Andere router i.p.v. Ziggo router voor 24 poort switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:24
Ik heb sinds kort weer Ziggo en los van de prettige snelheid heb ik problemen met de stabiliteit van het internet. De reden hiervoor ligt in het gebruik van een 24 poort netwerk switch, als ik deze er tussenuit haal zijn er vrijwel geen problemen meer.

Ik wil de Ziggo router/modem in bridge laten zetten en een eigen router kopen.

Hebben jullie een idee wat een goede router zou zijn die met Ziggo samengaat, 24 poort switch aan kan, en tot eventueel 1g snelheid kan leveren?

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Beste antwoord (via MvdO79 op 27-08-2020 05:58)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MvdO79 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 01:04:
[...]

Nou, als dezelfde opstelling met Oxxio internet, aldus een ExperiaBox V10, prima werkte en nu niet meer met een connextbox, dan lijkt me duidelijk dat de router van de connectbox dit niet aan kan op één of andere manier, toch?
Je vergeet wel te vermelden watvoor switch je hebt staan. Kan je eens meer details over je netwerk en netwerk apparatuur vermelden. Plus wanneer je de stabiliteitsproblemen ervaart (wifi/bekabeld/downloaden/streamen en zo ja, wat etc etc etc).

Je Ziggo modem in bridge mode laten zetten en een eiger firewall/router aanschaffen is geen slecht idee, maar dat moet dan wel met de juiste argumenten gebeuren. Overigens zijn er niet zoveel argumenten voor nodig, maar dat is een tweede. De rest van je netwerk achter je firewall kan je vervolgens zelf vormgeven. Als daar een 24 poort switch bij hoort dan zal je moeten deduceren dat je huidige switch het niet kan bijbenen.

Heb je een Ziggo 1G verbinding overigens?

https://discord.com/invite/tweakers

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Elke router kan overweg met Ziggo en een 24 poort switch, ook die van Ziggo zelf. Ik zou eerst eens uitzoeken wat de stabiliteitsproblemen veroorzaakt, anders investeer je straks voor niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Liggen de problemen niet in de switch?? Dus zoals GlowMouse zegt, eerst het daadwerkelijke probleem vinden.
Als de switch er niet tussen zit dan heb je geen problemen.

Je kan de unifi gateway er tussen zetten. Maar ligt er natuurlijk ook wel aan wat je verwacht te doen op je netwerk en of de router ook je Wifi moet afhandelen

[ Voor 11% gewijzigd door WPN op 27-08-2020 00:24 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Los van de problemen, heb je wel of geen Wi-Fi en heb je bepaalde eisen?
Anders is iets simpels, als het volgende wel aardig:
- pricewatch: MikroTik hEX S
- pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X
- pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
- pricewatch: Cisco RV160 VPN Router
Overigens is het niet zo dat je Unifi moet nemen, maar dat is wel behoorlijk populair.

[ Voor 33% gewijzigd door Luxicon op 27-08-2020 00:33 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Als de stabiliteit problemen weg zijn als je de switch ertussen uit haalt lijkt met het een beetje vreemde oplossing om dan de router te willen vervangen.
Lijkt mij dat je de switch vervangen moet worden en niet de router.

Een Ziggo connectbox heeft natuurlijk geen enkel probleem met een 24 poort router, de aantallen poorten doen er natuurlijk helemaal niet toe.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat lijkt mij ook, vooral als het een unmanaged switch is.

...

• MvdO79
GlowMouse schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:17:
Elke router kan overweg met Ziggo en een 24 poort switch, ook die van Ziggo zelf. Ik zou eerst eens uitzoeken wat de stabiliteitsproblemen veroorzaakt, anders investeer je straks voor niks.
Nou, als dezelfde opstelling met Oxxio internet, aldus een ExperiaBox V10, prima werkte en nu niet meer met een connextbox, dan lijkt me duidelijk dat de router van de connectbox dit niet aan kan op één of andere manier, toch?

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

• MvdO79
Luxicon schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:31:
Los van de problemen, heb je wel of geen Wi-Fi en heb je bepaalde eisen?
Anders is iets simpels, als het volgende wel aardig:
- pricewatch: MikroTik hEX S
- pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X
- pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
- pricewatch: Cisco RV160 VPN Router
Overigens is het niet zo dat je Unifi moet nemen, maar dat is wel behoorlijk populair.
Wifi loopt nu via een Archer c5, in de connectbox staat dit uit.

