Bij aanklikken Belgische site virusmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:16

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Topicstarter
Even vooraf,

Ik kom op een Belgische site, waar ik al jaren mijn pannen koop. Bij alleen intypen van de site komt er vanuit mijn Symantec Endpoint Protection de meldiong. Dat het volgende geblokkeerd is " XFCDGS2019.EXE ". Met daarin het Heur.AdvML.B virus.

Dus dat wordt voor mij netjes opgelost. En heb er verder geen last van. Maar zoals ik ben meld ik het ook even bij de site dat ik deze melding krijg en dat het voor Windows gebruikers mogelijk veel last kan geven.

Zij geven aan geen last te hebben. En dat het aan mijn Mac ligt en het niet hun probleem is.
Ik heb het zelf nu 5x geprobeerd en krijg steeds de melding bij hun site.
Hoe kom ik er achter en kan hun overtuigen dat het bij de website zit en niet bij mij.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:54

BCC

Volgende keer de pannen ergens anders kopen ben ik bang 🤔

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je zoekt naar Heur.AdvML.B zul je zien dat dit een 'heuristiche' detectie, en niet direct een virus. Het kan best een false positive zijn. Zorg ervoor dat je virusdefinties up to date zijn, scan het bestand met Virustotal, en als niemand anders dit als een virus detecteert, kun je het via Symantec melden als false positive.

Afgezien daarvan past dit topic beter in Privacy & Beveiliging, dus een move die kant op :)

MS > PB

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Topicstarter
Beide hierboven bedankt.

Ik ga mij hierin ook niet echt verdiepen maar het leek meer mijn plicht het even bij hun te melden.
Die pan die komt er wel.

En bij mij is alles uptodate (dagelijks)

[ Voor 12% gewijzigd door Montana op 26-08-2020 18:29 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je (liefst zonder www. Of HTTPS:// er voor zodat het niet per ongeluk aanklikbaar is) de sitenaam geven?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Daedalus schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:26:
... Het kan best een false positive zijn...
Hmmz, XFCDGS2019.EXE ? Klinkt niet echt betrouwbaar

XFCDGS2019.EXE is een serial key generator voor corel draw en je kent de reputatie van serial key generators

[ Voor 21% gewijzigd door Brahiewahiewa op 26-08-2020 18:55 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:48:
Kan je (liefst zonder www. Of HTTPS:// er voor zodat het niet per ongeluk aanklikbaar is) de sitenaam geven?
het is

bestsale.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05 16:29
Dat er iets niet klopt is wel duidelijk, ook Kaspersky (op windows) moet er niets van hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgQ_hS6sxbdtRraOwPgHH-H9rA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/goUoDl27cMLBI9OUvtm718yQ.png?f=user_large

Vind het ook wel een vreemde site, ziet er niet heel professioneel uit en is, hier althans, enorm traag. Met en zonder uBlock Origin.

Edit: Zal hier wel iets mee te maken hebben...
This page includes a JavaScript/iframe from gorlon.in.ua that is blacklisted by Sucuri Labs, reason: malware shoplifter, see https://labs.sucuri.net/?blacklist=gorlon.in.ua

https://gorlon.in.ua/embed.min.js

[ Voor 19% gewijzigd door lightemup op 26-08-2020 20:45 ]

Pagina: 1