Mijn vraag
Momenteel ben ik een website aan het ontwikkelen waarop meerdere gebruikers (bijv 100 of later 1000 tegelijk) kunnen inloggen met een unieke code en een spel kunnen starten.
Het is allemaal text based, dus grafisch geen uitdaging.
Wat alleen wel een uitdaging is, is dat deze gebruikers allemaal moeten kunnen zien wat de laatste stand van zaken is. Dus 1 iemand voert een antwoord in en alle andere gebruikers zien daarvan het resultaat.
Mijn huidige setup is HTML/JS/PHP met een MySQL database.
Met deze tech stack zie ik de volgende opties:
Bij een GET check ik alleen het JSON bestand, niet de DB.
Als het spel klaar is sluit ik de SSE verbinding met de server.
Wat ik al geprobeerd heb
Optie 1 lijkt minder geschikt dan optie 3, omdat SSE bedoelt is om een verbinding open te zetten.
Optie 2 is vrij ingewikkeld en ik ben ook weer geen professional.
NodeJS is wellicht een optie, maar dat is weer een nieuwe taal om te leren
Ik weet dat Facebook en andere bedrijven ook gebruik maken van PHP, dus ik neem toch aan dat dit wel mogelijk moet zijn op deze manier?
Weten jullie of SSE een goede oplossing is of dat er, ook met het oog op de toekomst, betere opties zijn?
Er zijn genoeg online Trivias die neem ik aan dezelfde uitdaging hebben.
Op Stackoverflow en Google al gezocht en daar kwam SSE uit. Alleen ik ben wel bang voor de server belasting.
Momenteel ben ik een website aan het ontwikkelen waarop meerdere gebruikers (bijv 100 of later 1000 tegelijk) kunnen inloggen met een unieke code en een spel kunnen starten.
Het is allemaal text based, dus grafisch geen uitdaging.
Wat alleen wel een uitdaging is, is dat deze gebruikers allemaal moeten kunnen zien wat de laatste stand van zaken is. Dus 1 iemand voert een antwoord in en alle andere gebruikers zien daarvan het resultaat.
Mijn huidige setup is HTML/JS/PHP met een MySQL database.
Met deze tech stack zie ik de volgende opties:
- AJAX GET calls maken elke seconde of 2
- Websockets gebruiken
- SSE gebruiken
Bij een GET check ik alleen het JSON bestand, niet de DB.
Als het spel klaar is sluit ik de SSE verbinding met de server.
Wat ik al geprobeerd heb
Optie 1 lijkt minder geschikt dan optie 3, omdat SSE bedoelt is om een verbinding open te zetten.
Optie 2 is vrij ingewikkeld en ik ben ook weer geen professional.
NodeJS is wellicht een optie, maar dat is weer een nieuwe taal om te leren
Ik weet dat Facebook en andere bedrijven ook gebruik maken van PHP, dus ik neem toch aan dat dit wel mogelijk moet zijn op deze manier?
Weten jullie of SSE een goede oplossing is of dat er, ook met het oog op de toekomst, betere opties zijn?
Er zijn genoeg online Trivias die neem ik aan dezelfde uitdaging hebben.
Op Stackoverflow en Google al gezocht en daar kwam SSE uit. Alleen ik ben wel bang voor de server belasting.