Thanks voor de suggesties!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MvdO79 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 01:04:
[...]

Je vergeet wel te vermelden watvoor switch je hebt staan. Kan je eens meer details over je netwerk en netwerk apparatuur vermelden. Plus wanneer je de stabiliteitsproblemen ervaart (wifi/bekabeld/downloaden/streamen en zo ja, wat etc etc etc).

Je Ziggo modem in bridge mode laten zetten en een eiger firewall/router aanschaffen is geen slecht idee, maar dat moet dan wel met de juiste argumenten gebeuren. Overigens zijn er niet zoveel argumenten voor nodig, maar dat is een tweede. De rest van je netwerk achter je firewall kan je vervolgens zelf vormgeven. Als daar een 24 poort switch bij hoort dan zal je moeten deduceren dat je huidige switch het niet kan bijbenen.

https://discord.com/invite/tweakers

• MvdO79
Ben(V) schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:40:
Als de stabiliteit problemen weg zijn als je de switch ertussen uit haalt lijkt met het een beetje vreemde oplossing om dan de router te willen vervangen.
Lijkt mij dat je de switch vervangen moet worden en niet de router.

Een Ziggo connectbox heeft natuurlijk geen enkel probleem met een 24 poort router, de aantallen poorten doen er natuurlijk helemaal niet toe.
Ik heb voor de zekerheid Ziggo gevraagd of het er aan hun kant goed uitziet w.b.t. signalen etc.

• MvdO79
redfoxert schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 01:11:
[...]

Er gaat een (goede) kabel van de connectbox naar de TP-Link TL-SG1024 switch, dit werkte met de ExperiaBox V10 goed. Op dit moment zijn er 10 poorten bezet.

Er gaat via de connectbox ook een kabel naar een 6 poorts TP-Link gigabit switch die internet verdeeld naar tv htpc etc.

Ik heb geen 1g mogelijkheden helaas, alhoewel de prijs me zou tegenhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MvdO79 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:13:
Ik heb sinds kort weer Ziggo en los van de prettige snelheid heb ik problemen met de stabiliteit van het internet. De reden hiervoor ligt in het gebruik van een 24 poort netwerk switch, als ik deze er tussenuit haal zijn er vrijwel geen problemen meer.

Ik wil de Ziggo router/modem in bridge laten zetten en een eigen router kopen.

Hebben jullie een idee wat een goede router zou zijn die met Ziggo samengaat, 24 poort switch aan kan, en tot eventueel 1g snelheid kan leveren?
Ik heb al een paar jaar deze: pricewatch: Netgear Prosafe Smart Switch GS724Tv4
In dezelfde setup als jij beschrijft: modem in bridge mode, daarachter een pfSense en switch erachter. Werkt prima.
Het is een hele fijne switch. Hij is managed, dus je kan er van alles op instellen, en hij ondersteund ook veel opties, zoals VLANs, link aggregation, QoS enz. Prima switch voor niet te veel geld. Oh, en hij is fanless, dus dood stil :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MvdO79
Microkid schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 02:23:
[...]

Ik heb al een paar jaar deze: pricewatch: Netgear Prosafe Smart Switch GS724Tv4
In dezelfde setup als jij beschrijft: modem in bridge mode, en switch erachter. Werkt prima.
Het is een hele fijne switch. Hij is managed, dus je kan er van alles op instellen, en hij ondersteund ook veel opties, zoals VLANs, link aggregation, QoS enz. Prima switch voor niet te veel geld. Oh, en hij is fanless, dus dood stil :)
Thanks, die houd ik in gedachten (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik weet niet welke problemen je ervaart, maar mijn ervaring is dat bepaalde modems van ziggo niet stabiel zijn. Het maakt daarbij niet uit of je hem in bridge zet of niet. Wij hebben er nu ook een die af en toe eruit klapt en dan lijkt te resetten. Dan heb je voor ongeveer 5 minuten geen internet en erna werkt het weer prima.

We hebben een Ziggo connect box. Dit ligt 100% aan het modem van ziggo aangezien de problemen pas zijn ontstaan nadat ziggo het modem had vervangen (voorheen hadden we een Cisco).

