Hoe betrouwbaar zijn de cijfers van Funda? Ons huis staat al een paar maanden te koop, de laatste maanden meldt Funda dat de woning dagelijks rond de 900 keer is gevonden. Sinds we de prijs wat hebben verlaagd (pakweg 3 weken geleden), is dat cijfer 1100-1200, maar ik keek net en zag dat het huis vandaag 3500 keer was verschenen in de zoekresultaten. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en ik zou ook geen reden weten waarom dat cijfers ineens drie keer zo hoog is. Bug in systeem bij Funda?
Dat betekend dat hij binnen de filters valt. Het hoeft niet eens te zijn dat iemand er daadwerkelijk voorbij heeft gescrollwd. Laat staan aangeklikt.
Is je huis wellicht op forumtopic 'Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2' gepost
Staat je huis misschien hier
Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2
Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
De "gevonden" cijfers zeggen inderdaad erg weinig, dat betekent dat hij in het resultaat zit van een filter, betekent inderdaad niet dat je huis bekeken is.
Wat ik me herinner van toen mijn huis verkocht is moet er ook ergens een nummer zijn voor echte views van je huis.
Wat ik me herinner van toen mijn huis verkocht is moet er ook ergens een nummer zijn voor echte views van je huis.
Het gevonden wil zeggen hoe vaak het in een filter voorbijkomt, en niet hoe vaak het huis is aangeklikt. Dat kun je zien bij 'Bekeken'. Dat is hoe vaak ze op de pagina van het huis hebben geklikt.
Wanneer die opeens omhoog schiet kan het zijn dat de link naar je huis ergens rond gaat
Gevonden zegt (naar mijn idee) echt heel erg weinig.
Zie hieronder een voorbeeld:
Wanneer die opeens omhoog schiet kan het zijn dat de link naar je huis ergens rond gaat
Gevonden zegt (naar mijn idee) echt heel erg weinig.
Zie hieronder een voorbeeld:
/f/image/1GDz84GYNgOc5lNx1YqeF1hX.png?f=fotoalbum_large)
Eerste week na de vakantie gaan mensen zoeken naar huizen? Net de trigger van pagina 4 naar 2 omdat andere huizen er af zijn gevallen. Vele redenen te verzinnenDutchChelsea schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:02:
Hoe betrouwbaar zijn de cijfers van Funda? Ons huis staat al een paar maanden te koop, de laatste maanden meldt Funda dat de woning dagelijks rond de 900 keer is gevonden. Sinds we de prijs wat hebben verlaagd (pakweg 3 weken geleden), is dat cijfer 1100-1200, maar ik keek net en zag dat het huis vandaag 3500 keer was verschenen in de zoekresultaten. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en ik zou ook geen reden weten waarom dat cijfers ineens drie keer zo hoog is. Bug in systeem bij Funda?
Het zegt alleen wat als je weet hoe concurrerende huizen het doen.
De makelaar promoot de woning op Facebook of iets dergelijks?
Nee. Ik heb er nog steeds geen verklaring voor kunnen vindenkever678 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:21:
De makelaar promoot de woning op Facebook of iets dergelijks?
En alle reacties hierboven dan? Er zijn mogelijke verklaringen genoeg, je weet alleen (nooit) welke het is.DutchChelsea schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:27:
[...]
Nee. Ik heb er nog steeds geen verklaring voor kunnen vinden
Makelaar promoot huis niet opnieuw op Facebook, we zijn niet te vinden in het heerlijke andere topic op dit Forum. Aflopen van vakantie zou misschien kunnen
Pagina: 1