Asus K7M en windows installeren?

Pagina: 1
Acties:

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26
Beste mensen, dit zal best al een keer geweest zijn, maar de search gaf me 260 (!!!) resultaten.. dan ben ik over een half jaar nog niet klaar.
Iedere keer als ik Windows 98SE wil installeren lukt dat gewoon normaal op m'n MSI plank. Maar die Asus K7M geeft iedere keer als ik in de setup van windows zit een mooi blauw scherm. En een heleboel blauwe schermen. :'(
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen??
alvast bedankt.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 20:35
Ander geheugen misschien? Dit moederbord is erg kieskeurig, zo is mijn (negatieve) ervaring met dit apparaat.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Zonder verdere info over je system config komen we niet echt ver. Ik heb ook een K7M en never troubles.

Verwijderd

Vermoedelijk settings in je bios niet goed of nog een oud bios.
Als dit allemaal goed is weet ik dat sommige daimond kaarten op dit moederbord problemen geeft

• Philip_Janssen
ff wat extra info dan:
Ik heb windows 98SE proberen te installeren met dat Asus K7M mobo, AMD Athlon classic 600. 64MB PC-100 (sorry, heb op dit moment niet meer), Leadtek G-force 2 Pro, soundblaster 128 PCI, Realtech 8139 NIC. Creative 48 speed cd-rom drive, samsung floppy drive en een 9.1 GB western Digital schijfje op 7200 RPM. Zou hier de fout in kunnen zitten?

Het bord is trouwens een Rev. 1.04. Heb deze plank nog niet geflashed. Ga eerst eens ff kijken of dat flashen lukt...

En over dat geheugen, wat voor merk/type geheugen kan er wel zonder problemen op?

• Philip_Janssen
Ok, ik heb geflashed. Staat nu bios versie 1.009 op. Resultaat: Hij loopt nu nog eerder vast!
Heb ook alles een keer geprobeert met een ATi Mach 64 PCI geprobeerd. IK WEET HET ECHT NIET MEER!

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
probeer eens zonder geluidskaar en netkaart.

• Philip_Janssen
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:22 schreef mickgreen het volgende:
probeer eens zonder geluidskaar en netkaart.
Ok... helaas geen verbetering.. zal ik dat ding toch maar terug sturen?? Ik heb dat ding pas net, dus ik heb nog garantie enzo.
Pagina: 1