Ziggo hoeft het van ons niet op te lossen want we zijn toch al aan het verhuizen en hebben in de nieuwe woning glasvezel van kpn. Ik had geen zin om het hele stappenplan met de helpdesk te doorlopen om een nieuwe modem te krijgen.

Het lijkt ermee te maken te hebben hoeveel apparaten je op het modem hebt aangesloten. Als we maar 4 apparaten hebben aangesloten dan klapt die er niet uit, maar met ongeveer 10 apparaten wat we hebben klapte die er ongeveer 2 keer per dag even uit. Enfin ik heb dit dus niet heel uitgebreid onderzocht.

De volgende opstellingen heb ik gehad waarbij die er af en toe uit klapte:
-24 poorts hp switch (geen smart switch) + connect box
-mikrotik 3011 router + connect box (in bridge)
-mikrotik 4011 router + connect box (in bridge)

De gebruikte kabel is al een paar keer vervangen om een slechte kabel uit te sluiten.

Als je ook deze ervaring hebt dan wens ik je veel succes met het verkrijgen van een nieuwe ziggo modem.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• MvdO79
DutchKel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 03:49:
Ik weet niet welke problemen je ervaart, maar mijn ervaring is dat bepaalde modems van ziggo niet stabiel zijn. Het maakt daarbij niet uit of je hem in bridge zet of niet. Wij hebben er nu ook een die af en toe eruit klapt en dan lijkt te resetten. Dan heb je voor ongeveer 5 minuten geen internet en erna werkt het weer prima.

We hebben een Ziggo connect box. Dit ligt 100% aan het modem van ziggo aangezien de problemen pas zijn ontstaan nadat ziggo het modem had vervangen (voorheen hadden we een Cisco).

Ziggo hoeft het van ons niet op te lossen want we zijn toch al aan het verhuizen en hebben in de nieuwe woning glasvezel van kpn. Ik had geen zin om het hele stappenplan met de helpdesk te doorlopen om een nieuwe modem te krijgen.

Het lijkt ermee te maken te hebben hoeveel apparaten je op het modem hebt aangesloten. Als we maar 4 apparaten hebben aangesloten dan klapt die er niet uit, maar met ongeveer 10 apparaten wat we hebben klapte die er ongeveer 2 keer per dag even uit. Enfin ik heb dit dus niet heel uitgebreid onderzocht.

De volgende opstellingen heb ik gehad waarbij die er af en toe uit klapte:
-24 poorts hp switch (geen smart switch) + connect box
-mikrotik 3011 router + connect box (in bridge)
-mikrotik 4011 router + connect box (in bridge)

De gebruikte kabel is al een paar keer vervangen om een slechte kabel uit te sluiten.

Als je ook deze ervaring hebt dan wens ik je veel succes met het verkrijgen van een nieuwe ziggo modem.
Mmm dat lijkt er wel op ja, aantal apparaten gaat goed, maar als ik mijn switch er bij doe met 10 actieve verbindingen dan loopt het verkeerd... Thanks voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanhetdak
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-10 16:33
Zelf heb ik een Cisco EPC3925 modem van Ziggo. Deze heeft vaak na update het probleem dat de stabiliteit ver te zoeken is. Dit uit zich dan in een perfecte verbinding maar na 6 uur kan je het modem weer uit en aan zetten. Elke keer als je belt krijg je dan te horen dat de bekabeling het probleem is. Ik kan je vertellen dat dit het niet is. Het enige wat dan helpt is een factory reset uitvoeren en het modem weer instellen. Na dit gedaan te hebben gaat het weer maanden goed tot er een update komt.

Mogelijk dat dit ook het probleem bij jou is.

Zelf heb ik achter het modem een Ubiquty Security Gateway en daar achter de switch EnGenius ESG8805R 5 Port Gigabit Switch White). Zelf heb ik slechte ervaring met de bridge mode omdat ik dan niet de maximale snelheid haalde (mogelijk iets specifieks met Cisco modem).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Waarom wil je je Ziggo modem in bridge mode?
Ik zie dat dat veel gebeurd hier op Tweakers, maar lang niet altijd voor de juiste reden en als je vanaf je eigen netwerk GEEN services naar het internet ontsluit zou ik het NIET doen.
Immers, door het niet te doen, genereer je een extra zone tussen de Ziggo modem en jouw router wat bijdraagt aan de veiligheid van je netwerk.
Zie het als een DMZ-zone.

