Internet in tuinhuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-10 21:12
Er zit zo'n 20 meter afstand tussen de plaats waar onze modem hangt en het tuinhuis. Er is elektriciteit in het tuinhuis die loopt van een verdelingsbox gemonteerd aan het hek van de oprit, die op zijn buurt elektriciteit haalt van kabels die onder het huis lopen. Op het gelijkvloers heb ik genoeg aan de sterkte van de wifi die standaard op de modem zit (geleverd door de ISP), boven heb ik een Ubiquiti AP lite gehangen aan een ethernet kabel. Helaas is het signaal van de modem te zwak om tot aan het tuinhuis te reiken.

Wat is nu de beste manier om ook internet te hebben in het tuinhuis? Ik hoef enkel wifi, geen ethernet kabels daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 20:31
ardana123 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:25:

Wat is nu de beste manier om ook internet te hebben in het tuinhuis? Ik hoef enkel wifi, geen ethernet kabels daar.
de beste manier om internet in het tuinhuis te hebben is een vaste kabel aanleggen met daar een accespoint op... net zoals je boven hebt ...

moest je toch alternatieven willen bekijken....
a) een buiten wifi zender tegen je achtergevel hangen
b) moest je coax hebben in je tuinhuis, een Moca
c) de kabel voor je accespoint los door de tuin gooien
d) echt letterlijk alles anders
zzz) Powerline (dus via het stopcontact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:55
ijske schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

de beste manier om internet in het tuinhuis te hebben is een vaste kabel aanleggen met daar een accespoint op... net zoals je boven hebt ...

moest je toch alternatieven willen bekijken....
a) een buiten wifi zender tegen je achtergevel hangen
b) moest je coax hebben in je tuinhuis, een Moca
c) de kabel voor je accespoint los door de tuin gooien
d) echt letterlijk alles anders
zzz) Powerline (dus via het stopcontact)
En 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:55
P2P wifi opstelling met een outdoor AP erachter als kabels geen optie is.

Met 20 meter zou je het ook met 2 outdoor AP,s Kunnen proberen in mesh als er geen obstakels tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb dezelfde situatie. Ook een tuinhuis, ook een unifi (lr) AP in de woonkamer liggen. Heb nu tegen het tuinhuis een 2e simpele AP van unifi (outdoor ding) gehangen en nu tussen de de AP’s een wireless uplink. Heb nu prachtig internet in het tuinhuis

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:30
Internet via stopcontact optie?
Heb hier van Ziggo een powerline setje, haal 200mbit in de veranda achter in de tuin.
Als bonus zend ie ook nog wifi uit.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Croga

The Unreasonable Man

Hier ook dezelfde situatie. Ik heb de goedkoopste Unifi AP aan de gevel gehangen en 3 huizen verderop hebben ze nog goed bereik daar op. Er is echt niets ingewikkelders dan dat nodig.
Okay, ik zal geen 200Mbit halen maar dat hoeft ook niet aangezien onze internet verbinding maar 60Mbit is. En die trek ik vol door dat AP heen.
Pagina: 1