Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste Studielaptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Saibref
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-10 20:31
Hey allemaal!

Ik ben recent begonnen aan mijn nieuwe opleiding (HBO Social Work).

Mijn Macbook Pro uit 2011 staat nu op zijn laatste beentjes en ik ben aan het kijken naar een nieuwe laptop.Ik heb veel moeite met de juiste laptop vinden.

Voor mijn studie heb ik niet het beste van het beste nodig ik heb het voornamelijk nodig heb voor Word en PowerPoint. Ik gebruik mijn laptop zelf af en toe voor het bewerken van kleine video’s.

Ik zoek zelf een 13”inch laptop met een goede accuduur. Ik had zelf de HP ENVY x360 13-ay0000nd in gedachten maar deze lijkt mij nog redelijk over-kill voor wat ik moet doen.

Wat vinden jullie? Ik besteed nu liever iets meer inplaats van dat ik over 2 jaar een nieuwe moet kopen. Ik wilde max €750 besteden. Ik heb op veel plekken studiekorting dus als het er iets boven zit is dat niet erg.

In het kort:

Ik zoek een 13”inch laptop die ongeveer 4 a 5 jaar mee kan voor Word, PowerPoint en YT/Netflix.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Welke discrete grafische kaart zit in je Macbook Pro 2011, de Radeon HD 6490M?.

Zo ja, dan zou je voor video editen kunnen volstaan met een interne gpu. Ik zou een Ryzen 4000 laptop nemen vanwege de lagere prijs, meer performance en wordt minder warm dan een Intel laptop.

De HP met 4500U is een prima keuze, goede bouwkwaliteit. Heb je extra cpu performance voor de komende jaren. Je betaalt wel extra voor het 2-in-1 formaat. Als dat voor je niet belangrijk is, is het weggegooid geld.

Waarom geen 14 inch laptop, want dan heb je meer keuze terwijl gewicht geen probleem hoeft te zijn:
Dan heb je bij Lenovo.nl de Yoga Slim 7 amd 14 inch, of de Ideapad 5 amd 14 inch.

Wil je een hele lichte laptop van 14 inch, en ook nog krachtiger dan 4500U, dan heb je aan deze laptop een goede aan: LaptopwithLinux Tongfang. Het bedrijf is Nederlands.

Voor 730 euro [Windows licentie online kopen voor onder 10 euro] heb je een 1.1kg lichte laptop van magnesiumbehuizing die alle ultrabook Lenovo's en HP's verslaat met een uitstekend scherm [300 nits en 100% sRGB] en voor de toekomst uitbreidbaar [van 8 naar 64GB].

De meeste andere 13 of 14 inch opties hebben gesoldeerd geheugen.

Het goedkoopst ben je af met de Lenovo Ideapad 5 14". Je krijgt nog korting bij lenovo.nl.