[ Voor 5% gewijzigd door GarBaGe op 27-08-2020 09:00 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb vele jaren een Cisco 3212 modem gehad en nu zo'n een twee jaar een connect box.
Een keer een probleem met stabiliteit gehad en dat bleek uiteindelijk naar veel zoeken en veel telefoontjes naar de helpdesk ergens in het Ziggo netwerk te zitten.
Ze hebben me nooit vertelt wat het was, alleen dat ze het gevonden hadden en opgelost.

Het modem in Bridge mode zetten heeft in mijn ogen geen enkel nut want als er een stabiliteit probleem is zit dat hoogst waarschijnlijk in het modem deel en niet in het router deel.
Tenslotte gebruiken al die routers dezelfde chips en dezelfde software intern (allemaal linux).
Het enige nut zou kunnen zijn als je iets speciaals in de instellingen van een router zoekt dat in de standaard interface van dat modem/router niet beschikbaar is.
Dan nog zou ik persoonlijk eerder voor dubbel Nat gaan dan zo'n ding in Bridge mode zetten.

Dat het instabiel wordt door een groot aantal apparaten lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.
Net als het zeer onwaarschijnlijk is dat hij instabiel wordt van een 24 poort switch.

Instabiel gedrag zit over het algemeen in het Ziggo deel van het netwerk en daar heb je zelf geen invloed op.
Ook voor Ziggo is dat lastig zoeken want het treed niet continue op.

Als je 100% zeker bent dat het weg is als je die 24 poort switch eruit haalt dan zou ik daar eerst maar eens gaan zoeken en als het niet die switch is dan is het waarschijnlijk een device dat aan die switch hangt, dus structureel fout zoeken lijkt me hier de aangewezen weg.

Eerst alleen die switch aansluiten en alles uit die switch trekken en kijken of het weg is.
Dan een voor een dingen bijprikken en kijken wat het doet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ben(V) schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:41:
Dat het instabiel wordt door een groot aantal apparaten lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.
Net als het zeer onwaarschijnlijk is dat hij instabiel wordt van een 24 poort switch.
Misschien klinkt het voor jou onwaarschijnlijk, ik denk echter dat het modem het aantal openstaande verbindingen gewoon niet aan kan en daardoor crasht en herstart.

Ik heb het met verschillende apparaten erachter ook gehad dat die eventjes niet bereikbaar was. Maar dan had ik wel ongeveer 10 apparaten op de kabel erop aangesloten (en nog een stuk of 8 via wifi). Haalde ik de switch of router er tussenuit dan werkte de verbinding wel prima.

Overigens had ik de problemen alleen maar nadat het cisco modem (ik dacht dat ik een EPC3925 had voorheen) is vervangen voor een connect box. Dus hoe onwaarschijnlijk het ook voor jou is, ik kan daarmee wel vrijwel zeker uitsluiten dat het bij mij in mijn interne netwerk zit.

Vooral omdat ik verschillende kabels heb geprobeerd, 2 verschillende routers (wel beide van mikrotik) en 1 losse switch. Overal had ik dezelfde problemen mee.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Het aantal apparaten maakt voor de router niets uit, als die apparaten niet het internet op gaan komt het verkeer nooit bij die router, de switch geeft dat niet door.

Haal je de switch ertussen uit dan kun je nooit dezelfde configuratie hebben want die router heeft daar niet voldoende poorten voor.

Maar als jij denk dat die Ziggo router het aantal maximum connectie niet aankan ( 24 is namelijk peanuts).
dan moet je dat gewoon eens testen met iperf
Een router kan makkelijk vele honderden connecties aan.

En een prima test daarvoor is een torrent applicatie te configureren om flink veel connecties toe te staan en dan een torrent met veel seeders te downloaden.
Dan zit je al gauw aan flink wat connecties.

[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 27-08-2020 13:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Met alle respect, maar we weten nog steeds niet welke instabiliteit @MvdO79 ervaart.
Zolang hij daar over geen duidelijkheid verschaft, zitten we z'n allen zinloos te speculeren.

Op de oorspronkelijk vraag
is het antwoord: elke gigabit router

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik heb ZIGGO ook in bridge laten zetten en gebruik een 16 poort switch. 10 poorten in gebruik. (19 inch switch tp link TL-SG1016) Werkt prima. Mijn ervaring met LAN party's is dat alleen glasvezel sneller gaat.

