Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC - 4K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
100% enkel en alleen gamen, geen photoshop of editting praktijken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen mijn huidige 1080Ti, tot de RTX 3xxx serie beschikbaar is

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met mobo's van Gigabyte heb ik geen goede ervaringen...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niks bijzonders

Ga je overklokken?
nope

Wat verwacht je van ons?
Ik ben bezig met het samenstellen van een 4K gaming PC. De componenten die ik heb geselecteerd vormen naar mijn idee een prima Desktop. Voordat ik overga tot de definitieve bestelling van de onderdelen vind ik het fijn als meerdere ogen naar mijn keuzes hebben gekeken. Dit topic is dus voornamelijk bedoeld om dubbel te checken of ik geen gekke keuzes heb gemaakt. Denk hierbij aan componenten die niet goed met elkaar kunnen samenwerken, of iets dergelijks.
  • GPU: mijn huidige 1080Ti zal erin worden gezet, totdat de RTX 3080Ti/3090 beschikbaar is
  • resolutie: 3840 x 2160
Dank alvast aan iedereen voor het meedenken :)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Vervang de x570 voor een B550 bord, die levert alles wat je nodig hebt met deze build (ook wanneer je de nieuwe GPU erin zet).
850 Watt is VEEEEEEL overkill - gemaakt voor mensen die goedkope voedingen uitzoeken die kwalitatief niet zo goed zijn. Een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W is al meer dan genoeg :)

Bij de behuizing zou ik wat extra fans kopen - hij is echt GIGANTISCH. Is er een reden dat je zo'n grote behuizing nodig hebt? pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG of pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart geven goede alternatieven, die wat kleiner zijn.
Fans die je erbij kan plaatsen: pricewatch: be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
99ruud99 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:48:
Vervang de x570 voor een B550 bord, die levert alles wat je nodig hebt met deze build (ook wanneer je de nieuwe GPU erin zet).
850 Watt is VEEEEEEL overkill - gemaakt voor mensen die goedkope voedingen uitzoeken die kwalitatief niet zo goed zijn. Een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W is al meer dan genoeg :)

Bij de behuizing zou ik wat extra fans kopen - hij is echt GIGANTISCH. Is er een reden dat je zo'n grote behuizing nodig hebt? pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG of pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart geven goede alternatieven, die wat kleiner zijn.
Fans die je erbij kan plaatsen: pricewatch: be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm
MOBO: bedankt, ga ik naar kijken!
PSU: Tja, ik vermoedde al dat 850W overkill was. Ik ga zeker overwegen om voor minder te gaan.
Behuizing: Nee, er is niet een reden dat ik persé een grote kast wil. Ik vond deze er mooi uitzien en hij is eigenlijk zowat even groot als mijn bestaande kast :P Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een GPU niet kon kopen, omdat mijn kast te klein was. Dat wilde ik deze keer voorkomen... Extra fans kopen is een goed idee, zal ik zeker doen! Overigens heb ik liever een wat stijlvollere grote kast dan een iets minder stijlvollere kleine kast :)

bedankt voor je punten!

• 99ruud99
als ik in de pricewatch kijk, dan is de grootste GPU van de laatste jaren 328mm, dus heel veel behuizingen zouden dan oke zijn, oa: pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 23:17
99ruud99 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:48:
Vervang de x570 voor een B550 bord, die levert alles wat je nodig hebt met deze build (ook wanneer je de nieuwe GPU erin zet).[/URL]
Ik ben ook aan het kijken naar een soortgelijke build, waarom de B550 nemen i.p.v. de x570?

• 99ruud99
Goedkoper, de extra opties die x570 biedt gebruikt (bijna) niemand op dit moment, zeker niet als het een game build betreft.
Pagina: 1