie tip vind. Zet Ut iig op 16 bits, 800x600, details op high, skins op high, world detail op medium. dta zal ook wel al schelen. Ook je geluid wat minder hoog instellen qua kwaliteit zal helpen

suc6

Verwijderd

Topicstarter
3dmark doet 3380 punten op standaard benchmmark (3dmark2000 dus)

3dmark2001 doet 1332 op standaard.

prima dus

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 15:28 schreef Martin het volgende:
UT is zwaar processorafhankelijk, je hebt dus best kans dat je celeron em de das omdoet, vanwege de 66 bussnelheid en de kleinere cache.

Er zijn wel wat performance verhogende tips, zou je ff moeten kijken bij http://www.tweak3d.com of http://www.planetunreal.com , best kans dat je daar een goeie tip vind. Zet Ut iig op 16 bits, 800x600, details op high, skins op high, world detail op medium. dta zal ook wel al schelen. Ook je geluid wat minder hoog instellen qua kwaliteit zal helpen

suc6
nee, i kahd een celly 466 met gf2 mx en kon gewoon netjes in 800 bij 600 spelen met 30 frames gemiddeld.

Is je kaart niet gewoon brak?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
UT draait op mijn pc ook erg slecht. Nadat ik mijn Voodoo Banshee had ingeruild voor een Geforce2 was UT niet meer vooruit te braden. Bij mij lag het vooral aan het feit dat ik UT onder win2k in D3D draaide... Probeer OpenGL maar eens, daar is de framerate een stuk stabieler en is het spel (op enkele grafische fouten na) beter te spelen...

Verwijderd

UTFS! Zoeken naar ' Unreal Tournament '
---
Ik heb ook zo`n topic geopend en kijk wat ik doe:

Gooi die Unreal Tournament er af en zet alles er weer netjes op.
Probleem was bij mij opgelost.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 09 augustus 2001 15:38 schreef UrgoanElsa het volgende:
UTFS! Zoeken naar ' Unreal Tournament '
---
Ik heb ook zo`n topic geopend en kijk wat ik doe:

Gooi die Unreal Tournament er af en zet alles er weer netjes op.
Probleem was bij mij opgelost.
UTFS = Unreal Tournament File System :? ;)

Mare d'r is een aardigere manier om iemand naar de search te verwijzen.

Ook de Celeron lijkt me niet de bottleneck, want op mijn C266 met 128MB en een TNT2M64 draait UT nog best redelijk (iig beter dan 7 a 8 fps op 640x480).

Ik kan me niet voorstellen, dat een reinstall de oplossing biedt, maar je kunt het advies van UrgoanElsa best wel opvolgen.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien is 1 van je bestanden wel corrupt... Wie zal het zeggen.

Heal the internet ...

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 15:52 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Ook de Celeron lijkt me niet de bottleneck, want op mijn C266 met 128MB en een TNT2M64 draait UT nog best redelijk (iig beter dan 7 a 8 fps op 640x480).

Ik kan me niet voorstellen, dat een reinstall de oplossing biedt, maar je kunt het advies van UrgoanElsa best wel opvolgen.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien is 1 van je bestanden wel corrupt... Wie zal het zeggen.
Bij mij werkte het in iedergeval heel goed. :)

Verwijderd

een re-install kan best de oplossing zijn hoor, ik had het de eerste keer dat ik UT speelde met de laatste versies ook, want daarvoor had ik een oudere versie geprobeerd te spelen (wat niet wou),

daarna heb ik alles eraf gegooid (ook in register enzo) en vervolgens alle updates (zonder eerst te spelen) erover gegooid, toen deed ie t wel perfect...

soms gaat het allemaal erg merkwaardig met die updates :)

Verwijderd

inderdaad! werkte bij mij ook!

alle unreal shit eraf gooien, opnieuw installeren en de laatste update downloaden...

daarna draaide het weer als een zonnetje! 8-)

PS. Weleens Counter-Strike geprobeerd? is veel leuker dan UT!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op donderdag 09 augustus 2001 15:52 schreef FoolZero het volgende:

[..]

UTFS=USE THE F*CKING SEARCH!

zo dan weet je dat ff.

specs

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op donderdag 09 augustus 2001 15:30 schreef Techwarrior het volgende:
3dmark doet 3380 punten op standaard benchmmark (3dmark2000 dus)

3dmark2001 doet 1332 op standaard.

prima dus
Volgens mij moet dit nog wel iets hoger kunnen.

specs

Verwijderd

Hey je moet even kijken of je de cd van je mobo hebt, zo ja installeer de INF utility, mocht je dat nog niet gedaan hebben, en gooi daarna die 12.90 drivers eraf, en gooi de 6.50 erop(detonator3 ja)
draait als een zon...wedden? 8-)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Wat volgens mij al eens eerder is gezegd (voor de mensen die het weer nodig vinden te zeggen dat het bij hun wel goed loopt) is dat UT als 1 van de weinige spellen goed gebruikmaakt van de Metal instructies op de kaart. Hierdoor haal je met een langzaam systeem (bijvoorbeeld een Celeron) nog best aardige resultaten. Hij heeft echter een geforce 2mx, en dan licht het mischien wel gewoon aan de detonator drivers :D

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:57 schreef robgee het volgende:
PS. Weleens Counter-Strike geprobeerd? is veel leuker dan UT!
:D:D

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32
met een celly 500 en een geforce moet je makkelijk 1024x... kunnen spelen...

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Je kunt ook proberen unreal tournament.ini weg te gooien. Ongeveer hetzelfde als opnieuw installeren, alleen dan heb je alle saves en internet-game-files nog.

Zin.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

mischien heeft ie die geforceMX te ver overclocked ofzo dan worden ze ook trager, vaak in spellem , 3dmark doet et meestal nog wel goed

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
UT is een slecht geprogrammeerd spel wat alleen goed draait op een beulsysteem, een 3dfx kaart of een S3 kaart. Direct3D draait er gewoon niet lekker mee.

Probeer eens OpenGL te runnen met een patch van de unrealTournament site.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:01 schreef executor het volgende:

[..]

UTFS=USE THE F*CKING SEARCH!

zo dan weet je dat ff.
Ik wil niet echt happen op deze reactie, maar doe het toch! ;)

Mijn posting gaf duidelijk een knipoog smiley aan --> ;) Is dat niet duidelijk genoeg? UTFS is een uitdrukking, die ik zelf (helaas) te vaak heb gebruikt, dus tell me 'bout it.

Anyway, ik hoop dat jij het gebruik van smiley's bent vergeten, want als je dit serieus bedoelde, dan :X |:( }:O moet je toch nog wat leren! ;)

Heal the internet ...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:53 schreef _JGC_ het volgende:
UT is een slecht geprogrammeerd spel wat alleen goed draait op een beulsysteem, een 3dfx kaart of een S3 kaart. Direct3D draait er gewoon niet lekker mee.

Probeer eens OpenGL te runnen met een patch van de unrealTournament site.
Ik heb nu niet bepaald een beulsysteem, maar UT draait hiero knap behoorlijk op m'n Matrox G400 1024*768@32.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
hier draait het ook aardig. zelfs op m'n ouwe celly466@525 gf2mx.
alleen als het druk word stort heel de framerate inelkaar. niks aan te doen, gewoon crapy geprogrammeert....
met de NIEUWE opengl renders draait ie trouwens een stuk beter. nogsteeds stort je framrate inelkaar, maar onder de 20-30 komt ie niet meer...

ze zijn wel ergens op www.unrealtournament.com te vinden.
Pagina: 1