Voor wifi heb ik de 2x Asus Mesh, duur maar wifi is ook dikke prima.

• MvdO79
Brahiewahiewa schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:28:
Met alle respect, maar we weten nog steeds niet welke instabiliteit @MvdO79 ervaart.
Zolang hij daar over geen duidelijkheid verschaft, zitten we z'n allen zinloos te speculeren.

Op de oorspronkelijk vraag
[...]
is het antwoord: elke gigabit router
Ik ga het Ziggo modem/router sowieso in bridge laten zetten en heb een gigabit router besteld, ik denk dat dit alles zal oplossen als ik de vraag en antwoorden w.b.t. dit probleem op diverse fora bekijk...

• MvdO79
GarBaGe schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:59:
Ik zie dat dat veel gebeurd hier op Tweakers, maar lang niet altijd voor de juiste reden en als je vanaf je eigen netwerk GEEN services naar het internet ontsluit zou ik het NIET doen.
Immers, door het niet te doen, genereer je een extra zone tussen de Ziggo modem en jouw router wat bijdraagt aan de veiligheid van je netwerk.
Dat ga ik dan ook zeker eerst proberen, thnx (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en anders maar flink de helpdesk stalken voor een non Puma chipset modem..
zo te zien is dat alleen de TC7210 nog op dit moment?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GarBaGe schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:59:
Niet alleen services naar buiten, maar ook intern.
De static instellingen van de connectbox willen wel eens wegvallen, al een keer een onbedoelde modemreset gehad, waarbij de fabrieksinstellingen waren teruggezet.

Maar ook dns instellingen zijn op een 'eigen' router beter te beheren ( pihole / adguard ) zodat je je netwerk zelf onder controle hebt.
Door de bridge-mode sluit je Ziggo grotendeels buiten uit je netwerk, technisch gezien kan de helpdesk de aangesloten apparatuur zien, en in de ergste gevallen benaderen.

Zet je het modem niet in bridge, creeer je juist een extra failure point, omdat je dubbele nat moet gaan gebruiken.

DMZ is iets héél anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Je kunt bij Ziggo niet zonder een connectbox want die bevat ook het docsis modem.
Het in bridge mode zetten haal je natuurlijk geen enkel point of failure eruit.
Hij routeert dan enkel naar een ip adres en verder zit alles gewoon ertussen.

Kortom een eigen router erbij is gewoon een extra point of failure mogelijkheid.
En de gemiddelde consumenten router is absoluut niet van betere kwaliteit en je krijgt er ook geen support op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:45:
Je kunt bij Ziggo niet zonder een connectbox want die bevat ook het docsis modem.
Hij rouleert dan enkel naar een ip adres en verder zit alles gewoon ertussen.

Kortom een eigen router erbij is gewoon een extra point of failure mogelijkheid.
En de gemiddelde consumenten router is absoluut niet van betere kwaliteit en je krijgt er ook geen support op.
als die Connectboxen nou perfect hun werk zouden doen.. maar helaas

de CB bij mn schoonouders is meer drama dan lof... en daar hangen maar 2 smartphones en een tablet op eigenlijk.... dus dat ding zou een luizenleven moeten hebben, maar ok das een ander verhaal....

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:45:
Hij routeert dan enkel naar een ip adres en verder zit alles gewoon ertussen.

Lees je eens in over dubbele NAT dan, en hoe dat de boel verstoort
Als je het modem in bridge gezet hebt, is het alleen nog maar dat, een modem - het docsis deel.
Aangezien 90% van de aansluitingen op een onmogelijke plek zitten qua bereik en vermogen ( en niet te vergeten storingen van de meterkast ) kan je beter een kabel trekken naar een prettigere lokatie, en zo ondertussen ook je draadloos verbeteren.

Vanaf het in bridge zetten heb je geen omkijken meer naar het modem, en regel je alle verkeer via de router.

Mijn vermoeden is dat de switch nog teveel leunt op de oude instellingen van de vorige provider ( DNS en dergelijke ) en daarom dus eerder genoemde dubbele NAT problemen heeft.

edit :

Ik zou iig beginnen met schone hardware, switches naar fabrieksinstellingen en alle kabels goed uitlijnen / nalopen

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 28-08-2020 11:11 ]

Pagina: 1