Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:39
Ik hoop t juiste subforum te hebben, anders hoor ik het graag.

In de tuin vind ik zojuist twee 'hoopjes' van een voor mij onbekend dier. Mijn hoop is bevestigd op jullie :-)

Het is kei kneiter hard, dus vermoedelijk ligt het er al even? Lijken besjes in te zitten en vrij platte streng welke in elkaar gedraaid is.

Fotos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUY3LxNF5IZnlhszrFlaZMIJ1ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7cVLDS8FguEIyJVaYdNgVnp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QI4Aw7_NlrrOi2NVqG17Cr009CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pbqj4eu0RV0vh8v5AD6DaEgD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXjJ05-AhBN5WGJPte_-jwtC51A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmeEEJ74RCPumM8r1MVbO6EG.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee? Eerste gedachte gaat uit naar een egel, die zien we hier wel vaker. Maar ik meen mij te herinneren dat dat veel egaler is van kleur en daarnaast rechtuit loopt. Een vos lijkt me sterk gezien de tuin best afgesloten is. Een marter wellicht? Al schijnen die niet zomaar overal te ontlasten en vaak zeker niet buiten out in the open, voor wat ik lees.

Woon wel op loop afstand van een groot natuurgebied (loonse en drunense duinen)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:27
Een gans of eend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Dat verwacht ik niet, die heb ik hier nog nooit gezien eigenlijk. In de randstad heel veel overlast van gansen gehad volgens mij zijn die drollen dikker zeg maar. Daarnaast lag de hoop van de eerste 2 fotos onder mijn smoker, een gans zou daar niet passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whaV6C1-ClQUdXA8K4egT5HuIa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnyxvrbo4dtMxXoHi4NSzAo8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Denk van een egel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:22
Hier ligt dat ook maar dan op het gras je krijgt het met de tuinslang ook niet uit elkaar gespoten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het van een egel is omdat de tuin hier met een gemetselde schutting omringd is en er maar één klein stukje is van ca. 20cm (via de buren) waar zo'n diertje in onze tuin zou kunnen komen. Heb hier overigens ook een hond die zo'n beestje direct zou vinden. Ik denk daarom ook dat het van een gans of zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

En jij denkt dat die egel te dom is om die 20cm te vinden? :P
Ik denk van niet :)

Maar het lijkt ge-dropped.
Aan de vorm te zien.
Dus ik ga voor een kat.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:17
Egels zijn nachtdieren. Dus tenzij je hond in de nacht buiten rondloopt..... En 20 cm is groot zat voor een egel ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:22
MrMonkE schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:33:
En jij denkt dat die egel te dom is om die 20cm te vinden? :P
Ik denk van niet :)

Maar het lijkt ge-dropped.
Aan de vorm te zien.
Dus ik ga voor een kat.
Kans is heel klein aangezien er aan de kant van de buren bij die opening ook een vijver aanwezig is met nogal wat stapels sierstenen/hindernissen en een waterval. Verder is mijn tuin bepaald niet egel vriendelijk. Bijna alles is open gras of terras met bordertjes van hooguit 30cm rondom met wat kleine planten. Geen plaats om je te verstoppen... Laat staan voor een hond die daar vaak rond loopt.

Soms ook nog snachts ja. Mijn hond heeft helaas een medisch probleem waardoor hij vaker hoge nood heeft. En mijn tuin is allesbehalve groot.

[ Voor 9% gewijzigd door CrystalViriS op 26-08-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Heb thuis ook veel gras en een vijver en snachts komt er af een toe een egel die dan tussen het gras zit te wroeten rondom de vijver.
Lijkt me wel dat het een klein dier is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
CrystalViriS schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:28:
Hier ligt dat ook maar dan op het gras je krijgt het met de tuinslang ook niet uit elkaar gespoten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het van een egel is omdat de tuin hier met een gemetselde schutting omringd is en er maar één klein stukje is van ca. 20cm (via de buren) waar zo'n diertje in onze tuin zou kunnen komen. Heb hier overigens ook een hond die zo'n beestje direct zou vinden. Ik denk daarom ook dat het van een gans of zo is.
Zelfs met een metalen stok is het bijna niet kapot te krijgen. En als het dan breekt, springt het alle kanten op, zo hard is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik denk toch een vos.

Die eten ook graag bessen.
Pagina: 1