Microsoft Teams achtergrond veranderen werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:03

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik heb mijn PC 2 weken geleden opnieuw geïnstalleerd.
Sindsdien heb ik de achtergrond blur/verander functie niet meer tijdens videovergaderingen.

Het lijkt te komen door mijn CPU (i5-2500 3.3ghz), want die support AVX2 niet zo ver ik kan vinden.
Ik heb een AMD Radeon (TM) R9 200 Series videokaart.

Wat ik alleen niet begrijp is dat het twee weken geleden nog wel werkte. Mijn PC was up to date met de laatste updates van Windows en Office365.

Iemand een idee of er wellicht nog een workaround is om het toch werkend te krijgen?
Ik volg het hardware encoder/decoder verhaal op de MS support site niet helemaal. Wellicht zit daar nog een mogelijkheid? https://docs.microsoft.co...ver-recommendations---amd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Kickje, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:02
Dat was inderdaad de oorzaak, cpu moest AVX2 hebben. Ik had dit probleem ook met 3de gen Intel cpu, echter dit werkt bij mij nu wel weer. Heb je de laatste versie van Teams? Even handmatig downloaden van de site en er overheen installeren kan mogelijk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ja, ik had en heb na herinstallatie van mijn PC de laatste versie. Zo vreemd dat het dus wel kan werken, maar nu lukt het echt niet meer 😔
Zo weinig zin mijn hele PC te upgraden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Teams achtergrond vervagen doet het weer! Stonden nog wat optionele driver updates van mijn webcam en Intel bij Windows updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pippe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 12:03
Vervagen doet het inderdaad wel, maar nieuwe achtergronden inladen niet. Toch raar, terwijl dat eerder prima ging, ook op deze oude computer....

Iemand nog andere tips??? :?

• rmpj arts
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-09-2022
Bij mijn labtop (waarschijnlijk na windows update) werkte Teams achtergrond ook niet meer.
Probleem begon met niet kunnen inloggen in teams op naam (pas na herstart labtop)

Sindsdien echter geen achtergrond selecteren meer mogelijk
(optie weg uit menu)

Oplossing voor mij:
Ga naar Office.com
Log in
Selecteer teams app linkerzijde
Klik op ... naast je naam
Kies: download Teams PC app

Na installeren (1 min) :
Kan weer achtergronden kiezen/instellen!! :)
Pagina: 1